Kas vahede kümnega jagamine aitaks murda Sebastien Ogieri ainuvõimu WRC-sarja tipus? Kaheldav, sest prantslane on pahatihti viimastel katsetelgi kiireim piloot!Foto: AFP/Scanpix
Auto-Moto uudised
27. märts 2016, 14:35

Volkswageni boss nõuab WRC-sarjas revolutsioonilist muudatust (8)

WRC-sarja valitseva Volkswageni tiimi juht Jost Capito tuli 2014. aastal välja ideega, et enne ralli viimast kiiruskatset tuleks varem välja sõidetud vahed jagada kümnega. Toona lükati plaan FIA poolt tagasi, ent nüüd on sakslane vana supi üles soojendanud väites, et selline muudatus on ainus võimalus rallisarja populaarsuse tõstmiseks, kirjutab Autosport.

Capito on Volkswageni tüüri juurest lahkumas ning teda ootab ees töökoht McLareni F1-tiimis. Seega on mees hakanud ralli- ja vormelisarja võrdlema: "Olen jätkuvalt veendunud, et viimasel päeval vahede kümnega jagamine on parim võimalus – usun, et see tõstaks avalikuse silmis WRC-sarja F1ga samale pulgale."

Sakslase idee sisu on järgmine: muudetusega näeksid inimesed põnevaid pühapäevaseid võidukihutamisi ja sellest innustust saanuna jälgitaks edaspidi ka laupäevaseid ja reedeseid kiiruskatseid.

"Neist saaksid tõelised fännid ja kogu krempel saaks edasi liikuda sponsorite, tootjate ja kõigi teiste suurema huviga. Sel ideel pole midagi viga. See pole sama nagu stardijärjekorra tagurpidiseks pööramine. See pole revolutsioon!“ õhkas Capito. Tiimibossi sõnul on tema soovitud uuendus palju spordisõbralikum kui kohustus, et MMi üldliider peab esimesed kaks võistluspäeva startima esimesena ja konkurentidele teed puhastama.

WRC-sarja tähtis nina Jarmo Mahonen, kes 2014. aastal ideed toetas, on tänaseks aga meelt muutnud. "Kui sa kihutad metsateedel ja annad endast kolm päeva järjest parima ning siis otsustatakse kõik viimasel katsel… Ma ei ole selles kindel,“ rääkis Mahonen, et uuendus ei käi kokku rallispordi DNAga.