KÕVAD MEHED: Ott Tänak ja tema kaardilugeja Martin Järveoja võtsid Korsika MM-rallilt Sebastien Ogier vägeva hoo tõttu sisuliselt maksimumi.Foto: Scanpix / AFP / Pascal Pochard-Casabianca
WRC
8. aprill 2018, 18:30

ÕL KORSIKAL | Korsika MM-ralli raport: Tänakule hindeks viis, paljud konkurendid ebaõnnestusid (7)

Pühapäeval Korsikal lõppenud ralli on sõitjate ja kaardilugejate hinnangul MM-karusselli üks nõudlikumaid. Õhtuleht vaatab, kes suutis keerulise etapi õnnestunult läbida ning kellel läks võistlus aia taha.

ÕNNESTUJAD

Tänak täitis eesmärgi

Ott Tänak sõnas vahetult enne Korsika rallit, et tema kindlaks eesmärgiks on MM-sarja üldarvestuses eespool olevatelt pilootidelt punkte tagasi võita. Lõpuks jäi meie mehest ette vaid Sebastien Ogier, kuid viiekordset valitsevat maailmameistrit oli Korsika asfaldil nii ehk naa vaat et võimatu alistada.

Enne Prantsusmaa saarel toimunud võistlust oli Tänak MM-kokkuvõttes kuues, kuid tänu Korsikas nopitud 19 punktile tõusis ta üldarvestuses kolmandaks. Seega saab Tänaku rallile anda hindeks viie. Plussi selle taha oleks saanud lisada etapi võitmise korral.

„See on minu üks nõrgemaid rallisid. Tahtsime olla stabiilselt kiired ja suutsime seda teha. Alustasime reedel üsna hästi, eile (laupäeval - H.R.) suutsime masinat paremaks teha ning tundsime end autos paremini. Kui tunne läheb paremaks, saad oma maksimumkiirusele lähemale jõuda,“ rääkis Tänak ralli kokkuvõtteks.

Teine koht on seda vahvam, et saarlane on varem WRC autoga Korsikal saanud kaks 10. ja ühe 11. koha.

Ott Tänak . Foto: Scanpix / AFP / Pascal Pochard-Casabianca

Kuningas Ogier

Korsikal poodiumi kõrgeimale astmele tõusnud rallimaailma täht Sebastien Ogier valas võidule vankumatu vundamendi avapäeval, kui võitis neljast katsest kolm ning edestas lähimat jälitajat Thierry Neuville'i 33,6 sekundiga.

Tuliuue Ford Fiesta WRCga sõitnud prantslane ei teinud ühtegi suurt viga ning kuigi mehe sõnul ei läinud kõik ideaalselt, ei pääsenud keegi teine talle üldarvestuses lähedale. „Olen meie esitusega väga rahul. On suurepärane näha, et meie auto on mullusega võrreldes kiirem. Korsikal on tore võita, sest kümme aastat tagasi tähistasin ma siin juunioride WRC tiitlit,“ sõnas ta.

Sebastien Ogier. Foto: Scanpix / AFP / Pascal Pochard-Casabianca

EBAÕNNESTUJAD

„See oli täiesti minu viga“

Esapekka Lappil on vähe WRC autoga asfaldil sõitmise kogemust. Sellest hoolimata võitis 27aastane soomlane Korsikal kolm kiiruskatset ning oli viimase päeva eel poodiumikonkurentsis. Ta kaotas kolmandat kohta hoidvale Thierry Neuville'ile 10,3 sekundit, mida pole 55,17 km pikkusel katsel teps mitte võimatu tagasi teha.

Lappi alustaski kiirelt, kuid veidi enne katse kümnendat kilomeetrit purunes tal rehv. Oleks katse lühem, oleks ta katkise „jalavarjuga“ lõpuni sõitnud, kuid mammutkatse tõttu polnud rehvi vahetamisest pääsu. „Kaotasin kurvis külmade rehvidega juhitavuse ning sõitsin vastu teeäärist. See oli täiesti minu viga,“ kommenteeris Lappi.

Esapekka Lappi. Foto: Scanpix / AFP / Pascal Pochard-Casabianca

Koos kaardilugeja Janne Fermiga tegutseti välgukiirusel, ent ajakadu - Lappi kaotas rehvivahetuse tõttu veidi alla kahe minuti - oli paratamatu. Lihtne matemaatika aga näitab, et soomlase sõiduaeg oli katsel Neuville'ist selgelt kiirem.

