Eesti uudised

Tallinna-Helsingi liinile hõljuklennukid toov firma katsetab ka Saaremaa ja Riia ühendust (17)

LISA KOMMENTAAR

Praam ei ole laev25. märts 2018, 13:48
See saaks tõeline naljanumber olema, kui Mõntu-Venspilsi liini hakkaks sõitma 1971 aastal ehitatud 37 meetri pikkune praam. "...laid" tüüpi praamid on viimasest pea poole suuremad aga ka nendega ei lähe tark inimene avamerele. Need tankipraamid ei ole mõeldud laevadeks.
njah24. märts 2018, 11:05
Natuke kahtlane see laugur ikka. Tehnikasaidid väidavad, et laugur saab sõita kuni 4m lainega, mis Soome lahel pole nagu probleemiks, aga võib siis olla, kui mõne suurema kaubalaeva või praami järellaine ja looduslik lainetus eri suundadest on, siis võib üsna sageli laine olla üle 4m. Mootorpaadiga olen käinud Tallink Superstari ja Viking Fasteri järel. Seal on laineharja ja -põhja vahel rohkem kui 4m, nii vaikse kui tuulise ilmaga. Lauguri puhul piisab ühest väiksest eksimusest ja see rammib 200km/h nina ees lainesse. Ellujäämisšanss on üsna nullilähedane.
möller24. märts 2018, 08:38
kumbki alus on venemaal valmistatud, see tähendab ebaefektiivsust ja tihedaid rikkeid. varuosi saada eu piiri tagant saab olla problemaatiline. samuti mõlemad alused on tundlikud lainetuse vastu. mäletatavasti eelmised tiiburlaevad pooled päevad seisid kai ääres. ka poliitiliselt pole eriti mõttekas toetada vaenuliku riigi sõjatööstust
Keeleliselt 24. märts 2018, 07:53
vigane vorm Denesilt. Kui põhisõnaks on LENNUK, siis ta peab ka lennukina lendama. Seda laugur aga ei tee, ta jääb LAEVAKS. Lendu ei saa ta tõusta sellepärast, et kere ei kanna, ta saab veepinna kohal lauelda vaid õhukoti tõttu, mis suurel kiirusel ei jõua alt kaduda, et laev vette langeks.
Tiit24. märts 2018, 05:14
Kuidas selline asjandus veidi suurema lainega stardib. Ohkutousmiseks on vaja suurt kiirust, suurema lainega taob enne ohkutousmist reisijatel hambad suust välja.
to Tiit24. märts 2018, 11:00
Laugur ei sõida siis, kui laine on üle 4m. Kui keset Soome lahte on laine alla 4m, siis kalda ääres ei ole nii suurt lainet, et hambaid välja lööks.
sõidab maas vees ja õhus23. märts 2018, 21:43
see on ju ammu mul leiutatud
no vot23. märts 2018, 16:46
see võiks sõita Tallinn-Kkuressaare ja Tallinn-Kärdla.
lahe ja mingit haiget TUNNELIT ei ole vaja.23. märts 2018, 16:38
Varsti on ka droon-taksod üle mere lendamas ja jällegi pole vaja ei Feil Balticut ega absurdi-tunnelit merre.
uku23. märts 2018, 16:24
See on vene militaartehnika tsiviilversioon. Ehk siis pehmed istmed sees ja relvastust pole peal. Aga kui madinaks läheb, siis on rohelistel mehikestel tuttav tehnika käepärast võtta. Otsustajad võiks enne mõelda, kui sellised liikurid Eesti vetesse lastakse.
/nalja jälla nabani/23. märts 2018, 16:41
ikka putin süüdi)))) ma ei või, hea nali töönädala lõpuks, vasakpoolsus on ikka haigus küll.
tead, kui madinaks läheb23. märts 2018, 16:42
siis saab mööda merealust tunnelit jala soome poole joosta )) )) )) )
Tiit24. märts 2018, 05:11
Kuidas need laugurid saavad mingite mehikeste kätte sattuda? Kui madinaks läheb siis need laugurid lendavad koos valitsusega kiiresti Rootsi poole.
lembitu23. märts 2018, 16:01
mingi sega soga selle tiiburkaatriga,küll pasundatakse hõljukiks,mis hoopis on kummikraega õhkpadjal sõiduk,siis tiibadel lauglevaks ekraani paadiks,mis paari meetri kõrgusel vee ja jää kohal lennata undab,varsti kalevipoegade ja kallite töötibide kiirtorpeedo jne
mõistlik23. märts 2018, 15:37
jumala eest lõpetagu see ajuvaba merealuse tunneli projekt. Nagu näha on kiireks liikumiseks küll alternatiive.
to mõistlik23. märts 2018, 15:42
tunnelit on vaja kauba viimiseks, sellise kaatriga on ruumi ainult inimestele
/ mis kaubaga see nii hirmus kiire on, et laevaga ei jõua ära oodata?23. märts 2018, 16:39