FOTO | Ferrari kruttis testil vormelile tulevikutehnika, mis peaks surmaõnnetused F1-sarjast elimineerima (2)
2014. aastal Jaapani GPl kihutas Marussia piloot Jules Bianchi otsa konkurendi autot teisaldanud rajatraktorile. Pärast pikki koomas veedetud kuid vandus prantslane mullu peavigastustele alla ja temast sai esimene F1-sarjas hukkunud piloot pärast Ayrton Sennat.
Plaanitav turvapuur, mida Ferrari täna näitas, taoliste õnnetuste vastu piloote tõenäoliselt ei kaitseks – asjasse segatud jõud olid Bianchi tragöödia puhullll lihtsalt liiga suured. Küll aga peaks "aupaiste" hüüdnime kandev turvauuendus edaspidi hoolitsema, et mõne konkurendi masina küljest minema lennanud rehv või muu suur autotükk ei jõua enam piloodi kiivrini.
Tasub meelde tuletada, et sellistel kiirustel on ka väikestel juppidel püstolikuuli jõud – 2009. aastal tabas Ungari GP kvalifikatsioonil Felipe Massa kiivrit Rubens Barichello autolt eemaldunud vedrustuskomponent. Massat lahutasid surmast vaid paar sentimeetrit, ent õnneks pääses brasiillane vaid näovigastustega.
Kommentaarid