INTERVJUU | ERC sarja liider Craig Breen: Eestis on tohutult kiireid sõitjaid
Õhtuleht ajas Breeniga juttu pärast eile õhtul toimunud Tartu linnakatset, kus iirlane sai kirja alles 17. aja. Kaotust katse võitnud Aleksei Lukjanukile kogunes 3,6 sekundit.
Kuidas on sinu Rally Estonia elamus seni olnud?
Algus on päris hea. Ma võistlesin siin ka 2011. aastal ja kogemus oli väga meeldiv ning sama saab öelda ka tänavuse alguse kohta. Hetkel olen rahul.
Kas senine ralli – rajaga tutvumine, kvalifikatsioon ja Tartu linnakatse – on kulgenud soovitud rada?
Linnakatsel tegin ma väikese eksimuse ja kaotasid veidi aega, aga kvalifikatsioonis jäin rahule nii tulemuse kui ka ajaga, nii et ralli alguse üle nuriseda ei saa.
Kuidas kiired kruusakatsed sulle istuvad?
Need ei ole kindlasti seda tüüpi teed, millel ma üles kasvasin. Iirimaal on sisuliselt ainult asfalteeritud teed, aga õnneks meeldib mulle ka kruusal sõita. Harilikult mulle nõnda kiired kiiruskatsed ei istu, aga siin pole ka muud valikut, kui kihutada ja üritada endast parimat anda.
Kui palju muretsed sa EM-arvestuses oma selja taga oleva poolaka Kajetan Kajetanowiczi pärast, kes näitas reedel suurepärast tempot: kvalifikatsioonis oli ta kiireim, linnakatsel teine?
Mis ma tast ikka kardan. Tal oli väga hea päev, aga rallit on seni olnud ainult 1,3 kilomeetri jagu ja õige võitlus ootab ees laupäeval.
Kui tähtis roll on Rally Estonial teievahelises tiitlivõitluses?
See on üks tähtsamaid etappe ja on väga oluline, et me saame siit korralikult punkte juurde.
Kuidas sa Eesti sõitjate vastu hakkama saad? Näiteks Timmu Kõrge on sinuga sama tüüpi autos – sul on rohkem kogemusi masinaga, tal katsetega.
Eks ta on mõistagi üks neid mehi, keda me peame silmanurgast jälgima, aga Eestis on tohutult kiireid piloote, ka N-rühma autodel. Ma arvan, et kõige targem on keskenduda oma sõidule, isegi mitte eriti katsete aegu jälgida ja lõpuks vaadata, mis juhtus.
Kui harjumatu on R5-meestele, et kõrget kohta jahtides tuleb jälgida ka N-rühma masinate tulemusi?
Mõistagi on see väga kummaline, sest kõikidel rallidel, kus ma sel hooajal olen võistelnud, on nad kaugele maha jäänud. (Breeni hooaja esimene etapivõit tuli Lätis Liepaja rallil, kus teisena lõpetanud Siim Plangi kaotas talle lõpuks 1.40,7. – toim) Seega on väga kummastav, kui näeme, et üks või kaks N-rühma autot pressivad end esikuuikusse. Aga publiku jaoks on see ainult hea, et nõnda paljud piloodid kõrges mängus sees on.
Kui kõrgeks pead sa oma šansse poodiumile jõuda?
Päris kõrgeks. Esimese katse järel olen ma ju ainult neli sekundit esikohast maas ja rallit on sõita oi kui pikk maa. Kõike võib veel juhtuda!
Kas peamine eesmärk on kiiresti sõita või rajal püsida?
Parim segu neist kahest, mille suudame kokku panna. Selline see ralli ongi – sa saad anda vaid endast parima ja loota, et sellest piisab.
Kommentaarid (0)