Rally Estonia käredaim auto pigistab 410 hobujõust välja tippkiiruse kuni 250 km/h
"Võiksime ta panna kihutama ka 250 km/h, aga praegu oleme seadistanud ta jääma napilt 200 km/h alla," selgitab Samsonas, milleks ta töö ja armastuse vili võimeline on. "Aga neil kiiruskatsetel pole me veel tippkiirust saavutanud."
Vabaklassi võistlejad läbivad Rally Estonia kõik unikaalsed kiiruskatsed ühel korral. Kui võrrelda klassi suveräänse eduga juhtiva Samsonase kiirust samadesse raamidesse tõstetud ralli üldliidri Aleksei Lukjanuki näidatuga, kaotab leedukas pärast viit katset sekundi pealt kaks minutit. ERC autode konkurentsis paigutuks Samsonas seega esikümne lõppu.
Kellele tundub kaotus ülemäära suurena, tasub meelde tuletada, et 51. katsetele startiva leeduka jaoks on teed märgatavalt kehvemas seisukorras ning lisaks võistleb ta Lõuna-Eestis erinevalt Lukjanukist esmakordselt.
Rallimees rõhutab samuti, et kõige jõulisem mootor ei tähenda veel kohe kiireimat masinat. "Kui vaadata hobujõudude poolest, siis võib-olla on ta tõesti kõige võimsam masin siin rallil, aga näiteks väändemoment (Samsonase BMW-l 420 njuutonmeetrit – toim) on R5 või Mitsubishi peaaegu kaks korda kõrgem."
BMW kapoti all tuksub 3,5 liitrine vabalthingav mootor. Seetõttu toob Samsonas võrdluse: "Tõenäoliselt oleme kõige lähedasemad S2000 autodele, ainult mootor on suurem. Aga väita, et meil on võimsaim masin, pole päris õige."
Milline on üldse M3Xi saamislugu? "Oleme veidi hipid, kes ei taha käia teiste sisse tallatud rada," selgitab Samsonas, miks ta koos kaardilugeja Mindaugas Varza ning omanimelise rallitiimiga unikaalse võistlusmasina kokku pani. "Kogu elu oleme võistelnud tagaveolistel BMWdel ja pigistanud neist rallidel välja samasuguse tippkiiruse kui näiteks Mitsubishidel. Aga stardis ja ristmikel kaotasime alati ohtralt aega. Niisiis oli meie alatine unistus neljaveoline BMW ja täpselt sellise ehitasimegi!"
Leekivpunane auto on projekt, kuhu Samsonas paigutab iga vaba hetke. Ja ka kõik mittevabad hetked. "Igapäevatööna ehitame autospordi tarbeks käigukaste ja vedrustust ning see BMW on katsepolügon. Sellega peame näitama, kui kvaliteetsed meie jupid on, räägib leedukas. "Nii et need rallid on nii meie hobi kui ka amet."
Kommentaarid (0)