Eesti uudised

Automüüjate sõnul ostetakse firmaautosid nüüd kilovatte kalkuleerides, maksuametile jääb ümberregistreerimise maania arusaamatuks.

Firmaautode ümberregistreerimine on kohati põhjustanud kuudepikkuseid järjekordi (37)

LISA KOMMENTAAR

ab23. jaanuar 2018, 14:09
Üks järjekordne sääduspääde ämber!
Küsimus22. jaanuar 2018, 15:30
Kellele kuulub ettevõtte sõiduauto,kas ettevõtte ainuomanikule või riigile? Kes vastutab ettevõtte vara säilimise eest?Kui vastutab omanik, siis on ta kohustatud hoidma oma vara, s.h. autot kõige paremini valvatavas kohas? Hiljuti kutsuti üles juhuslikke inimesi märkama ja teatama, kui auto on mõne eramu ees või koguni õues.Miks peab ostma kallist valveteenust, kui parim koht on kodu akna all?Miks ei tohi auto seista kaupluse või spordikeskuse uke ees?
Muuni Kari22. jaanuar 2018, 14:36
Tark ei peaks tormama.Tea kas järgm. nädalal seda valitsust ongi.
Alar122. jaanuar 2018, 12:59
Läkski skeemitamine lahti! Ei saanud valitsus alkoholi hinna tõstmisega loodetud kasumit, ei saa ka selle maksustamise eest! Võiks veel proovida naiste maksustamist. Siis oleks uued järjekorrad nime(soo) muutmisel ja Eestis oleks vähemalt 99% rahvast mehed.
Arusaamatu22. jaanuar 2018, 10:55
Pole siiani aru saanud, et kui firma annab oma autot kasutada erasõiduks, siis sellega kaasnevad firmal teatud kulud. Nt autokuluvus ja auto remondi vajadus. Kokkuvõttes peaks firma saama selle eest, et oma autot kasutada lubab ka mingi tasu eraisikust kasutajalt. Nüüd aga küsimus - Mille eest ja miks peaks riik selle tehingu eest mingit(alati kindel summa) maksu saama? Tõesti ei jõua kohale...?
kuri22. jaanuar 2018, 11:46
Kui firma auto eraisikuna kasutamisega kaasneks kõikide kulude täielik hüvitamine (firma poolt eraisikule tehtud arve tasumine eraisiku pangaarvelt), siis poleks probleeme. Aga seda pole keegi kunagi soovinud teha.
maksu 22. jaanuar 2018, 12:05
tegid kommunistid ja sotsid. See seletab kõik, nad ei salli ettevõtjaid ja tahavad poolvägisi võtta sealt kus aga saavad.
Aksel22. jaanuar 2018, 10:52
Tee sõiduauto n1 ja pole midagi vaja maksta.
22. jaanuar 2018, 16:11
ab23. jaanuar 2018, 14:09
et selle autoga erasõite ei tehta!
Väike22. jaanuar 2018, 10:15
Ja mis me järeldame? Suured vargad sõidavad tõllas (sõna otseses mõttes) ja väikesed ripuvad võllas.
22. jaanuar 2018, 10:43
hakka siis suureks, kui oskad
ab22. jaanuar 2018, 09:44
Kas tõesti mõni arvab, et nüüd nende autoga seotud kulud lähevad ka uutele omanikele üle?
Arvamus22. jaanuar 2018, 09:25
Väikesteöe perefirmadele on autode ümberregistreerimine lihtsalt sundseis. Rnne oli sõidupäevik , milles fikseeriti erasõidus ja töösõidud. Vastavalt maksti ka makse. Väikefirmale o n see ulmeline summa, mis uue süsteemi järgi maksta tuleks. Ja kui keegi tarkpea arvas, et erasõitude eest nagunii ei makstud ja teeme uue süsteemi, siis eks igaüks mõtleb ja tegutseb oma rikutuse tasemel.
kuri22. jaanuar 2018, 10:32
Aga nii ongi, et inimesed jagunevad ausateks ja ebaausateks. Paraku tuleb ebaausatel kuidagi tiibu kärpida, sest ebaaususel on piirangute puudumisel omadus laieneda.
