Hayden Paddon. (FRANCISCO LEONG)

Autod vajavad töötamiseks kütust, kuid vähem tähtis pole ka roolis istuja võimekus - veel enam, kui räägime WRC rallist. Mida maailma parimad piloodid võistlusnädalavahetusel söövad, et parimas vormis olla? 

Sellest räägib Hyundai tiimi kuuluva Hayden Paddoni toitumisnõustaja Katie Lane. 

"Võitluste pikad päevad on sõitjatele nii vaimselt kui ka füüsiliselt väga kurnavad, mistõttu kulutavad nad palju energiat. Seetõttu ongi pilootidel vaja korralikult toituda, et nad oleksid oma võimete tipul," rääkis Lane. 

Ta toob välja söögikorrad ühe päeva lõikes oma hoolealuse Paddoni näitel. "Enne esimest kiiruskatset alustame päeva kaerahelbepudru, madala kalorsusega jogurti ja banaaniga. Vahetevahel on hommikusöögiks ka singi ja juustuga küpsetatud võileib. 

Selline toit loob hea tasakaalu süsivesikutest ja valkudest, mis aitab aju hästi töös hoida ning väsimust vältida." 

Toitu võetakse kaasa ka autosse. "Seal on piloodil varuks energiabatoonid ja kuivatatud puuviljade - pähklite segu. See on hea võimalus kerge isu rahuldamiseks. 

Lõunaks sööb Paddon reeglina grillitud kanarinda, kartuli või riisi ja köögiviljadega. 

Õhtuse toidu saab kogu meeskonnale ettevalmistatud buffest. Tihtipeale on seal peamiseks pastatoidud mõne lihaga. Valikus peaks olema süsivesikute rikas toit, mis aitab kaasa glükogeeni varude täiendamisele ja valgud, mis tulevad kasuks lihaste taastumisele. 

Päeva lõpus, meediatsoonis, pakutakse võistlejatele tavaliselt singi-juustu küpsetatud võileibu, banaane ja valgubatoone." 

Lane´i sõnutsi on ralli jooksul kõige raskem toime tulla mentaalse väsimusega. Seda saab kõige paremini vältida õige toitumise ja piisava vedelikuga. Lubatud on ka 200 milligrammi kofeiini päevas, kuid võistluse ajal seda pigem välditakse. 

Väljaspool rallisid on Paddoni toitumine samuti igati tervisilik. Menüüst leiab palju valgurikkaid ja täistera tooteid, lisaks köögi- ja puuviljadUusmeremaalase üheks kindlaks lemmikuks on tema kodumaa rahvusroog küpsetatud lammas. 

Lisaks korralikule toitumiskavale on rallimehel oluline hea füüsiline vorm. Selleks on peamiselt vastupidavustreeningud, millest Paddoni lemmik on maastikurattasõit. See aitab kaasa võhmale ning aitab hoida kerelihased tugevad. 

Jaga artiklit

2 kommentaari

I
irff  /   23:46, 12. apr 2017
200 mg kohvi päevas? St 1 tilk rammusamat kohvi pipeti otsast????
.
...  /   22:45, 12. apr 2017
Katie Lane on Paddoni elukaaslane ja toitumisnõustaja.

Päevatoimetaja

Triinu Laan
Telefon 51993733
Triinu.laan@ohtuleht.ee

Õhtuleht sotsiaalmeedias

Õhtuleht Mobiilis