Ogier ja M-Sport kaebasid karistuse edasi: uurisin veel enne katset, kuidas tohib šikaani läbida (4)
Täpsemalt: Ogier´d karistati viimasel kiiruskatsel 10 sekundilise trahviga, sest ta tabas rajale asetatud elemente ning liigutas need paigast. 10 lisasekundit tähendas, et prantslane langes esiviisikust välja ning kaotas teise koha eest teenitud neli lisapunkti.
M-Sport ja Ogier on aga otsuse edasi kaevanud. "Töötame selle nimel, et õiglus jalule seataks, sest tegemist on arusaamatusega," vahendas Autosport viiekordset maailmameistrit.
Ta jätkas: "Enne katset olin mina see, kes küsis, mis juhtub, kui barjääri taban. Olen alati olnud see, kes võitleb võrdsete tingimuste eest. Sellepärast tahtsin ka sel korral kindel olla."
Ogieri sõnutsi mõtles ta koos kaardilugeja Julien Ingrassiaga, et võiks korraldajatele soovitada šikaan veega üle kasta. Siis oleks seda raskem läbida ja kiirused madalamad. Seda siiski ei tehtud.
Kogenud piloot rõhub nüüd sellele, et 10 sekundiline karistus on selgelt liiast. "Ma saaks aru, kui oleksime sealt palju aega võitnud. Aga saime parimal juhul 0,2 sekundit edu. Usun, et suudame seda ka tõestada," ütles Ogier.
Temaga nõustus ka ohutuse eest vastutav FIA ametnik Michele Mouton. "Endise rallisõitjana ütlen, et seda on liiga palju. 10 sekundit on liiast," kinnitas ta.
Praeguse seisuga on Ogier siiski punktidest ilma. Sellele vaatamata sälitab ta liidrikoha ja Thierry Neuville´i ees neljapunktilise edu.
Muide. Pakun välja, et Ogier ei palunud neid plokke veega üle kasta vaid neisse vesi sisse lasta. Sel juhul oleks tegu olnud tõsisema takistusega.
Eelmisel aastal hiilgas - tookord siis betoonplokkide "purustamisega" - Neuville. Huvitav, et tal pähe mõtet ei tekkinud - plokid olid teel ees.
Ehk oleks võinud ka Mehhikos betoonplokke kasutada. Oleks ebaoluline vaidlus praegu olemata.