Tegelikuks probleemi põhjustajaks pole töösõidud versus erasõidud, kaubikuga mererannas käijad oleks firmade siseasi ja riik ei hakkaks sellega tegelema. Probleemiks oli massiline sõiduautode vormistamine firma nimele maksude "optimeerimise" eesmärgil
Kusjuures teemal on ka õigluse aspekt, kuna kuritarvitajateks on põhiliselt firmade omanike ringi kuuluvad inimesed
Lahendus oleks nagu lihtne - lõpetada täielikult sõiduautode vormistamine firma nimele, aga ei saa ju, kohe algab vingumine.
irw22. jaanuar 2018, 13:47
kuidas seda ette kujutad siis :D mul on firma ja firma vajab tööks autosõite, aga mitte iga päev, vastavalt vajadusele lihtsalt. oma sõite ma ei tee, selleks on elukaaslase auto. aga et ma ei rega seda autot siis firma nimele? selline on su loogika?
kuri22. jaanuar 2018, 15:15
minu loogika on: miks tööalasteks sõitudeks peab firma omama tingimata sõiduautot? Kas selleks, et kulutada raha maksudeks või aega sõidupäeviku pidamiseks? Ehk oleks õigem kasutada töösõitudeks näiteks firma reklaamiga ja logodega kaubikut
Leenin22. jaanuar 2018, 12:05
enam ei saagi mimmid firma jeepidega shoppamas käia
saab ikka22. jaanuar 2018, 13:48
kui läheb firmale töö asjus šoppama, ei keela keegi võtta vahepeal ka lõuna ja kui juba seal olla, siis omale šopata. jokk.
kuri22. jaanuar 2018, 09:12
ei saa vingumisest aru. Firmadele kuuluvate sõiduautode teema on läbi aastate selles, et
firmaautodega seotud kulude pealt ei maksta eraisikuga seotud makse (sotsiaalmaks, käibemaks, jt). Teisisõnu: firma nimele vormistatud auto omamine tuleb üle 50% odavam. Loomulikult, kes vähegi sai vormistas sisuliselt isikliku auto firma nimele. Sisuliselt on tegemist OÜ-tamise ühe vormiga
to kuri22. jaanuar 2018, 13:50
ettevõtja sa ise igatahes ei ole, muidu nii rumaIat juttu ei ajaks. mis sotsiaalmaks seoses autodega? ega see palk ole ju :D ja no ei tule kuidagi 50 % odavam, no kuidagi ei tule, ainult km saad tagasi teha, muud ju mitte.
to to kuri22. jaanuar 2018, 14:47
Õige märkus. Pole küll ettevõtja, kuid kursis maksuseadustega. Lisan seda, et käibemaksu saab pisut rohkem tagasi see, kes tegeleb kaubandusega. Kui ettevõtja müüb oma oskusi, siis on töötasu ja maksude osatähsus teenuse lõpphinnas oluliselt suurem. Nendelt kuludelt ei saa käibemaksu tagasi arvestada, kuigi nende kulude pealt arvestatakse käibemaksu. Kõige halvem selle juures on see, et riik soovib järjest enam hakata toetama valikuliselt mitmete teenuste tellijad, nt.korstnapühkimine jm. Liialt palju on tellijaid, kes ei suuda maksta arveid, milles 50% on riigimaksud.
