KOLMANDAD: Markko Märtin ja Michael Park olid 2003. aastal vaatamata Soome ralli 53aastasele ajaloole alles kolmas väljastpoolt Skandinaaviat pärit võitjaekipaaž. Foto: AFP/SCANPIX
Auto-Moto uudised
30. juuli 2015, 07:00

Soomes võidavad ainult kiired ja/või kohalikud

Täna õhtul algab Harju publikukatsega ajaloo 65. Soome ralli, mis on katkematu jadana kuulunud MM-kalendrisse 1973. aastast. Et Jyväskyläs võita, peab piloot vankumatult usaldama koostatud legendi ja hoidma gaasi põhjas. Või olema soomlane.

Täna õhtul algab Harju publikukatsega ajaloo 65. Soome ralli, mis on katkematu jadana kuulunud MM-kalendrisse 1973. aastast. Et Jyväskyläs võita, peab piloot vankumatult usaldama koostatud legendi ja hoidma gaasi põhjas. Või olema soomlane.

Autospordimaailm areneb alati – mootorid lähevad võimsamaks, masinad kiiremaks, rehvid peavad paremini. Pidevate muutuste taustal on traditsioonid seda tähtsamad. Kui F1-sarjas on pühaks lehmaks, mis kunagi muutuda ei tohi, Monaco tänavaringrada, siis autoralli MM-hooaja oodatuim võidukihutamine on juba 1951. aastast Jyväskyläs peetav kruusaetapp, mis tänu suurtele kiirustele kannab vormelispordist pärit hüüdnime Soome GP.

"Ega teist nii kiiret kruusarallit pole olemas," võtab võistluse kokku neljal korral sealseid kiiruskatseid mõõtnud Margus Murakas . "Sõidaksid sa siis siledal pinnasel, aga Soomes käid pidevalt veel üles-alla. Just see kruusal suurel kiirusel sõitmise võimalus teeb sõitjate jaoks selle ralli eriliseks."

Edasi lugemiseks: