WRC

Viljar Voog | KUUS MEEST kes võivad saada Ogieri ja Tänaku kõrval M-Sporti kolmandaks piloodiks (1)

Viljar Voog, 12. detsember 2016, 23:00
Kas Ogieri ja Tänaku kõrval leidub M-Sportis ruumi ka kolmandale sõitjale? M-Sport
Sebastien Ogier ja Ott Tänak löövad M-Sporti ridades 2017. aastal autoralli MM-sarjas kaasa täishooaja. Kas M-Sportil on võimekust saata starti ka kolmas auto nagu teevad konkurendid Hyundaist, Citroenist ning (ilmselt poole hooaja pealt) Toyotast?

Suurbritannia rallil Õhtulehega vestelnud Malcolm Wilson kolmandat masinat ühe oma sihina märkis, ent täna avaldatud meeskonna pressiteates seda võimalust sõnagagi ei mainita. Siiski ei ole variant kindlasti jäädavalt päevakavast maas.

Tuleval hooajal kehtima hakkavate uute reeglite järgi saab iga meeskond ralliks üles anda kolm sõitjat, kes võivad neile sel MM-etapil punkte koguda. Lõpptabelisse kantakse kahe parima mehe skoor. Lisaks peavad kõik piloodid, kes tahavad võistelda varasemast võimsamatel 2017. aasta WRC masinatel kuuluma mõne terve hooaja kaasa tegeva tiimi nimekirja. Seega näib tõenäoline, et vähemalt osadel rallilel annab M-Sport mõne erasõitja üles otsekui enda kolmanda piloodi. Ent kes võiksid need ralliässad olla?

Elfyn Evansi debüüt Dmacki ridades on ka juba tehtud - nädalavahetusel võitis ta Attilio Bettega memoriaali Itaalias.  Dmack

Esmalt sõidumehed, keda pole küll veel ametlikult ühegi meeskonna hingekirja arvatud, aga kes sellegi poolest M-Sporti kolmandaks sõitjaks ei sobi: Tänaku 2015. aasta meeskonnakaaslane Elfyn Evans, kes sõidab järgmisel hooajal ülitõenäoliselt M-Sport sõsarmeeskonna Dmacki ridades, ning Jari-Matti Latvala, keda tutvustatakse ilmselt täna Helsingis Toyota esisõitjana.

Sellele vaatamata on M-Sporti kolmandaks sõitjaks kandidaate palju:

1.

Mads Östbergi tänavune hooaeg oli oodatust kõvasti halvem.  M-Sport

Tänavu tiimis esisõitjaks olnud Mads Östbergi hoiti kehvade tulemuste tõttu pikalt 2017 aasta auto testimisprotsessit eemal, ent viimastel kuudel on ta lõpuks uue masina roolis käe valgeks saanud. Kuulujutte uskudes tähendab see aga, et norrakas on oma sponsorite toel kokku panemas Adapta nimelist eratiimi, mis võistleb oma nime all ja rendib M-Spordilt vaid masinat.

2.

Camilli kogemustepagas enne tänavu WRC masinasse istumist oli ülitilluke ja seetõttu juhtus hooaja jooksul ka palju äpardusi.  AFP/Scanpix

3.

Nasser Al-Attiyahi suurimad võidud on seni tulnud kestvusrallidel  Reuters/Scanpix

Londoni olümpiamedalist, Dakari ralli ja WRC2 sarja kahekordne võitja Nasser Al-Attiyah ihkab tuleval hooajal WRC sarjas kaasa teha täishooaja. Mehe eelistus oleks olnud koos Ogieriga ajada eratiimi, mis kasutab juba valmis arendatud 2017. aasta Volkswagen Polosid. Nüüd, kui Ogier valis M-Sporti ja võttis kaasa ka teadmata suure koguse Red Bulli reklaamiraha, võib ka Al-Attiyahi parimaks lahenduseks olla Wilsonilt masina rentimine.

4.

Ott Tänaku rehvipurunemine eelviimasel katsel kinkus Poola ralli võidu Andreas Mikkelsenile  AFP/Scanpix

Andreas Mikkelsen jäi nagu Ogier ja Latvalagi pärast Volkswageni lahkumist tööta, ent erinevalt kolleegidest pole keegi tema allkirjale tormijooksu korraldanud. Näib et norraka tulevikuväljavaated sõltuvad rahakoti paksusest - kas see on piisav, et ajada koos Al-Attiyahiga Polode erameeskonda, või peab ta leppima mõnel üksikul etapil kaasa löömisega? Et M-Sport Mikkelsenile palka maksta jõuaks või isegi sooviks, on ülimalt vähetõenäoline.

5.

Lorenzo Bertelli Fiesta valiti tänavuse hooaja kõige ilusama kujundusega rallimasinaks. See on ühtlasi ainus asi, mida itaallane rallimaailmas võitnud on.  M-Sport

Lorenzo Bertelli sõiduoskused on küll piiratud, aga sama ei saa öelda temaga kaasas käiva Prada moemaja rahakoti kohta. Juba mullu spekuleeriti, et ta moodustab koos Tänakuga M-Sporti B-meeskonna. Lõpuks leidis eestlane endale koha Dmacki tiimis, samas kui Bertelli lõi kaasa kokku 11 rallil saades parimana Mehhikos kaheksanda koha.

6.

Kalle Rovanperäs on maailmameistri ainest!  Jorge Cunha/ERC

16-aastane Kalle Rovanperä on siin nimekirjas tõeline must hobune, ent 2001 Rootsis oma ainsa MM-ralli võidu saanud Harri Rovanperä poja näol on tegu supertalendiga. Soomlane tegi eelmisel nädalal Itaalias rallisprindil just Fiesta roolis WRC-autoga võistlusdebüüdi ja näitas korralikku kiirust ning nagu me kõik teame, siis talendikate meeste peale Malcolm Wilsonil nina on.

Samal teemal

20. detsember 2016, 17:56
ÕHTULEHE VIDEO | Martin Järveoja saab enne Monte Carlo rallit Ott Tänakuga koostööd klapitada veel vaid ühel testipäeval
18. detsember 2016, 11:58
Töötuks jäänud Östberg sõidab järgmine hooaeg ikkagi WRC sarjas
16. detsember 2016, 11:30
VIDEO | Ogier näitas, milleks on M-Spordi uus Fiesta lumel võimeline
14. detsember 2016, 14:27
Tänaku järgmise hooaja sooritusi näeb tasuta otsepildis

1 KOMMENTAAR

R
... 13. detsember 2016, 00:10
Rovanperä on kõva talent küll, kuid järgmisel hooajal alles 17aastaseks saav...natukene vara (ilmselt ka FIA arvab seda, kuigi Verstappenile ju eriluba anti...)

Põnevat ja kasulikku

PÄEVATOIMETAJA

+372 5199 3733
online@ohtuleht.ee

TELLIMINE JA KOJUKANNE

+372 666 2233
tellimine@ohtulehtkirjastus.ee

REKLAAM JA KUULUTUSED

+372 614 4100
reklaam@ohtulehtkirjastus.ee