Esimeses vaheajapunktis pärast rehvivahetust kaotas ta Hyundai esipiloodile 1.52, finišis jäi Toyota mees belglasele alla 1.42,3. Et enne katset oli sõitjate vahe 10,3 sekundit Neuville'i kasuks, oleks Lappi punktikatsele minnes konkurendile kaotanud 0,6 sekundiga.

Ajakaotusest hoolimata on Toyota pealik Tommi Mäkinen Lappiga kindlasti rahul. Ta näitas asfaldil väga head kiirust ning tulevikus tuleb Korsikal kuuenda koha saanud roolikeerajaga arvestama hakata ka MM-sarja üldarvestuses.

Citroeni kohutav ralli

Kris Meeke oli Korsikal kõrges mängus, kuniks ta laupäeva viimasel katsel rajalt välja kihutas. Põhjuseks kaardilugeja Paul Nagle'i viga: legendimeister soovitas sõitjal kurvi võtta viienda käiguga, kuigi tegemist oli kolmanda käigu kurviga. Meeke'i kiirus oli seega liiga suur, mistõttu ta rajalt välja kihutas. 

Teise Citroeni C3 WRC masina rool usaldati üheksakordsele maailmameistrile Sebastien Loebile. Ta alustaski rallit suurepäraselt, kuid juba teisel katsel tehtud sõiduvea tõttu Ogier'le konkurentsi pakkuda ei suutnud.

Sebastien Loeb Foto: Twitter @TorsteinEriksen

Latvala nautis fantastilist autot pool katset

Toyota piloot Jari-Matti Latvala vaevles terve nädala erinevate hädade küüsis. Küll oli tema Yaris ülejuhitav, küll valmistas muret pidurdamine, küll ei tundnud soomlane end piisavalt enesekindlalt.

Kaheksanda katse lõpus sõnas Latvala ralliraadiole, et tänu seadistuse muutmisele oli auto lõpuks fantastiline. Ent kuna ta sõitis katse keskel vastu puud ning pidi hiljem seetõttu katkestama, sai ta suurepärase Yarisega sõita kaheksa katse jooksul vaid pool katset.

Latvala lootis rajale tulla ka viimasel päeval, kuid auto ja puu kohtumine oli turvapuurile tekitanud piisavalt suuri kahjustusi, mistõttu ta starti ei tulnud.

Jari-Matti Latvala. Foto: Alar Truu

Kolmas koht on hea, aga...

Thierry Neuville oli küll pidevalt heitluses poodiumikoha nimel, kuid ei suutnud enda sõnul konkurentidega võrdväärseid aegu näidata. Teise päeva lõpuks jõudis Esapekka Lappi belglasele sedavõrd lähedale, et Neuville seisis silmitsi võimalusega esikolmikust langeda.

Vaid Lappi rehvivahetus päästis Hyundai mehe positsiooni esikolmikus, sest punktikatsel oli ta halvim WRC-klassis võistlev piloot ning Neuville'i masin põrises mootoriprobleemi tõttu kui raskelt põllutöölt naasnud traktor. Pärast rallit oli selge, et karjääri jooksul seitse MM-etappi võitnud sõitja polnud kolmandast kohast hoolimata nädalavahetusega üldse rahul.

Kui Neuville suutis hädadest hoolimata jõuda poodiumile, siis Andreas Mikkelsenil läks Korsika ralli täiesti aia taha. Enesekindluse ja autoga kimpus olnud norralane lookles võistlejaterivi lõpus ning vaid Loebi, Latvala ja Meeke'i eksimused lubasid tal tõusta seitsmendale kohale.

Thierry Neuville Foto: Scanpix / AFP / Pascal Pochard-Casabianca

Korsika MM-ralli

1. Sebastien Ogier (M-Sport)
2. Ott Tänak (Toyota) +36,1
3. Thierry Neuville (Hyundai) +1.07,5
4. Dani Sordo (Hyundai) +2.02,6
5. Elfyn Evans (M-Sport) +2.06,1

Ken Torn oli juunior WRC-klassis seitsmes.

Punktikatse tulemused:

1. Esapekka Lappi (Toyota)
2. Sebastien Loeb (Citroen) +2,2
3. Sebastien Ogier +3,4
4. Kris Meeke (Citroen) +3,4
5. Ott Tänak +8,5

Võitja saab viis punkti, teine koht neli jne.

MM-sarja üldseis:

1. Sebastien Ogier 84 punkti
2. Thierry Neuville 67
3. Ott Tänak 45
4. Andreas Mikkelsen (Hyundai) 41
5. Kris Meeke 36

Konstruktorite arvestus:

1. Hyundai 111 punkti
2. M-Sport 107
3. Toyota 93
4. Citroen 81