Miko Niinemäe (paremal) ja Martin Valter.Foto: Mihkel Maripuu
WRC
10. aprill 2017, 04:00

Korsika Tänakut ei hellita: õnnetu väljasõit, tõrkuv auto ja purunenud rehv

Korsika saar pole Ott Tänaku jaoks kuigi õnnelik paik – kahe eelmise aasta Prantsusmaa MM-ralli kümnes koht vahetus tänavu 11. vastu ehk Saaremaa mees jäi esimesena punktita. Kui reedel tegi Tänak ise vea ja sõitis teelt välja, siis laupäeval ja pühapäeval ei pidanud vastu tehnika ja rehvid.

Kõik algas tegelikult hästi ja kahe kiiruskatse järel oli Tänak koos kaardilugeja Martin Järveojaga neljandal kohal, kaotus asfaldispetsialistidele ei olnudki kuigi suur. Kolmandal kiiruskatsel hakkas aga viltu vedama: teele sattunud kruusa "abil" libises Tänak kraavi, kust omal jõul väljuda polnudki võimalik.

Laupäeval oli mees Rally2 reegli toel taas rajal, kuid M-Spordi Ford Fiesta keeldus koostööst. Kahe kiiruskatse vahel panid eestlased ise piltlikult öeldes käe mootorisse. "Vahetasime ära kõik detailid, mis meil kaasas olid, kuid päris korda autot ikkagi ei saanud," selgitas Tänak. Siiski õnnestus tal sõita kuuendal ja kaheksandal kiiruskatsel esiviisikusse.

MAALILINE KORSIKA: Kaunis vahemere saar ei ole Saaremaalt päris Ott Tänaku jaoks kuigi õnnelik paik. Foto: @World Media Agency

Üldarvestuses kukkusid eestlased reedel suurest mängust välja ja kõik panused olid suunatud kogemuste hankimisele ja viimasele kiiruskatsele ehk power stage’ile, kus viiele kiiremale MM-punkte jagatakse. Kuid ka ralli lõpus polnud õnnejumal Tänakuga – kui midagi viltu hakkab vedama, siis on raske saatusele vastu saada.

Kümnenda kiiruskatse lõpus purunes Fordil rehv ja Tänak sai kuuenda koha, kui kaotas ühe MM-punkti taganud viiendale kohale vaid kümnendikuga. Mees ise jäi ralliraadiole kommentaari andes rahulikuks: "Kõik on korras. Õppisime nädalavahetuse jooksul palju ja loodame Argentiinas kõrges mängus olla."

Ka Tänaku tiimikaaslane, neljakordne maailmameister Sebastien Ogier ei suutnud probleeme vältida. Rallikuningas langes pühapäeva hommikul Dani Sordo järel kolmandaks, kuid suutis viimasel kiiruskatsel taas hispaanlasest mööduda. Mehi jäi lõpuks eraldama 1,3 sekundit. M-Spordi masinat rooliv Britt Elfyn Evans lõpetas nädalavahetuse alles 21. kohal. Tänaku leivaisa pealik Malcolm Wilson tunnistas, et autoga peab tööd tegema.

Järgmised viis etappi sõidetakse Tänaku meelisteekattel ehk kruusal, kuid ka järgnevad võidusõidud on omamoodi hall maa. Tegelikkuses puudub meeskondadel teadmine, milleks on uutele reeglitele vastavad WRC-autod kruusal võimelised, sest merepinnast ülikõrgel peetud Mehhiko etapp ei andnud asjast täit ülevaadet. Tänaku suurimad lootused on seotud juunis ja juulis toimuvate Poola ja Soome rallidega.

Ott Tänaku ja Martin Järveoja Ford Fiesta. Foto: PASCAL POCHARD-CASABIANCA

Üldiselt elab rallimaailm aga hästi. Kui sügisel ehmatas fänne uudis, et Volkswageni tehasetiim lahkub MM-sarjast, siis tänaseks teame, et just Saksamaa autotootja otsus tõi kaasa tavapärasest tasavägisema hooaja.

Kõik senised neli etapivõitu on läinud erinevatele meeskondadele: Monte Carlos M-Spordile (Sebastien Ogier), Rootsis Toyotale (Jari-Matti Latvala), Mehhikos Citroenile (Kris Meeke) ja nüüd Korsikal Hyundaile (Thierry Neuville). Järgmine etapp sõidetakse aprilli viimasel nädalavahetusel Argentiinas.

Ka MM-sarja üldseis on põnev, sest tiitlikaitsja Ogier pole tavapäraselt suutnud konkurentidele püüdmatusse kaugusesse libiseda, teisel kohal asuv Latvala kaotab 88 punkti kogunud prantslasele 13 silmaga. Neuville tõusis 54 punktiga kolmandaks, kukutades 48 silma kogunud Tänaku neljandaks.

Niinemäe: üldiselt oli suhteliselt frustreeriv ralli

Juunior WRC sarjas alustasid hooaega Miko Niinemäe ja Martin Valter, kes said Korsikal omas klassis üheksanda koha.

Rahule mehed ei jäänud, kuna pidevalt segasid tehnilised probleemid. "Üldiselt oli suhteliselt frustreeriv ralli, sest iga päev oli midagi, mis meile kaikaid kodaratesse viskas, ning seetõttu saimegi probleemideta sõita vaid neli katset," tunnistas pettunud Niinemäe.

Miko Niinemäe (paremal) ja Martin Valter. Foto: Mihkel Maripuu

"Istume kohe pärast võistlust meeskonnaga maha, et meid kimbutanud muresid arutada. Sõidu mõttes saime siiski palju kogemusi ning hea on tõdeda, et suudame ka asfaldil kenasti hakkama saada, kui tehnika toimib."