Auto-Moto uudised

Volkswageni boss Tänaku õnnetusest: drastilisi turvameetmeid pole vaja, piisab paadist ja sukeldujast (3)

LISA KOMMENTAAR

edaspidi26. märts 2015, 22:23
peavad sõitjad läbima kohustuslikud ujumiskursused!
vana parm25. märts 2015, 20:40
volksu boss jättis ütlemata, et sellistel rallidel peavad sõitjatel lestad jalas olema ja ujumisrõngas ümber
Mart25. märts 2015, 19:56
muidu mõistlik jutt.
aga ma pigem nõustun Tänakuga: turvalisuse tagamiseks on vaja tõsta turvaautoga sõitjate kvaliteeti. ehk tuua rajale F1-ga paralleeli kasutades oma Bernd Mayländer. ekipaaž, mis sõidaks kaasa WRC karuselliga ja tagaks ühtlase turvalisuse taseme erinevatel rallidel.
põhimõtteliselt on selline mees WRCs olemas, kes kõik rallid safety-autoga läbi sõidab. aga hetkel on ralli korraldajate turvavaatlejatel põhiline sõnaõigus (sest lõpuks vastutab jamade eest kohalik ralli direktor) ja WRC tegelaste poolt "tõstetakse häält" väga harva. pigem hinnatakse nende poolt ralli korralduse (turvalisuse) taset kui konkreetseid ohtlikke kohtasid.
ma mäletan näiteks Soome rallil tehti kunagi (ca 10 aastat tagasi ehk) ralli avakatsel paus, sest publikukatse keskel asuvas tiigis olid tuukrid puudu ja üks auto läks kalda ääres väga napilt sisse kukkumisest. kes seal konkreetselt pasunat puhus ja otsuse vastu võttis, et ilma kuidagi ikka ei saa, ei oska öelda.
aga ka sel aastal olid Mehhikos katse alguses tuurkid täitsa olemas. lihtsalt et neist oli väga vähe kasu kui sõitjad poleks autost omal jõul välja saanud - 20 minutit hinge kinni ei hoia.
nii et oleks siiski mõistlik sellised kohad vahetult enne katset kirja panna ja vajalikud turvameetmed (tuukrid, kiirabi, tuletõrje) vajalikesse kohtadesse enne ralliautode peale laskmist suunata.