Eesti uudised

Kaur Kender: seisan selle eest, et sõnavabadus ilukirjanduses on absoluutne (59)

LISA KOMMENTAAR

rein13. detsember 2016, 13:10
miks ainult ilukirjanduses ?
kui sõnavabadus siis kõigile. puudutagu see siis perverte või natsionaliste
tõeleid13. detsember 2016, 12:37
Briti kuningas loobus troonist kahesoolise naise pärast?
vabadus13. detsember 2016, 09:04
loomulikult peab olema sõnavabadus,aga seda peab oskama kasutada.Kõik kunstiteosed pole kuntst ja kõik kirjandus ,olgu ta nii vaba kui tahes ,pole kirjandusPole mõtet võidelda roppuste levitamise vabadusega.Kui seda naudib kirjanik ,siis kirjuta sahtlisse.
jan 13. detsember 2016, 08:47
Politsei riik ja kari sauna ujumispükstega külastavaid oivikuid, kes neid suudaks lahuta. Eriti õhtulehe kommentaariumis.
PS. Mis kamm nende nudistidega oli?
Zz13. detsember 2016, 07:44
..kui peresereika on ilukirjandus ja sinna topping sõnavabadus..siis tekkib ikka küll küsimus..kas mitte psühiaatrid ei eksinud oma ekspertiisis..
mania grandiosa13. detsember 2016, 07:21
kantpea võrdleb ennast Dostojevskiga...
öäk13. detsember 2016, 04:18
jajaa, sinu arust absoluutne vabadus kirjanduses tähendab absoluutse rõveduse ja haiglaste fantaasiate väljaoksendamist!
õige,13. detsember 2016, 05:05
pole ju ILUkirjandusega seost.
ilu on13. detsember 2016, 15:14
vaataja silmades, mis talle ilus, see ei pruugi teistele olla. Siis võiks keegi ka midagi kirjutada selle "kirjaniku" pere kohta, kas see ka talle meeldiks?
lugeja13. detsember 2016, 03:22
Vaene Kender... ükski vabadus ei ole absoluutne. See saaks seda olla vaid üksiku inimese puhul üksikul saarel. Mujal on iga vabaduse ulatus alati piiratud kõigi teiste inimeste kõigi ülejäänud õiguste ja vabadustega.
Toktor Lombroso13. detsember 2016, 01:04
Te vaadakse seda nägu! Mida te näete?
Te vaid vaadakse seda nägu!
Ja üldse - millest see mees elatub, kas raamatute käsikirjade honoraritest? Ja seda Eestis?
Te vaid vaadakse seda nägu!
Erla13. detsember 2016, 00:01
Sõnavabadus peab olema, aga nii mõnigi kunstnik, kirjanik jms võiks enne loomist natuke mõelda, kas soov on midagi kaunist luua või Šokeerida.
Naine12. detsember 2016, 23:52
Minumeelest oleks tema kinniminek ààretult ebaõiglane. Seda kirjatùkki pole lugenud, aga sònavabadus võiks siiski olla. Tegija ja lugeja valik.
Kui sõnal on tähendus ja eesmärk...13. detsember 2016, 00:36
Vaid kirjatüki bkirjelduste ja mõne lause põhjal arvaks, et praegu ääretu ebaõigluse väitja saaks pärast lugemist aru, et lugemisega juhtus midagi pöördumatut, mis lugenu valik teps polnud.
13. detsember 2016, 01:45
Eks ju, lugemisevavadus ju samuti peaks olema. Teen ettepaneku Maaja ajakirja esimese klassi lastel kohustuslikuks
Ei usu!12. detsember 2016, 23:43
Ma arvan, et Kender valetab. Nõukogude ajal need asjad nii ei käinud, et läksid peretuttavast psühhiaatri juurde ja lasid tõendi kirjutada armeesse sobimatuse kohta. Selleks oli vastav komisjon ja psühhiaatreid sinna ei valinud Kender. Väljastatud tõend sai olla vaid aluseks komisjoni ette saatmiseks, ei muuks. Arvan, et ega Kender polegi sõjaväeteenistuseks sobilik, pole vahet millises armees. Sõnavabadusega pole üheski armees midagi peale hakata - "Lõuad pidada ja käsku täita" - kui parafraseerida üht tuntud vaprat sõdurit.
12. detsember 2016, 23:36
see pole ilukirjandus see on p.o.r.n.okirjandus, kus kajastatud haiged kirjaniku fantaasiad
ütleme siis, et 13. detsember 2016, 05:07
ei saa12. detsember 2016, 23:03
Ei saa pornot, eriti aga lapspornot õigustada. Siin pole sõnavabadusega mingit pistmist. Sel juhul võiks igaüks mistahes kohas suust väljaajada mida iganes, viidates sõnavabadusele.
