Seisukoht

Seisukoht | Keeraks kella viimast korda (38)

LISA KOMMENTAAR

--21. märts 2018, 11:45
Tegelikult oleks mõistlik üldse aru saada, et me elame 21 sajandil, kus elu käib kellaaja aga mitte päikse järgi. Me ärkame samal kellaajal vaatamata aastaajale. Mõistlik oleks, et keerame kella 7 tundi edasi ja las ollagi, et 00:00 on praegune kell seitse hommikul. Praeguse süsteemiga on küllalt paljudel nii, et magama minnakse, siis kui uus kuupäev juba käes.
no20. märts 2018, 20:30
Olgu suveaeg terve aasta läbi või kellakeeramine.Mitte mingil juhul ei taha vööndiaega suvel.
tiiblad tahavad talveperioodil20. märts 2018, 16:10
no tuleb 20. märts 2018, 17:11
välja jah,venemaa ju kella kruttimist lõpetada ei kavatse.
T.Mets20. märts 2018, 15:26
Soome juba alustas selle totruse lõpetamist, tehes Brüsselis vastava ettepeneku, aga meie võimuseltskond suhtus tehtud ettepanekusse üsna leigelt ja seda vist arusaamal, et kas oleme antud küsimuses poolt või vastu, ei sõltu meist mitte midagi
kellakeeramisele pole eestis alternatiivi20. märts 2018, 11:44
suve ja telveaja eristamine on väga mõistlik, sest valge ja külm aeg on jaotubud ebaühtlaselt.
kui jääksime talveaega (vööndiaega) siis oleks suvel kell 8 pime.
kui jääksime suveaega, siis hakkame automootoreid käivitama kell 5 ja lapsi kooli saatme kell 6 kõige kargemal talvehommikul.
ainuke mõistlik tegevus on koos käia päikesega - suvel varem üles ja pikad valged õhtud, talvel hiljem üles ja toimetamine soojemal ja valgemal ajal
11:3120. märts 2018, 11:31
Suveaeg sobib meie kell 8 päeva alustamise harjumustega enam ja kõlbab väga hästi ka talvel. Need kes niihuinii ärgatud ei saa, ei saa seda ka talveaja puhul.
Solgutamine lõpetada igal juhul.
kellakeeramisele pole eestis alternatiivi20. märts 2018, 11:46
ehk siis talvel kõige käredama pakasega kell viis linnatransport käima ja kell kus kõige käradama pakasega lapsed lasteaeda ja kooli
üks inimene20. märts 2018, 11:31
Nõus. Jäägu siis kumb aeg tahes, aga see kruttimine tuleb lõpetada.
mina20. märts 2018, 10:40
Nõus. Igasugune kellukese kruttimine lõpetada.
Appi20. märts 2018, 10:18
kuidas te suveaja pooldajad ei mõista, et sügisel, talvel ja varakevadel on teil väga raske tõusta, kui jääb suveaeg - tervis hakkab siin veel rohkem kannatama. Kui tahate suveaega, tõuskegi vare, leppige tööandjaga kokku, et tulete kella 07.00-ks näiteks tööle jne. Kas te mõtlete ainult suvele?
nõus!20. märts 2018, 16:10
minu teada on meil praegu õige vööndiaeg ... seega pole vaja enam midagi kruttida :)
no20. märts 2018, 20:38
Pole see vööndiaeg midagi õige aeg.kõik on suhteline.Meie toimetused on kooskõlas suveajaga.Vööndiaeg on kunagi välja mõeldud nii nagu nüüd kellakeeramine.
--21. märts 2018, 11:47
Õiget aega pole olemas. Vööndiaeg on inimeste oma suva järgi määratud.
Toomas20. märts 2018, 09:09
Tegelikult pole eriti oluline, kas suve- või talveaeg. Küllap saab seegi omavahel selgeks vaieldud. Aga see nõme kellakeeramine tuleb lõpetada ja jänes püksist välja visata ning Brüssel kukele saata!
Sander20. märts 2018, 02:09
Ettepanek19. märts 2018, 21:56
Keeraks aega nii umbes 50 aastat edasi.
ahhaa tüdinult19. märts 2018, 20:57
Pigem jätaks kella kruttimata ning arvestaks aega, nagu see kunagi korraldati - Maakera on jagatud 24 ajavööndiks, millest igas kehtib sama aeg. Aeg on taustsüsteem, milles asjad toimuvad. Oma aja organiseerimiseks on sul kõik võimalused olemas ka ilma kella kruttimata ja vöönditest üle hüppamata..
No20. märts 2018, 00:24
kui sa seda olemasolevat ajavööndite süsteemi uurid, siis seal on neid igasugu sopistusi ja mullistusi piisavalt, nii et meie jäämine suveaega ei pääseks seal anomaalsuse poolest vist esikümnessegi.
mic19. märts 2018, 20:45
