Ott Tänak ja kaardilugeja Raigo Mõlder pääsesid õnnetusest terve nahagaFoto: M-Sport
Auto-Moto uudised
25. märts 2015, 18:09

Volkswageni boss Tänaku õnnetusest: drastilisi turvameetmeid pole vaja, piisab paadist ja sukeldujast (3)

Ott Tänaku järvesõit Mehhikos on tõstatanud rallimaailmas küsimuse: ehk tuleks kihutamiseks valida märksa ohutumad trassid ning tõsta sellega sõitjate turvalisust? Maailmameister Sebastien Ogier ning Volkswageni meeskonna boss Jost Capito on seisukohal, et drastilisteks muudatustest puudub vajadus.

"Me sõidame ikkagi rallit," põrutas Ogier. "Alati jäävad kohad, kus teelt väljasõidud pole just soovitatavad."

"Näiteks Col de Turini kiiruskatse Monte Carlo rallil: seal on palju selliseid kohti, et kui teelt välja sõidad, siis ongi kõik. Sa saad seal välja sõita vaid ühe korra."

"Selliseid kohti on hooaja jooksul palju. Loodetavasti jäävad halvad asjad sündimata, nagu nad on jäänud sündimata juba mitmed viimased aastad."

"Selge see, et tegeldakse autode turvalisuse arendamisega, kuid mis puudutab trassidesse, siis... See on ikkagi ralli."

"Me võime panna raja äärde põhupalle ja muud sarnast, kuid see mis juhtus Otiga, oli selles mõttes halb õnn, et ta lõhkus enne kurvi auto ning seejärel sõitis välja halvas kohas."

Oma sõitjaga on ühel nõul ka Volkswageni meeskonna pealik Jost Capito.

"Uppuv auto on uus olukord," tähendas Capito. "Kas me peame siis nüüd varustama masinad jälgimissüsteemiga, mis töötaks ka vee all?"

"Ma arvan pigem, et kui hooaja peale tuleb kaks või kolm sellist kohta, kus veekogu on raja ääres, siis oleks ehk mõistlikum sinna paigutada ohutuse tagamiseks paat ja sukelduja."

"Ei ole võimalik olla valmis kõigiks asjadeks, mis maailmas juhtub."

"Me võime sellest rääkida - ning küsimus ei ole kuludes, turvalisus tuleb alati enne kulusid - kuid peame asjale lähenema mõistlikult: kui suur on tõenäosus, et sellised asjad üldse juhtuda võivad?"