Ott Tänak ja Raigo Mõlder Portugali rallil.Foto: Paulo Duarte
Spordiblogi
18. juuni 2015, 07:00

Viljar Voog | Ott Tänakut ootavad ees vast karjääri kaks tähtsaimat rallit (3)

Autoralli MM-sarja hooaeg on jõudmas poole peale. Kuraditosinast etapist on möödas kuus ja Ott Tänaku nime leiame pilootide punktitabelist alles 11. positsioonilt, samas kui tallikaaslane Elfyn Evans on viies. Mitte ainult ei ole meie esisõitja maas kõigist teistest tehasesõitjatest, vaid vahetult tema ette mahub sama masinaga kihutav erasõitja Martin Prokop.

Eestlase nigelat statistikarada saab jätkata: kuuest rallist on ta päeva katkestanud neljal. Ainus põhjus, miks ta Argentiinas 11. koha eest ühe punkti sai, oli fakt, et tema ees lõpetanud kohalik sõitja Federico Villagra ei läinud WRC-arvestusse kirja. Paberilt lugedes võib Tänaku ja ta kaardilugeja Raigo Mõlderi aastale rahumeeli hindeks panna "mitterahuldava".

Õnneks ei käi elu paberilt loetava järgi ja tegelikult pole meeste seisul viga miskit. Viimased kaks rallit, kus Tänak-Mõlder on saanud kasutada tuttuut Ford Fiesta RS WRC mudelit, on näidanud, et Saaremaa ekipaaž on leidnud endale MM-rallidel niši.

Volkswagenitele ja korraks säravatele tähtedele (nagu oli eelmisel nädalal Sardiinias hiilanud Hayden Paddon) vastu praegu ei saada, ent samas ollakse isegi sajaprotsendiliselt pingutamata kiiremad, kui kõik järgnevad piloodid, sealhulgas ka Evans.

Ja võib-olla sellest tulevikku silmas pidades piisab. M-Sport meeskonna juht Malcolm Wilson ütles enne Sardiinia rallit WRC-sarja ametlikule raadiole antud intervjuus, et kuna soovunelm meelitada Hyundaist Fordi rooli Thierry Neuville ilmselt ei täitu, poleks tal midagi selle vastu, kui ka 2016. aastal rooliksid tema ralliautosid samad mehed, kes tänavu. Kui Tänak suudab jätkata samas vaimus ja olla uue autoga stabiilselt meeskonnakaaslasest Evansist kiirem, näib tema positsioon uut lepingut arvesse võttes olevat väga hea.

Aga ometi ihkaks hing rohkemat, kui lihtsalt status quo'ga leppimist. Praegu on Tänak nagu kunagi Jaak Mae – kuulub maailma tippude sekka, teeb oma tulemuse enamasti ära, aga finišijoont ületades ei saa kunagi kaela kuldmedalit.

Kui ralliäss tahab tõestada, et ta on tegelikult Andrus Veerpalu tüüpi sportlane, ei teki tal paremat võimalust kui järgmised poolteist kuud: 2. juulil saab alguse Poola ralli, neli nädalat hiljem kihutavad ralliässad juba Soomes. Tegu on kiirete ja voolavatel teedel sõidetavate kruusarallidega ehk teisisõnu – Eesti pilootidele MM-karussellis sobivamaid etappe ei leia.

Liidame osised kokku: uus ja kiire ralliauto, pärast kahte MM-etappi end selle roolis üha mugavamalt tundev Tänak ja lõpuks Eesti-laadsed kiiruskatsed. Summaks peab tulema kahe ralli peale vähemalt üks poodiumikoht*, loodetavasti isegi midagi enamat!

Ja edusammu ei oota vaid toetajad, vaid ka Tänak lubas pärast Sardiinias käigukastirikke tõttu käest rebitud kolmandale kohale mõeldes, et Poolas tuleb endast kõik anda. Saare viikingile anti esikolmiku kohta nuusutada ja nüüd on hammas verel!

Nüüd on Tänakul šanss kiibitsejatele tõestada, et on Karika-, mitte Kraavi-Ott!

* Kui tehnika peab vastu ja Volkswageni muidu võitmatu kolmik rallisid probleemideta ei läbi.