eakaid tuleks iga poole aasta tagant regulaarselt tervisekontrollist läbi lasta, viisin kord autoremondi töökojast üht vanemat härrat koju tema autoga, nii et koduni sõitis tema ja siis mina remonti tagasi. Poole tee peal vanake hakkas midagi sahmima ja siis teatas et ei mäleta kus kohast need kojamehed tööle hakkavad. Aga meie räägime 5 km kiiruseületamisest ja mobiiliga roolis olemisest, kõik on ikka isikus kinni.
Eelkõige on süüdi ükd De´biil. ne puujalg oma jüngritega, suurte "spetsialistidega" ,kui kaotas talinas KÕIGIL ristmikel parempoolsel pöörel valgusfoorid ära. Vähemalt sellisel ristmikel nagu Viru juures kus on nii veerejate kui kõndijate poolt liiklus päris tihe ja Hobujaama tänavale teevad parempööre BUSid, mille roolis olijatel vähemalt kolmandikul kvalifikatsioon jätab soovida, siis tuleb ainult õnne või Kõigevägevamat tänada, et seal ohvreid nii vähe on.
See, kus see auto seisab on sebra kus jalakäijate teeleastumine peaks olema tavapärane asi. Kui 80-aastasele tundub et ülejäänud inimesed liiguvad liiga kiiresti siis oleks aeg juhtimisest loobuda.
kogu lugupidamise juures julgen siiski väita, et selles eas ei peaks enam autoroolis olema. Reageerimiskiirus väheneb. Et olen ise samaealine, siis tean.
Kogu austuse juures see ülekäigurada päeval põhimõtteliselt sumiseb koguaeg, isegi seal oodanud tükk aega ja siis jäägi muud üle kui vaikselt hakkad liikuma ja no rahvas läheb siis ümbert ringi. Aga on mõned kohad kus tõesti parema pöördele tuleks panna foor,see koht on selline kindlasti .
kas kesklinnas ei peaks siiski ettevaatlikumalt sõita,sest seal võib igasuguseid ootamatusi ette tulla. Kiirus peaks ikka selline olema,et igale olukorrale saaks reageerida.
Milline see kiirus peaks siis olema? Liiklen jala ja eile jooksis mulle üks vanamees konkreetselt otsa. Ei jõudnud reageerida. Summeeritult oli meie kiirus 6 km/h.
Seni kuni meil kogu aeg rõhutatakse,et jalakäial on ülekäigurajal kindel eesõigus ja jalakäia üldse ei veendu,kas autojuht on teda märganud või palju on maad reageerimiseks,seni jäävadki need õnnetused ülekäiguradadel juhtuma.Praegu ju lausa hüpatakse ette.
Minu meelest liiga vähe rõhutatakse ja täiesti valele kontingendile. Jalakäijal on ülekäigurajal eesõigus ja autojuht peab jalakäijale teed andma. Mingit õigust jalakäijat mitte märgata autojuhil ei ole. Kui autojuht ütleb "ups, ma ei märganud", siis see ei ole mingi vabandus. See tähendab lihtsalt "ma ei vaadanud".
Kuidas peaks siis uudis välja nägema?20. aprill 2018, 13:59
nii,et keegi sõitis,nimi sugu vanus teadmata,kusagil ootamatult teele jooksnud lastele otsa! Mina olen täheldanud artikleid lugedes seda,et kui rahvus jäetakse märkimata,siis kõik nurisevad.Las uudiste edastajad teevad ise oma tööd!
Millest sa seda järeldad? 80aastase jaoks võib "ootamatu" olla midagi väga muud kui noorema inimese jaoks. Kui ülekäigu ligiduses on juba lapsed, siis normaalne autojuht arvestab, et nad võivadki ootamatult käituda, sest nad on lapsed! Mul ei ole midagi vanemate inimeste vastu, aga reaalsus on see, et vanusega kaasnevad paratamatult ka tähelepanuvõime vähenemine jms, nii et teatud vanuses võiks ikka mitte enam autoga sõita, eriti veel tiheda liiklusega Tallinna kesklinnas.
Aga kindlasti panengi. Olen professionaalne autojuht alarm- ja muude erikoolitustega. Kui tunnen, et olukorrad hakkavad minu jaoks liiga äkki tekkima või muud reageerimist vajavad asjad liiga kiiresti tekkima, siis kindlasti istun kõrvalistmele. Ja minu poolt välja toodud vanuses kohe päris kindlasti.
Maanteeamet korraldab eakatele autojuhtidele koolitusi. Mitmed sellel osalenud on pärast koolitust otsustanud autojuhtimisest loobuda. Soovitan osaleda nee neil, kes sihtrguppi kuuluvad kui ka neil kes veel mitte - see aeg on kiire tulema.
Meie alevis sõidab 90 aastane papi. Kõik teised juhid kardavad ,kui tema autot liikumas näevad. Ja siis ohkavad - kui kaua sel veel sõita lubatakse. Papi sõidab rõõmsalt edasi. Tuleb välja,et mingit piirangut pole.
Jalakäijad on kohutavalt hooletud ikka. Artiklis ei ole küll mainitud, kas lapsed üldse õiges kohas teele astusid, aga isegi sebra ei kaitse auto eest kui see ikka seisma ei jää.
Esimeses lauses on kirjas ju: (sitaat õhtulehest: Lapsed astusid ootamatult sõiduteele ning 80aastane juht ei jõudnud piisavalt kiiresti reageerida ja pidurdada, ütles Põhja prefektuuri pressiesindaja Õhtulehele. ) Äkki alustaks sellest, et lastele tuleks õpetada liiklemist ja et ka teised kodanikud on inimesed.
telefonis tuhnivad tegelased ka? need ka ei jõua ju reageerida ja on kordades hullemad, sest EI NÄE ÜLDSE MIDAGI ja oleks plikadest puhtalt üle sõitnud. see 80-ne hoidis oma pilgu teel vähemalt.
KOMMENTAARID (37)