Vormel 1

Hooaja avaetappi, Austraalia GPd varjutab Fernando Alonso elektrilöögiavarii

SUUR EELVAADE: Kas F1 suudab 2015. aastal šokeerida? (5)

Viljar Voog, 12. märts 2015 07:00
Foto: Aleksander Roslin
Pühapäeva hommikul Eesti aja järgi kell 7 hommikul kustuvad tuled Austraalia GP stardis ja alguse saab ajaloo 66. F1 hooaeg. Rajale tuiskajate seas on mitu üllatajat, ent ka üli­nimekas puuduja – Fernando Alonso.

Vormeliilmal on põhjust rõõmustada: kui 2015. aasta saluudi­paukudega saabus, oli üpris kindel, et Melbourne’is tulevad stardijoonele vaid 18 masinat. Caterhami ja Marussia pisimeeskondade pankrot näis kindel.

Samal teemal

Ent Marussia suutis zombina endalt mulla pealt ajada. Surmahoobiks ei saanud isegi septembris Jules Bianchiga toimunud ränkraske õnnetus, mille tulemusel on prantslane juba viis kuud koomas lamanud. Mainekahjut suudeti vältida, uueks nimeks sai Manor F1 ning leiti ka uued investorid. Marussia lisanime kasutatakse veel vaid finantspõhjustel – selleta ei oleks meeskonnal võimalik välja nõuda oma eelkäija teenitud 30 miljoni euro suurust auhinnaraha.

Tõsi, kuna Manor väljus pankrotist vaid kuu aega tagasi, pole oma uut sõiduvahendit veel kordagi jooksutatud ning Austraalias starditakse sootuks mulluse ja tänavuse vormeli põhjal kokkuklopsitud "lapitekiga", millega sõidetakse kindlalt viimasele kohale.

Kaks kuud Mercedeste võimu

Kellelt oodata tulemusi? Ainus, mis vabandaks, et MMi hooaja avaetappi ei suuda võita kas tiitlikaitsja Lewis Hamilton või tema skalpi jahtiv Nico Rosberg, oleks meeste omavaheline kokkupõrge. "Kui eemaldada spordist emotsioon ja olla kogu aeg ratsionaalne, kaotab nii meeskond kui ka spordiala. Me oleme emotsionaalsed!" kinnitas Mercedese meeskonna boss Toto Wolff, et pilootidel on lubatud üksteisega võidu sõita.

Tõenäoliselt on enne esimest etappi Euroopa pinnal, mai alguse Hispaania GPl vaba vaid üks poodiumikoht. Kandidaate on palju. Soomlane Valtteri Bottas ütles välja, et tema tagumiku hinnangul on juba mullu väga kiireks osutunud Williamsi vormel teinud järjekordse sammu edasi. Ferrari näitas hooajaeelsetel testidel, et mullu nende mootorit vaevanud kiiruse­probleemid on seljatatud ning Sebastian Vettel saab pärast Daniel Ricciardo varjus veedetud aastat taas nautida esisõitjarolli. Ja siis veel austraallane ise, kes soovib kodurajal paigata eelmise aasta apsu, kui ta Red Bulli talli eksimuse tõttu teiselt kohalt diskvalifitseeriti.

Kas McLaren jõuab finišisse?

Mercedes, Williams, Red Bull ja Ferrari sõidavad kõrgetele kohtadele juba esimesest GPst saati. Kas ja kui suurt konkurentsi suudab pakkuda Ferrari võimsamast mootorist kasu lõikav Sauber ning kui kaugel teistest maas on Toro Rosso ja Force India, saab selgemaks pühapäeval. Kõige suurem küsimärk ripub aga McLareni kohal.

Briti meeskond vahetas tänavuseks aastaks Mercedese jõuallika välja Honda vastu ning hooajaeelsed testid on näidanud, et vormelitsirkusesse naasev mootoritarnija ei hiilga ei kiiruse ega vastupidavusega. Peamine mure on auto turvalisus!

Šokk oli nii tugev, et Alonso ei mäleta õnnetusest midagi ning ettevaatusabinõuna peab ta Austraalia etapi vahele jätma. Loodetavasti pole Jenson Buttoni ja Alonsot asendava Kevin Magnusseni nädalavahetus nõnda särtsakas. Saavu­tuseks oleks juba ühe McLareni 58 ringi läbimine.

Austraalia GP ajakava

Eesti aja järgi

Reede:

3.30 1. vabatreening

7.30 2. vabatreening

REKLAAM JA KUULUTUSED

reklaam@ohtulehtkirjastus.ee