Kas siis talvehommikul on selle pärast valge(m) ,kui me suveaja järgi ärkame ? Demagoogia! Kontorirahva eestkõnelejate hääl kostab ikka kõige valjemini,aga teised tahavad ka elada. Peab saama välja magada, vähemalt talvelgi ( suvel aitab puhkus või koolivaheaeg ).Mis kell algab siis UEFA meistrite liiga mäng, kui muu Euroopa meie suveajaga kaasa ei tule?Katastroof!Tuleb tööl käimine üldse ära lõpetada siis,kuna minu töö ei võimalda poolunes viibimist
Muigega19. märts 2018, 19:57
Kõik on tore, kuid Brüssel ei luba veel sellist pulli.
mh19. märts 2018, 19:53
Kui mitte kella keerata ,siis kindlasti suveaeg võiks jääda.
ahhaa kurvalt19. märts 2018, 21:01
Ikka haige küll: oma aja organiseerimise saamatust kompenseerida terve ajamõõdu taustsüsteemi väänamisega! Unustage talve, suve jne. ajad, on olemas üks aeg, ehk vööndiaeg - võite ise tõusta millal tahate ja magama minna millal tahate, selleks ei pea teil olema täpselt kell 8 näiteks, mida te siis reguleerite kogu ajamõõdu süsteemi nihutamisega teie tujude ja enesetunde järgi...
Nujah!19. märts 2018, 19:38
Aga kas Brisselist lubatakse?Ja mis kostab meie brisseli presku?
Absoluutselt19. märts 2018, 18:25
Kirjutan kahe käe ja jala ja muude kehaosadega alla. Kolmest variandist: suveaeg, talveaeg ja keeramine on see viimane konkurentsitult kõige halvem.
kellakeeramisele pole eestis alternatiivi20. märts 2018, 11:49
suve ja telveaja eristamine on väga mõistlik, sest valge ja külm aeg on jaotutud ebaühtlaselt.
kui jääksime talveaega (vööndiaega) siis oleks suvel kell 8 pime.
kui jääksime suveaega, siis hakkame automootoreid käivitama talvel kell 5 ja lapsi kooli saatme kell 6 kõige kargemal talvehommikul.
ainuke mõistlik tegevus on koos käia päikesega - suvel varem üles ja pikad valged õhtud, talvel hiljem üles ja toimetamine soojemal ja valgemal ajal
Rene'19. märts 2018, 18:22
Pooldan kindlasti suveaega. Ma ei saa aru miks milleks on vaja pimedaid õhtuid.
kusti19. märts 2018, 18:43
Esimene aasta veel ei taju, kuid mida aasta edasi leiad end mõttelt, et miks mul nii vara juba uni on - väljas ju puhta valge.
vastupidi,19. märts 2018, 19:51
suvel läheb uni niigi vara ära, aga talvel on raske pimedaga ärgata.
ahhaa tüdinult19. märts 2018, 21:06
Pole mingeid suve ega talveaegu, on ainult kokkulepe Maakera 24 ajavööndiks jagada... See, millal magama lähed või üles tõused on sinu enda asi, kui oled iseseisev inimene. Aga jah, lapsi panevad vanemad oma plaanide järgi voodisse.
tüdinule20. märts 2018, 08:43
see kellekeeramine segab täiskasvanuid tõesti kõige vähem. Eelkõige segab lasteaia lapsi, kes tund varasema ärkamisega päris kaua toime ei tule. Teiseks segab see lehmi, keda suurfarmides tuleb tund varem lüpsma hakata, sest piimakombinaat töötab ka kellast kellani ja lüpsiplats on suurfarmis käigus 21 tundi päevas. Vbl on veel neid rutiine, millele kellakeeramine pahasti mõjub? Aga jah, mina täiskasvanuna, saan kõigega hakkama.
elagu vööndiaeg!19. märts 2018, 18:19
parem õige tööaeg kui vale kellaaeg! keegi ei keela teil loodritel varem tõusta!
no19. märts 2018, 20:18
võõndiaeg on lihtsalt vale aeg.Kui iga päev varem tõusta on sama, mis iga päev kella keerata.Nõme.
ahhaa kurvalt19. märts 2018, 21:03
Haiguste ravi ehk harimatuse viljad...
Minu arvates19. märts 2018, 17:48
suveaeg, nagu ta nüüd tuleb, peakski jääma! Inimeste poolt kasutatav valge aeg oligi ju ettevõtmise ainus mõte! Kui nii ei juhtu, siis jäävad terved koolkonnad teadlasi toladeks.
mingid19. märts 2018, 19:53
teadlased pole seda keeramist kehtestanud, vaid need, kes lootsid valgel ajal töötajaid tööl hoida, et ettevõttel elektrit nii palju ei kuluks.
töötas see20. märts 2018, 08:45
tunni lisamine lõunamaades, kus äkki plaks õhtul pimedaks läheb. Meie hämarikuga piirkondades, on see puhtalt kokkuleppe küsimus ja mugavus reisides lähiümbrusesse, kus siis ollakse sihtkoha riigiga samas ajas.
To: mingid21. märts 2018, 18:57
seal veel selline jama ka, et valge ajal inimene käib ringi ja kulutab raha.