Blogid

Põhja-Korea lood, 10. osa: kui palju on autosid? (11)

LISA KOMMENTAAR

Ei saa27. veebruar 2016, 22:24
sellest autode ülistamisest aru? Ühistransport ju on, vähemasti on ruumi liigelda ja õhku, mida hingata, mitte nagu naaberiigis Hiinas, kus pole enam ruumi sõita ega parkida. Lisaks veel kallite lääne autode pidamine, mis enamus hiinlastele nende palkasid arvestades üle jõu käib, aga teiste lugupidamise võitmiseks tuleb ilmtingimata soetada.
ATamm26. veebruar 2016, 20:18
P-Koreas, nagu igas autoritaarses riigis, kunagi midagi ei muutu, sest valitsusel on hea, rahvast keegi huvi ei tunne (kui nüüd välja arvata selle rangides hoidmise kavasid). Oli väga huvitav reis, 1982.aastal Tallinn-Omsk, käisime toona rongiga. Möödunud aastal otsustasime sama seltskonnaga reisi korrata, nüüd juba autodega. Külastasime palju kohti uuesti, vanade fotode põhjal. Kuigi eelmisest reisist oli möödunud 33 aastat, pilt oli masendav, mitmes kohas olid isegi samad prügikastid alles. Uusehitisi polnud, toona olnud ehitused tublisti lagunenud, teed-tänavad veel auklikumad, jube. Siin aga räägitakse, et 5-10 aastaga pole P-Koereas midagi muutunud!
!!!26. veebruar 2016, 11:41
Eks sedasi oli nõuka ajal ka NSVL-ski. Moskvas oli tänavapildis märksa enam sõiduautsid kui kusagil provintsiurkas - näiteks Pihkvas. Novomoskovskis, Tambovis või Oršas. Siberi kolgastest rääkimata.
see aiku 26. veebruar 2016, 08:35
blogi autor on isegi raamatu väljaandnud,kuid sul õelutsejal, ilmselt pole rohkem haridust kui 3 klassi
dish25. veebruar 2016, 23:12
Peale õhtusööki astun hotelliesisele terrassile. Märkan tuttavat kuju kohemaid. Naine
hoiab pleedi õlgadel, vaatab kaugusse. Ilm pole just väga külm, kuid siiski veebruar.
- Noo.. parlez-vous...?
- Dish, Te ei pruugi minu ees oma prantsuse keelega eputada! vastab Charlotte. Liiati
kui seda eriti ei oska. Räägime pigem inglise keeles, nii on meile mõlemale kergem.
- Noo.. olgu nii. Miks olete te siin, aga mitte kuskil mujal?
- Aga miks paistavad tähed, miks kostavad laulud?
- Noo.. see on ju paganama huvitav, noo see on ju elu.
- Te vastasite äsja ise oma küsimusele, härra.. Noo.
dish25. veebruar 2016, 14:57
See Charlotte hakkab mulle siin jutustuses järjest rohkem meeldima. Tekib juba isegi mure tema töölpüsimise pärast. Sest nali, et harvadest eraautodest mõnd nähes võib omavahel patsu lüüa, on varjamatu iroonia põhjakorealaste madala elatustaseme üle. Kui seintel ka just kõrvu pole, võib turismigruppi mõni keelekandja ikka sokutatud olla. Vähemalt meil oli see nõukaajal küll aksioomiks.
.
Samas on tore, et Liina Metsküla reisiblogi on elavamaks muutunud. Ja et ka lugejad löövad usinasti kaasa. Eriti vahva oli kaubandusteemaline osa, kus paljud täiendasid seda oma mälestustega meie omaaegsetest Turisti poodidest, kus oli küll kõike, kuid maksevahendina kehtis vaid boon või välisvaluuta. Astusin kord ka ise ühte sisse ning imestasin, kui imeodavad ikka fotoaparaadid ja kassettmagnetofonid numbriliselt on. Hetk hiljem mõistsin, et hinnad polnud rublades...
.
Mis puutub antud blogiossa, siis Põhja-Korea autodest on kirjutanud ka Delfi (2010) ja Postimees (2015). Ning nagu selgub, pole olukord eriti muutunud. Pyeonghwa Motorsi (Rahu Mootorid) aasta toodangumaht on suurenenud vaid 1000-lt 1600-le (?!). Mudelid põhiosas plagiaat. Näiteks Kaengsaeng 88 on saksa logota Mercedes-Benz 190E.
25. veebruar 2016, 17:02
(dish, lisa...) Mulle ei anna kuidagi rahu P-Korea lipulaeva Pyeonghwa ülimadal toodangumaht mõnituhat autot aastas. Isegi Postimees lisab infole ettevaatliku klausli "väidetavalt", sest nii naeruväärse numbri juures ei tasu ühtki tehast ülal pidada isegi riiklikust dotatsioonist mitte. Võrdluseks
Korea Vabariik. Elanike arv põhjanaabritest vaid 2 korda suurem, kuid Hyundai Motor Company aastatoodang küünib - kujutate ette? - 3,4 miljoni autoni (sic!) Eestiski näeb Hyundai (korea häälduses: hendee; ingl-eesti pidžinis: hjundai) mudeleid Elantra, Sonata, Accent jt. Aga miks mitte Kaengsaengi? Kahtlane.
25. veebruar 2016, 14:56
Sisu ei vastanud kommenteerimise reeglitele
vastuseks aikule25. veebruar 2016, 20:32
Mida sa enda kommentaari all silmas pead? See on inimese blogi, kes käis Põhja-Koreas turismireisil. Lisaks on blogidele väga asjalikke kommentaare.
no25. veebruar 2016, 12:42
jalgrattad olid ikka väga kaua naistel näiteks keelustatud alates 1990 aastast kuni 2012-ni. Lihtsalt lampi sellepärast keelustati kogu P-Korea naistel, et üks kindrali tütar kukkus oma käula otsas ja sai surma. Mäletamist mööda on isegi jalgrattas üsna uus asi. Sest vist mingi kaheksakümnendateni ei saanud nendega veel seal riigis keegi sõita.
Eeskuju25. veebruar 2016, 12:36
Eeskuju läänele, valitsusel on roheline mõtlemine, autosid vähe, kodanik" teeb sporti" kasutab jalgratast med.kulud väiksed kuna rahvas on tervem, ühiskond tervem kuna "suurt" kihistumist ei ole kõik rattad on ilmselt P-K toodang.
eks koli25. veebruar 2016, 18:28
siis sinna paradiisi :).