ärr ja aa12. detsember 2016, 22:41
Kuidas kujutavas ja filmikunstis absoluutse vabadusega on? Taotleme Kenderi analoogi? Psühhoteraapia mõttes on enese välja valamine õigustatud, aga tulemus pistku omale sahtlisse.
puhh12. detsember 2016, 22:52
Tulemus on rõve ja ta võib selle endale tõesti kusagile pista, kuid see ei õigusta naeruväärset nõiajahti, mis riigiaparaadi poolt valla päästeti.
vabadus12. detsember 2016, 22:59
ja pealekauba veel absoluutne !See on ju teisisõnu anarhia (?)
to ärr ja aa13. detsember 2016, 01:06
oooot, mis tulemus sahtlisse? kas siis filmikunsti sellise tulemuse võib ka omale sahtlisse panna? vat ei või. ja ei peagi võima.
Ei saa aru 12. detsember 2016, 22:36
mida taotles saatejuht Lõbu,kas kaastunnet sellele perverdile? Seda saatelõiku oli vastik vaadata. Kas maksumaksja raha on ikka vaja kulutada selliste inimeste intervjuude peale?
12. detsember 2016, 22:43
Miks siis kohe pervert? Väga õige ja inimlik suhtumine intervjueeritavasse.
iga kirjaoskaja ei ole veel kirjanik13. detsember 2016, 00:00
Jah, grafomaan on grafomaan. Nii hüplev tekst viitab küll mingile psühiaatrilisele poeemile. Veli Vladislav - see ütleb kõik. Kaur Kender teeks kõigile teene, kui ta rohkem enam ei kirjutaks. Või vähemalt ei avaldaks ega peaks ennast kirjanikuks.
Kas12. detsember 2016, 22:36
siis see,mis kender kirjutab ongi ilukirjandus-kus see ilu seal on?Nüüd siis on kõik perverdid ja nende vaimust vaevatud kirjatükid ilu ja ilukirjandus!
sõnavabadus...12. detsember 2016, 22:20
...peab olema absoluutne igasuguste värdnähtuste osas arvamuse avaldamisel.
vabadusest12. detsember 2016, 22:13
Aga miks Taavi Rõivase "ähvardaja" Martin Kattai süüdistuse sai?
asd12. detsember 2016, 23:54
Hämmastavalt rumal olete. Ma pole Rõivase fänn. Kaugel sellest. Aga loe süüdistust millega see tüüp tegeles ja siis kujuta ennast Rõivase ja tema pere asemele.
see näide 13. detsember 2016, 15:42
ju toodigi võrdlemiseks absoluutse vabadusega, mida keegi nõuab.
ohoh12. detsember 2016, 22:10
Aga kuidas on isikliku vabadusega kui naisele midagi ei meeldi???
Sõnademäng12. detsember 2016, 21:52
Mees räägib sõnavabadusest ILUkirjandusest ja minagi pooldan seda, aga tema pärast peaks siis muutma termineid ja sisse tooma kolekirjanduse või värdkirjanduse mõiste. Nende mõistete alla minev kirjandus võiks olla kolmandal avaldamisel retskirjanduse tiitli, millega autor automaatselt ka kinni läheb.
ajuvaba12. detsember 2016, 21:39
Nõuame absoluutset vabadust.
Inimesed on väga rumalad12. detsember 2016, 21:36
Inimesed ei mõista, mis hetkel toimub. Meid on hakatud igal võimalusel vaigistama. Läbi mingite abstraktsete "vihakõne" seadustega, oma arvamuse keelamisega, ajalehtedes on salapärased moderaatorid ja filtrid, mis kokku ületavad igasuguse nõukaaegse tsensuuri.
Kender on ropp kuju- peab nõustuma, kuid kas olete mõelnud, kas see, mida ta kirjutas, kas see pole taotluslik just selles plaanis, et luua pretsedent ja panna proovile meie isikuvabadus ja katsed seda lämmatada.
Mul on tunne, et selle protsessi tegelikku mõju meie edasisele saatusele ei mõista valdav enamus ja tegutseb ajupestute kombel, nõudes Kenderi verd.
Tegelikult on suur tõenäosus, et Kender on end vabatahtlikult, meie asemel tuleriidale pakkunud.
Palun, püüdke mõelda, vähemalt proovige.
Nõus12. detsember 2016, 21:58
Mõtle nüüd ise ka. See ongi provokatsioon, tänu millele öeldakse, et kõik pole lubatud, sest kõik polegi lubatud, kunagi. See oleks anarhia, ja seal oleks siis ka lubatud kõik see millest Kender kirjutab päriselt, sest kõik on ju lubatud. Labaselt öeldes, keegi viskab politsei akna sisse sellepärast, et rahumeelsed demonstrandid pisargaasiga laiali ajada. Kender pole see mees, kes on ausameelne tõekuulutaja, pätt mis pätt, ainult kavalam.
Vaadates skoori12. detsember 2016, 22:00
Vaadates skoori, ei saa vähemalt kolmandik eestimaalastest üldse aru, mis toimub ja mida nendega tehakse.
