JESS: Ott Tänak ja Martin Järveoja (vasakul) tähistasid Sardiinias karjääri esimese MM-ralli võitu suplusega. Foto: M-Sport Media
Auto-Moto uudised
15. juuni 2017, 04:00

Kaardilugeja Martin Järveoja: kui loed ühe kurvi valesti, võib ralli juba lõppenud olla

Ehkki rallimaailmas teenivad kõige suuremat kiitust piloodid, ei saaks nad kiiruskatsetel vuhiseda kaardilugeja abita. Ent viimase töö ei koosne vaid autos istumisest ja tavainimese jaoks koodikeeles rääkimisest. Kuidas kaardilugeja võistluseks valmistub ning kas piloodid lasevad vahel ka paarimehi rooli taha, selgitab Ott Tänaku navigaator Martin Järveoja.

Ehkki rallimaailmas teenivad kõige suuremat kiitust piloodid, ei saaks nad kiiruskatsetel vuhiseda kaardilugeja abita. Ent viimase töö ei koosne vaid autos istumisest ja tavainimese jaoks koodikeeles rääkimisest. Kuidas kaardilugeja võistluseks valmistub ning kas piloodid lasevad vahel ka paarimehi rooli taha, selgitab Ott Tänaku navigaator Martin Järveoja.

Mullu WRC2-sarjas sõitnud Karl Kruuda on öelnud, et kui pilootidel kruvid logisevad, siis kaardilugejatel on need lahti, sest pole normaalne istuda juhi kõrval ja usaldada oma elu tema kätte. Mida arvab Järveoja: kas pilootide abimehed on heas mõttes peast hullemad kui rooli taga istuvad ässad ise?

"Ajaga kaob hirm tegelikult ära. Saad kuidagi aru, kas saad pilooti usaldada või mitte. Oti puhul tundsin kohe esimesest kurvist, et minu jaoks pole temaga sõitmine probleem," räägib Järveoja, kes istus Tänakuga esimest korda ralliautosse neli aastat tagasi Saaremaal toimunud testimisel.

Edasi lugemiseks:

Osta üks artikkel

Ühe artikli lugemisõigus
3.99