Ärijüri22. jaanuar 2018, 14:57
Kui see ettevõtja elu selline meelakkumine aa lillepidu on, siis mis sa seal palgatööl veel vahid. Tule ja tee ning räägime siis edasi. Eks need ongi kõige suuremad targutajad, kes igapäevaselt ei pea ettevõtlusega tegelema.
kuri to to kuri22. jaanuar 2018, 15:29
sotsiaalmaks pole rumal jutt. Kui palgatööline ostab auto, siis peale käibemaksu on RIIK saanud ka sotsiaalmaksu enne palga väljamakset eraisikule. Pole vaja udutada, kogu see teema, kus firma maksab millegi eest, mida kasutavad firma töötajad kui eraisikud taandub kahele riigi poolt saamata jäänud maksule: sotsiaalmaks + käibemaks
Käibemaks22. jaanuar 2018, 16:09
on maksuseaduses defineeritud kui lisandunud väärtuse maks, mille tasub lõpptarbija. Millise väärtuse lisavad kaubale või teenusele sots.maks või riigimaksud?
ain22. jaanuar 2018, 09:01
kust tuleb söna...poliitik..kas mitte sönadest--pool-idikas
Õige Keelsus22. jaanuar 2018, 11:06
Uurisime teadlaste kollektiiviga asja ja kindlasti ei tulene sellest sõnaühendist. Kui võtta aluseks sõnad "pool" ja "i d i k a s" siis ei saaks kuidagi kokku mõistet p o l i i t i k, vaid poliitiku õige vaste selles kontekstis peaks olema t ä i s i i t k. Ei saanud kohe oma avastust avaldad, suunati ümbertegemisele moderaatori poolt
Nipik22. jaanuar 2018, 08:51
Öeldakse: kuudepikkusi järjekordi... Hirmus, see lonkav eesti keel meie ajakirjanikel. Minge veelkord kooli! Aga ega seegi pruugi aidata - keelekasutuses lokkab kõikelubatavus.
taat22. jaanuar 2018, 12:06
Etteytlus kaks,istu kohale
Evi Dence22. jaanuar 2018, 08:32
Kõige haigem on selle uue seaduse juures see, et kui 11 kuud kasutad autot ainult töösõitudeks, ning siis ühel kuul viid (näiteks) ämma perearsti juurde, kuna tal jalg kipsis, siis maksad järgmised 12 kuud erisoodustust. Mitte ainult selle kuu eest, kui tegid ühe erasõidu, vaid TERVE AASTA. Trahviks selle eest, et ühel kuul tegid ühe erasõidu !!! Meil teevad ikka ajudeta inimesed seadusi.
maakas22. jaanuar 2018, 08:34
mitte ajudeta inimesed vaid ajudeta valitsejad! Suur erinevus!
Evi Dence22. jaanuar 2018, 08:44
kui õige22. jaanuar 2018, 14:55
leiaks lahenduse. Vormista ämm tööle koristajaks,oma töötajat kipsis jalaga arsti juurde viia ehk võib. Muidugi maksuamet ei näe oma aruandes,et ta tööl on,aga kui eile tuli tööle ja täna kukkus, siis ei peagi veel maksuamet teadma.
Viimasel22. jaanuar 2018, 08:30
Ajal tulevadki kõik hinnad kuskilt kosmosest, me peaksime rohkem palka saama kui Norras, et siin ära elada.
Oijah22. jaanuar 2018, 08:24
Ikka jälle firmaautode maksustamisega ämbrisse. Ei ole riigitegelased aru saanud, et summa, mis segakasutuse sõiduautode puhul maksma peab, on liiga suur. Kui summa oleks ca 50-100 eur kuus, siis ei hakkaks eriti keegi nipitama ja ümberregistreerima.
just22. jaanuar 2018, 08:59
500 aastas, mingit küsimsutki ei ole, kuid kui peab maksma juba mingi 3000, siis iga normalse mtlemisega inimene saab aru, et see on ebamõistlik
Sebija22. jaanuar 2018, 09:36
Väga paljudel ei kulugi tööauto ülalpidamisele 3000 eurot aastas. Seetõttu on otsustamine tehtud inimestele päris lihtsaks.