Sebastien Ogier' ja Ott Tänaku Fordid Mikolajki rallipargis.Foto: Kaarel Tigas
WRC
28. juuni 2017, 17:22

ÕHTULEHT POOLAS | Teekond rallimekasse: kitsad teed, hullud autojuhid ja karmid avariid (6)

Kitsad teed ja suitsiidikalduvustega kohalikud autojuhid võtsid meid Poolas vastu juba paar päeva enne kui rallifännide hordid üldse Kirde-Poolas asuva Mikolajki linnakese poole teele asuvad. See on siinne normaalsus!

Hingame kergendatult, kui lõputute rekakolonnide vahelt Augustowis lõpuks trassilt kõrvalteedele keerame, kuid saame peagi aru, miks navigatsiooniseade järgmise 100 kilomeetri läbimiseks paar tundi sõiduaega arvutab.

Juhtume kolonni, mis kannatlikult oma viimaseid hingetõmbeid tegeva kaubiku järel kulgeb. See kestab vaid paarkümmend kilomeetrit - kaubiku mootor lõpetab selleks korraks oma maise teekonna.

Siis läheb lahti: kitsad asfaltteed, mille servas kruusariba pole, on vaid veidi heina ja siis võpsik või puudeallee. Juhi kõrval istumine nõuab külma närvi, kohalikud paarutavad isukalt hoolimata sellest, et parempoolsed rattad tihti nii meil kui neil heinaribale sattuvad. Kuigi spidomeeter näitab 100, möödub meist madallennul mitu kaubikut, kohalikud ossid Audide ja BMWdega ning ka pereema vanema universaalkerega Ford Focuse roolis.

Kogenumad teavad, et hirmudel on ka alus. Seni pole ühegi ralli ajal nägemata jäänud tõsisemad avariid — laupkokkupõrked ja ümber puude väändunud autod. Kohalikel on nimelt komme üsnagi aktiivselt pimedates kurvides suurel kiirusel möödasõite sooritada.

Kuigi jõudsime Mikolajkisse paar päeva enne kui rahvamassid, kulus sõiduks paar tundi plaanitust rohkem. Kel veel võimalus, startige varem!

Rallikeskus Mikolajki meenutab Põlvat

Tegu on Poola linnakesega, kus autod liiguvad valdavalt ühel pikal peatänaval — just nagu Põlvas. Ralli ajaks on oodata siia suuremaid ja väiksemaid ummikuid, kõrvaltänavate kaudu on võimalik jõuda ainult ummikutesse tagasi. Positiivne on, et kiiruskatsed asuvad rallikeskusest eemal ja siiatulekut on võimalik vältida.

Mikolajki kesklinn. Foto: Kaarel Tigas

Läbisime rallieelsel päeval ka testikatse ning veendusime, et senikuuldu vastab tõele, siinsed kruusateed meenutavad vägagi Lõuna-Eestit. On mõõdukalt sirgeid, huvitavaid ja kiireid kurve ning omajagu trampliine. Kui vihma ei saja, tolmab korralikult. Võistluse korraldajad olid asunud maha märkima kiiruskatsete läheduses asuvaid parkimisalasid, võib ennustada, et ühelt kiiruskatselt teisele jõudmine kujuneb ajamahukaks, seega targem oleks ralli jälgimine planeerida nii, et sõitmist oleks vähe.

Kuidas läheb Otil?

Muide, esimesed ralliga seotud autod olid legendaarsed M-Spordi tiimi valged Volvod, mida nad juba aastaiad rajaga tutvumiseks kasutavad. Üks neist ehmatas meid veidi, kui pimedas kurvis keset teed, kohalikega samas tempos vastu tuli, ülejäänud kolm riburada pidi järel. Ott Tänaku võit Sardiinias suutis mobiliseerida ehk sarnased eestlaste väed, nagu Markko Märtin oma hiilgeaegadel.

Kuuldavasti on Eestist Poola rallile tulijad väga palju. Järgnevatel päevadel saame näha, kas Ott täidab fännide ootused ja pühapäeval võib kohata igas Via Baltica ääres tanklas mõnd joovastunud või joobnud eesti reisiseltskonda, kel keelel ja meelel vaid meie mehe edu.

Mikolajki rallipark. Foto: Kaarel Tigas