Auto-Moto uudised

Tänak jahib poodiumikohta, Kruuda unistab MM-tiitlist (1)

Viljar Voog, 22. mai 2015, 07:00
UUS ALGUS: Ott Tänaku senine hooaeg on läinud raskelt. Kas uus auto paneb tuuled pöörduma? Foto: M-Sport
Ralli MM-sari on pooleteisekuiselt Ameerika turneelt tagasi ja sel nädalavahetusel kihutatakse Portugalis, kus lehvib ka ohtralt Eesti lippe. Ott Tänaku kõrval alustab WRC2 sarjas tiitlijahti Karl Kruuda.

Hooaja viies MM-etapp, Portugali ralli, on Eesti autospordisõprade jaoks senistest põnevaim. Kolmel meie ekipaažil on põhjust stardijoonele asuda suurte ootustega.

Samal teemal

Esmalt muidugi meie hetke esisõitja Ott Tänak ja kaardilugeja Raigo Mõlder, kelle senisele hooajale hinnet pannes üle koolipoisi kolme anda ei saa. Sedagi soodsa juhuse tõttu – Rootsi rallil sõitis Tänak teelt välja, ent õnneks oli tema tabatud lumevall nõnda pehme, et ta jõudis minimaalse ajakaotusega rajale tagasi ning lõpetas ralli neljandana. Kolm ülejäänud etappi on Tänakule-Mõlderile lõppenud aga fiaskoga, millest suurim mõistagi Mehhikos järve uputatud auto, mil iroonilisel kombel oli mehe avariidest tema endaga kõige vähem pistmist.

Seni on M-Spordi meeskond Tänakule kõik äpardused andestanud, ent eksimustekrediit on Portugaliks otsas. Nimelt on Mehhiko järve vajunud auto sel nädalavahetusel kasutatavaga väliselt pea identne, kuid sisemuses on tegu täiesti erineva loomaga – meeskond eeldab, et uuest Fiestast saab võrdväärne konkurent WRC-ilmas domineerivatele Volkswagenitele.

"Puhas leht – uus ralli uue autoga pakub meile võimaluse senine halb õnn seljataha jätta," loodab ka Tänak ise, et tema hooaeg pöördub lõpuks paremuse poole. "Suurim areng on toimunud auto juhitavuses, mis oli juba enne hea, ent nüüd annab sõitja enesekindlusele edasise tõuke," lisas ta sõiduvahendite erinevuse võrdluseks.

Kas WRC2 tiitel tuleb Eestisse?

M-Sport on uude Fiestasse panustanud kõvasti raha ja siht on selge – viimati 2012. aastal etapivõitu maitsnud meeskond ihkab taas esikohale võistelda. Järgmiseks hooajaks on tallijuht Malcolm Wilsonil plaan palgata vähemalt üks end juba võitjana tõestanud piloot. Kas teed peab andma hooaega stabiilsemalt, ent mitte üliväledalt alustanud Elfyn Evans või Tänak? Eestlase saatus on ta enda kätes.

Sama võib öelda ka Karl Kruuda kohta, kes alustab Portugalis tõega oma tänavust hooaega. Mullu WRC2 klassis eelviimase etapini konkurentidest aeglasema S2000 Fiestaga (tõsi, flirditi ka Peugeot’ga, ent masin oli liialt purunemisaldis) meistritiitlikonkurentsis püsinud Kruuda ja kaardilugeja Martin Järveoja on selleks hooajaks kolinud väledama Citro?n DS3 R5 rooli. "See on kindlasti kiirem, kui minu eelmised masinad – eriti ülesmäge lõikudel, kus turbo on väga oluline. Ma tunnen end autos enesekindlalt ja soovin juba hooajaga peale hakata," sõnas Kruuda Portugali etapi eel.

Eestlase WRC2-aasta oleks võinud alata ka juba hooaja teisel etapil Rootsis, kuid Kruuda otsustas, et ta pole veel autoga piisavalt sinasõber ja saadaval polnud ka vajalikus koguses varuosi. Et WRC2-piloodid saavad hooaja peale punkte koguda seitsmelt etapilt, millest arvesse läheb kuus, ei soovinud Kruuda ühega neist riskida ja lükkas MM-debüüdi Citro?nil maisse.

Sihiks on mullu püüdmatuks jäänud MM-tiitel. "Mõistagi oleks suurepärane öelda, et võidan kindlasti tiitli, aga tänavu on võistlemas väga palju kõrgetasemelisi piloote ja see on keeruline ülesanne," ootab ta tihedat konkurentsi. Hooaja algul on MM-arvestuses liider Jari Ketomaa, kel kirjas võit Rootsist ja kolmandad kohad Mehhikost-Argentiinast, kuid üks suurimaid ohte Kruuda tiitlile, katarlane Nasser Al-Attiyah, on seni osalenud vaid ühel rallil ja selle ka võitnud.

Portugali ralli algas eile õhtul publikukatsega, kus Ott Tänak sõitis välja 12. aja. Kaotust liider Andreas Mikkelsenile kogunes 3,4 sekundit. Täna ja homme on kavas kuus kiiruskatset ning pühapäeval kolm.

REKLAAM JA KUULUTUSED

reklaam@ohtulehtkirjastus.ee