Minge siis ja tehke oma tardumisväljakutseid- aju on teil nii ehk teisiti juba tardunud ;).
asd12. detsember 2016, 23:48
Veider- mind ei vaigista keegi ja minupärast pole vaja tuleriidale minna. Viimane lause, et palun proovige mõelda on muidugi tore. Arvad, et kui inimeste seisukoht sinu omaga ei ühti siis nad ei mõtle? Miks peatuda ainult täielikul sõnavabadusel? Meil võiks olla maksuvabadus, politseivabadus, kiiruspiirangute vabadus. Ja edasi? Iga ahv teeb mis tahab? Kas sa oled seda "teost" lugenud? Tundub, et see võiks iga pere raamaturiiulis olla?
hea asd13. detsember 2016, 01:00
Oled ennegi etelnud demagoogia kõrgklassi.
Sinu võrdlused aga pole kohased ja sa kas oled ajupestud või vaigistajate teenistuses.
ilmselt13. detsember 2016, 12:52
ongi tänapäeva suurim probleem (või üks suuremaid), et liiga paljud inimesed võitlevad oma (halvemal juhul teiste) õiguste ja vabaduste eest, samal ajal kui kohustused ja vastutus on tundmatud mõisted.
nojah13. detsember 2016, 12:49
kender on nõus ilmselt ükskõik, millega, et ainult uudistkünnist ületada ja ennast eksponeerida. raske juhus - kui teda ignoreerida, siis äkki võtab midagi hoopis hullemat ette? samas, see tema nilbe lõust igas lehes on otsatult ära tüüdanud. artikleid ma tavaliselt sel puhul ei ava, aga juba pilt rikub tuju.
Loomulikult12. detsember 2016, 21:31
pannakse Kaur Kender Eestis vangi, kuna temast on juba uurimisorganid vaenlase kuvandi loonud ja Mart Sander on järgmine. Vanglas saavad ühes kongis uut loomingut teha.
asd12. detsember 2016, 21:31
"Ma ei ole teinud mingisugust pornot, ma teen oma kirjandust,“ arvas Kender.
Ja mina vaatasin ka hetk tagasi internetist kunstilise sisuga filmi :D
nilbe ja ebasümpaatne 12. detsember 2016, 21:27
tegelane ! Kasutades oma sõnavabadust pean selle välja ütlema !
Perverssuste kirjeldamine pole ju tegelikult kirjandus , pigem mingi tegelase haiglane fantaasia .
Ei saa aru , miks see lõbu seal ringvaates end nii leili ajas ?!
hm12. detsember 2016, 22:03
Grete Lõbu käitumine oli ikka väga imelik... vastik lausa!
rämedalt ebameeldiv12. detsember 2016, 22:16
Liisu12. detsember 2016, 21:25
Kirjutada detailselt kuidas üht last eriti oudsal ja valulikul viisil vägistada-pole ilukirjandus.
maamiis12. detsember 2016, 21:35
samas Kender vist tõesti kujutas seda ette oma haiglases mälus .Üks teine endisest poliitikust "kirjanik " kirjutas oma mälestusteraamatus kuidas ta reaalselt koos ühe teise praeguse tegevpoliitikuga pepsipudeliga puudega alaealist tüdrukut seksuaalselt kuritarvitas ja seda nii trükitakse kui ka lavastatakse!
vihkan toleraste12. detsember 2016, 22:18
kusjuures mees on ise endast veel nii vaimustuses, et on osanud kuidagi lisaks tavatol.era.stidele muidu normaalsena tunduvaid inimesi end imetlema panna. vot see on vast oskus, vana padusalliva näotõmbleja poolt, nii raske on uskuda.
Teadmiseks12. detsember 2016, 22:38
Vihkamine on üks halvimaid nõuandjaid. Igas kontekstis muide ja halvab aju normaalse tegevuse. Ka selle osa, mis lubab ümbritsevasse ja toimuvasse adekvaatselt suhtuda.
to teadmiseks13. detsember 2016, 01:17
ära sa sellepärast muretse, ma suudan seda vihkamist käsitleda vajalikul moel. ma vihkan ka näiteks hernesuppi, katsu paralleel tõmmata. aga kuna ma nüüd järele mõtlesin, siis ehk on tõestisiiski õigem väljenduda hoopis, et ma jälestan ja põlgan tol.era.ste. "tänu" neile toimub praegu maailmas see, mis toimub ehk isl.amisee.rimine.
????12. detsember 2016, 23:27
See inimene ei ole terve. Sellist asja ilukirjanduseks nimeteda. Pole lugenud ja ei loegi. Lastepilastajatel, nii sõnalistel kui füüsilistel, ei peaks eluõigust olema
suur mees12. detsember 2016, 21:12
Robi12. detsember 2016, 21:07
seisa kui tahad.see ei tee sinust paremat(loe andekamat) inimest.
jama12. detsember 2016, 21:02
Perverssuste kirjutamine ei ole ilukirjandus ega sõnavabadus. Nii on see alati olnud.
Jah12. detsember 2016, 21:46
Kellelt ta inspiratsiooni sai, kas sellelt kasutütre vägistajalt, kellele 13 aastat määrati. Paras paar
pResident ja patarei´, juhhei, juhhei12. detsember 2016, 22:20
meil on neid väikelaste rammijaid küll ja küll, käivad kagu-aasias, kus kommiraha eest väikelapsi saab.
Väga võimalik12. detsember 2016, 22:39
Väga võimalik, et üks on pooliku kõrvaga.