Rallikrossiäss Sten Oja: paar aastat tasub veel MMi suunas pingutada (1)
Oja võtab mulluse seiklusterohke aasta kokku: "Õppisin mõistagi palju. Eesmärk oli koguda infot, kas MM-sarjas on ka ilma rahata võimalik sõita. Vastus oli "Ei!" "Mul oleks kaasalöömiseks vaja Eesti kohta ikka väga suurt summat. Sellest tuli otsus: tööd saab teha ka kodus," räägib Oja, et tema tänavusuvised prioriteedid on seotud kodumaaga.
"Sel aastal ma sõitmisega väga ei tegele. Ajan Eestis oma meeskonda, kus meil on kolm sõitjat," räägib krossiäss ja lisab, et soojad suhted on ka mulluse tööandjaga.
"Solbergi juures töötan mehhaanikuna valitud etappidel, võib-olla ehk viiel (kokku on MMil tänavu 13 osavõistlust – toim), aga see selgub aasta käigus."
Mullu oli Solbergi nime kandvas meeskonnas mureks pilootide kaadrivoolavus ja nõnda sai kaks korda võistlusolukorras masinasse istuda ka kahekordne rallikrossi Põhja-Euroopa tšempion Oja.
"Tiim oli nagu üks pere. Petteril oli auto kapotil viimastel etappidel suur kuldne logo, sest ta oli maailmameistritiitli kindlustanud. Kui terve meeskond auto ümber kogunes, näitas ta näpuga sellele ja ütles mulle: "Work hard! One day… (Näe vaeva, siis ühel päeval… – ingl.k)" Küllap on ta nii kogenud sõitja, et kui midagi sellist ütleb, mõtleb seda ka tõsiselt," ütleb Oja, väike uhkusenoot hääles, et 2003. aasta autoralli maailmameister ei olnud tema sõitjaoskuste kiitmisega kitsi.
Seega ei tähenda Oja tänavune meeskonnajuhi ja mehhaaniku amet, et ta sõitjakombinesooni lõplikult varna riputab.
"Vahepeal peaks ikka sõitma ka," kaalub ta tõsiselt mõnel maikuus startival Eesti meistrivõistluste etapil starti tulemist. "Aga ainult siis, kui leidub aega masin korralikult ette valmistada."
Suure sihina on silme ees mõistagi mullu maitstud MM-sari.
"Ma ei tea, kui noor oli Petter, kui sõitma hakkas, aga tipptiimi pääsemiseks kulus tal ikka aega. Mõned aastad on veel mõtet edasi proovida," lubas 23aastane Oja tähtede püüdmist jätkata.
Kommentaarid