Mick Schumacher peaks F1-ukse lahtimuukimiseks oma debüüthooajal F3 sarjas saama vähemalt kolmanda koha.Foto: AFP/Scanpix
Auto-Moto uudised
23. jaanuar 2017, 19:01

Mick Schumacher on F1 sarjale 20 protsenti lähemal kui Ralf Aron! (6)

Kui Ferrari või Mercedese F1 meeskond sooviks legendaarse Michael Schumacheri poja Micki tulevaks hooajaks enda autosse istutada, paneks Rahvusvaheline autoliit FIA nende otsusele veto. Sakslasel pole veel koos superlitsentsiks vajalikke punkte.

F1 sarjas on möödanikud ajad, kui tiimid said andeka, kuid veidi kogenematu sõitja suurema probleemita oma vormeli rooli palgata. Süüdlaseks on Red Bulli meeskond, kes saatis Max Verstappeni 2015. aasta Austraalia GP-l Toro Rosso eest võistlustulle kõigest 17 aasta ja 166 päeva vanusena.

Kuigi Verstappeni gambiit tasus end lõpuks ära ja vaatamata vähesele varasemale võistluskogemusele osutus noormees vormeliroolis väga pädevaks, kehtestas FIA reegli, millega edaspidi verinoorte sõitjate kõrgeimasse vormelisarja sattumist välditakse. F1 GP-l starti pääsemiseks vajaliku superlitsentsi saamiseks peab pilootidel edaspidi viimase kolme aasta lõikes koos olema vähemalt 40 kvalifikatsioonipunkti madalamatest vormelisarjadest.

Veebileht F1 Fanatic on teinud ära suure töö ja toonud välja kõik 314 sõitjat, kel on hangitud ses arvestuses vähemalt üks punkt. Näiteks enne mainitud Mick Schumacher on mullu Itaalia ja Saksa F4 sarjades saadud teise koha eest teeninud kokku 20 silma – sama palju kui üheksakordne autoralli maailmameister Sebastien Loeb, kes võistles alles hiljuti kereautode MMil, või seesama Verstappen, kelle kontol vaid 2014. aasta F3 sarja kolmas koht (F1 sarja tulemused mõistagi enam nimekirjas ei kajastu).

314 piloodi sekka mahuvad ka kaks Eesti ringrajasõitjat. Ralf Aronil on koos 16 punkti tunamulluse Itaalia F4 meistritiitli ja 2016 F3 roolis saadud seitsmenda koha eest. Jüri Vips, kes võistles mullu Schumacheriga samas tiimis, sai Itaalia meistrivõistlustel viienda ja Saksamaal kuuenda koha ning teenis nende eest kokku kaks punkti.

Aeg helesiniseks unistuseks: kui Aron sooviks 2018. aastal võistelda juba F1 sarjas, siis mida peaks ta tänavu F3 sarjas Hitech GP ridades korda saatma? Lõpetama hooaja kokkuvõttes minimaalselt teisena!