Markko Märtin võitis Korsikal oma karjääri esimese asfaltralli.Foto: MATI HIIS
Auto-Moto uudised
7. aprill 2017, 04:00

10 000 kurviga Korsika ralli, kus Märtini triumf algatas prantslaste ajastu

Kolm päeva, kümme kiiruskatset, 317 km ja umbes 10 000 kurvi – Korsika ralli kuulub võidusõidumaailmas legendide hulka. Pikad ning keerulised katsed panevad piloodid, autod ja rehvid erilise pinge alla, võitmiseks on vaja iga viimane kui pisiasi klappima saada.

Kevadine ilm on ettearvamatu ja isegi parimatel sünoptikutel on raske ennustada, millal vihmasadu asfaldi märjaks pritsib. Asja veel keerulisemaks ajamiseks vaheldub vana ja tüüpiline asfaltkate uue ja moodsamaga.

Eesti parim rallimees Ott Tänak (Ford) pole senise karjääri jooksul Korsikal säranud, eelmisest kahest aastast on ette näidata kümnendad kohad. Tema kaardilugeja Martin Järveoja jaoks on tegemist üldse elu esimese Korsika ralliga.

"See on senise hooaja suurim proovikivi, aga oleme enda kallal palju arendustööd teinud ja ootame väljakutset," lausus Tänak võistluse eel. "Tean, kui nõudlik Korsika ralli on – eksimisruum puudub, mistõttu peame algusest peale hoidma külma pead ja olema väga keskendunud."

Testikatsel näitasid Tänak ja Järveoja kuuendat aega, kaotades parima tulemuse välja sõitnud meeskonnakaaslasele Sebastien Ogierile 1,3 sekundiga. «Tunne oli päris hea. Teed peegeldasid hästi, mis meid rallil ees hakkab ootama, seega saime seadistuse kallal tööd teha ja ralliks valmistuda,» teatas Tänak Twitteri vahendusel.

Miko Niinäemäe ja Martin Valter teevad kaasa JWRC klassis ja olid omas arvestuses testikatse seitsmendad. Ralli algab täna hommikul ja lõppeb pühapäeval.

Märtini pidu algatas prantslaste ajastu

Kuigi asfaltrallisid pole kunagi eestlaste trumbiks peetud, on meil ka sellel kattel oma edulood. Üks säravamaid saavutusi pärineb just Korsika rallilt, kui Markko Märtin 2004. aastal oma neljanda MMi etapivõidu teenis.

Fordil kihutanud Märtin ja Michael Park said probleemide kiuste lõpuks ülikindla võidu – Citroenil sõitnud Sebastien Loebi edestati enam kui kahe minutiga. Oma osa mängis ka Märtini tiimikaaslase Francois Duvali katkestamine, kuna just tema oli eestlase lähim jälitaja.

Ka Märtin elas üle ärevaid hetki, sest ralli lõpu eel põles tema auto mootor lahtise leegiga. Õnneks pidas Ford lõpuni vastu ja Märtin sai kirja oma elu esimese asfaltralli võidu.

Loeb kindlustas Korsika teise kohaga oma karjääri esimese MM-tiitli. Teist korda läbi aegade tuli maailmameistriks prantslane. Mitte keegi ei osanud toona arvata, et ka järgmised 12 tiitlit samale rahvusele kuuluvad. Märtini etapivõiduga algas rallimaailmas prantslaste ajastu.