Nico Rosbergi MM-edu Lewis Hamiltoni ees on 17 punkti.Foto: AFP/Scanpix
Vormel 1
5. aprill 2016, 18:10

GRAAFIK | Ferrarid võidaksid kvalifikatsiooniuuendustest enim

F1 hooaeg on Nico Rosbergi jaoks alanud kahe üpris ladusa võiduga ning viimased kaks aastat kuninglikku vormelisarja valitsenud Lewis Hamilton on pidanud leppima tiimikaaslase tagatiiva vahtimisega. Kolmekordne maailmameister loodab võitudelainele naasta järgmisel nädalal Hiina GPl.

Üheks Hamiltoni relvaks saab olema lisakomplekt kõige kõvemaid rehve. Nimelt avalikustas F1 sarja rehvitootja Pirelli täna pilootide poolt Hiinaks tehtud valiku ning kahe suurima tiitlipretendendi eelistused erinevad ühe komplekti võrra nagu hooaja avaetapil Austraaliaski.

Hiinas kasutatavad rehvisegud on samad kui kahel esimesel etapilgi – valge keskmine, kollane pehme ning punane ülipehme. Hamiltoni kuraditosin komplekti on: viiest ülipehmet ning nii neli pehmet kui keskmist segu. Rosberg võtab kaasa aga kolm valget ja viis kollast komplekti.

Ka Mercedeste suurimad ohustajad Ferrari tiimist on valinud kolm kõige kõvema seguga komplekti, ent erinevalt konkurentidest eelistavad nemad võtta kaasa kuus pehmeimat rehvinelikut.

Pirelli avalikustas pilootide valikud täna, aga tegelikult pidid meeskonnad tellimuse sisse andma juba enam kui kaks kuud tagasi. Seega ei ole neil valikutel mingit seost võimalike kvalifikatsiooniuuendustega, kus stardikohad määratakse kahe parima ringiaja kokkuliitmise tulemusel. (Nagu siin artiklis ekslikult varem spekuleeriti.)

Ometi võib ennustada, et kui uuendus läbi surutakse, oleks Sebastian Vettelil ja Kimi Räikkönenil ilmselt kolmandas kvalifikatsioonivoorus mõlema kiire aja väljasõitmiseks värske komplekt parimaid rehve. Alternatiivina võidakse neid hoida võidusõiduks ning seal Mercedestele koht kätte näidata. Igatahes on Ferrari rehvitaktikas palju rohkem paindlikkust kui suurimatel rivaalidel.