Aleksei LukjanukFoto: Anni Õnneleid
Auto-Moto uudised
18. juuli 2015, 09:45

INTERVJUU | Rally Estonia liider ja suurfavoriit Aleksei Lukjanuk: võitjakiiver võiks tulla mulle või jääda Eestisse (2)

Aleksei Lukjanuk on Valgevene litsentsiga kihutav Vene ralliäss, lisaks ka valitsev Eesti meister N-rühma arvestuses. Multikultuurne piloot hullutab publikut oma pöörase sõidustiiliga, mille abil suudab tihti välja sõita lausa ulmelisi aegu. Nii ka eilsel Rally Estonia avakatsel, kui näitas vana Mitsubishi Lanceriga koha kätte kõigile teistele Eesti ja Euroopa tippsõitjatele.

Aleksei, esmalt sinu ajast Tartu linnakatsel: 1.06,7, 0,3 sekundit kiirem kui Kajetan Kajetanowicz. Kuidas sa selle välja võlusid?

Ma ei tea. Kui me eelmisel aastal täpselt sama kiiruskatset sõitsime, ei olnud me eriti kiired, sest ma üritasin sõita väga täpselt ja korralikult. Tänavu pingutasin rohkem ja sinna vast koer maetud ongi.

Aga esikoht üllatas mind. Võib-olla kartsid teised sõitjad veidi libedaid munakive, sest maa oli veidi märg ja pidamine kohati küsitav. Aga mul läks kõik hästi.

Eelmisel aastal lõpetasid sa Ott Tänaku järel teisena. Seekord Otti pole. Kas see tähendab sinu jaoks rallivõitu?

Loodame! Ma annan endast kõik, et see nii ka juhtuks, aga pikk ralli on veel ees.

Ott on muidugi siin piirkonnas vaieldamatult kõige parem sõitja ja praegu on mul hea meel, et teda pole. Aga kui mul esikoha püüdmine läbi kukub, siis ma tunneks tast puudust, sest ma ei taha, et võitjakiiver Eestist välja läheks.

Kui kerge või raske oli sul oma N-rühma Mitsubishiga Rally Estoniale tulla? Sa oled ju terve hooaja olnud R5 roolis.

See oli nagu vana, aga mugava kinga jalga panemine. Ümber kohaneda on ülikerge, sest oleme selle masinaga nõnda harjunud. Ma sain ralli eel teha ka 70 kilomeetri jagu teste ja tunne tuli kohe tagasi.

Auto on ka täpselt samas seades kui eelmise aasta Rally Estonial – me ei muutnud mitte midagi! Ma usaldan seda masinat ja oma oskusi selle roolis.

Kas N-rühma Misubishi on kõige parem auto Lõuna-Eesti teedel kiiresti sõitmiseks?

Eelmisel aastal oli Tänak kiirem nii et R5-masinal on siin ehk veidi rohkem potentsiaali. Aga meie saame oma autoga nii hästi läbi, et saame või vähemalt üritame tast parima välja pigistada.

Ootad sa ka juba Soome MM-rallit, kus sa saad esimest korda karjääri jooksul istuda WRC-auto rooli?

Ma üritan kõike väga rahulikult võtta ja endale mitte liiga suurt pinget peale panna.

Väga paljud inimesed räägivad, et Lukjanuk peab olema ralli kokkuvõttes esiviisikus, ta võtab vähemalt ühe katsevõidu ... Hullud! Esimest korda sellise auto roolis olles ei ole see lihtsalt võimalik.

Muidugi olen ma kruusal väga kiire sõitja, aga WRC auto on täiesti teiselt planeedilt. Ma üritan praegu auto ja kiiruskatsete kohta võimalikult palju infot koguda, et olla valmis ja võitlusvormis.