WRC

ÕL KORSIKAL | Ott Tänak tõdeb, et pikal katsel ei saa auto tervise peale mõeldes hullu panna 

Henry Rull, Bastia, 5. aprill 2018, 11:48
Ott Tänak ja Martin Järveoja asfaldil. JEAN-PIERRE CLATOT
Homme Korsika MM-rallil startiv Ott Tänak sõnas enne viimast korda testikatsele minekut, et rada oli päris mudane ja libe, ent tema istumise all olev Toyota Yaris WRC tundub olevat heas hoos.

"Eile sadas päris kõvasti, pole jõudnud veel ära kuivada. Ilmselgelt on vett päris palju, isegi kui rada kuivab, on sinna nii palju muda peale tassitud, et päris asfalti enam välja ei joonistu," sõnas ta.

Samal teemal

Tänaku hinnangul tundus auto testikatsel päris hea, kuid sellegipoolest tehti seadistuses muudatus, pärast mida ta testikatse viimaseks läbimiseks uuesti rajale suundus. "Oli väike arusaamatus meeskonnaga. Muutsime differentsiaale," lisas saarlane. "Muidu peaks kõik ralliks valmis olema."

Testikatse parima aja (4.00,8) sõitis välja Kris Meeke, järgnesid Andres Mikkelsen (+2,2 sek) ja Thierry Neuville (+3,0). Tänak jäi Meeke'ist maha 7,7 sekundiga ja oli kaheksas.

Eesti aja järgi homme kell 10.50 algaval Korsika rallil sõidetakse mitu pikka katset. Näiteks on avapäeval kavas 49,03 km pikkune La Porta - Valle Di Rostino, mida läbitakse reedel kaks korda. Pühapäeva avab aga 55,17 km pikkune katse.

"Pikk katse on pikk katse. Korsikal on natuke keerulisem, kuna infot on palju rohkem (Korsika ralli hüüdnimi on 10 000 kurvi ralli - H.R.) ja sirgeid vähem. Koguaeg midagi juhtub ning sõidujoon peab õige olema. Rütm on väga oluline," kinnitab ta.

Samuti tõdeb Tänak, et pikkadel katsetel ei saa auto tervist silmas pidades "hullu panna". Piloot ütleb: "Tuleb mõistlikult läheneda. Pika katse peale on rütm väga oluline ja autol peab hea tasakaal olema. Rehvidel on raske. Kui sõita 55 km pikkust katset nagu 5 km pikkust, siis ei kesta seda ilmselgelt lõpuni ära. Tuleb mõistlikumalt sõita, aga lõpuks võetakse ikka maksimum."

Et Tänak on MM-sarja üldarvestuses enne Korsika etappi kuues, pole tema positsioon stardijärjekorras just ideaalne. Ent suurt ajakadu mees ei karda. "Ainult esimene pikk katse on selline, mis võib olla päris keeruline.

Seal on palju lõikamist, kindlasti on tee peal palju sodi. Teised katsed ja päevad tunduvad mõistlikumad - vähem lõikamist ja rohkem mägiteid," selgitab ta ning lisab, et asfaldil pole mõtet igat kurvi lõigata, sest nii saavad rehvid mudaseks ning järgmises kurvis võib puhtalt selle tõttu libedaks minna.

PÄEVATOIMETAJA

+372 5199 3733
online@ohtuleht.ee

TELLIMINE JA KOJUKANNE

+372 666 2233
tellimine@ohtulehtkirjastus.ee

REKLAAM JA KUULUTUSED

+372 614 4100
reklaam@ohtulehtkirjastus.ee