Tänak asub kiirust võiduks vormistama ja Ogier' kummalist põuda pikendama
Kas eestlane aitab Ogier' ajaloolise võiduni?
Viis maailmameistritiitlit ja 43 MM-ralli võitu, kuid Argentina lahtris püsib ümmargune null. Rallimaailma kuninga Sebastien Ogier' CV-s on kummaline lünk, mille täitmine on paras pähkel: ta on võitnud kõik ülejäänud MM-rallid, kuid Argentinas on alati miskit nässu läinud.
Osaliselt on prantslane ise „süüdi“, sest tavaliselt läheb ta Argentina rallile vastu MM-sarja liidrina ja peab avapäeval esimesena startides konkurentidele teed puhtaks lükkama. Stardikoha taha muidugi pugeda ei saa, sest kõikjal mujal on Ogier võitnud! Tema lemmikrallideks on Portugal ja Monte Carlo, kus ralli elav legend on triumfeerinud viis korda.
Argentina on ülikeeruliseks osutunud ka Ogier' meeskonna ehk M-Spordi jaoks. Kokku ongi Fordiga Lõuna-Ameerika suurriigis võidetud ainult kaks korda: aastatel 2001 ja 2002, kui poodiumi kõrgeimale astmele kerkisid Colin McRae ja Carlos Sainz.
Otsustavaks saab seegi kord avapäev: kui kalliks läheb Ogier' teepuhastamine maksma? Kuiva ilmaga võivad kaotussekundid minna liiga suureks, vihmane ilm võib aga trumbid prantslase kätte mängida. Norra ilmaennustajad pakuvad väikest vihmavõimalust. Ogier'le annab taevataadi ideedest ülevaate aga eestlasest ilmateadlane Jüri Kamenik, kelle roll võib Argentinas vägagi tähtsaks tõusta.
***
Rallimees põline rikas
Rahvusvahelises rallimeedias on aastaid arutatud, kes ja kui palju raha teenivad. Nüüd löödi erinevad spekulatsioonid kokku ja pandi mehed ritta. Kõige suuremat palka saab väidetavalt Sebastien Ogier, kellele järgnevad Thierry Neuville ja Ott Tänak.
Palgaedetabel aastal 2018:
1. Sebastien Ogier 3,7 miljonit dollarit
2. Thierry Neuville 3,3 miljonit
3. Ott Tänak 2,75 miljonit
4. Andreas Mikkelsen 2,5 miljonit
5. Jari-Matti Latvala 2,25 miljonit
6. Elfyn Evans 2,25 miljonit
7. Dani Sordo 1,12 miljonit
8. Craig Breen 1 miljon
Allikad: Motorsports Week, Forbes, Autoweek ja Car Keys
***
Lappi: Ott pole kunagi rahul!
Soome meedia vestles ralli eel Toyota kolmanda piloodi ehk Esapekki Lappiga ning välja koorus nii mõndagi põnevat. „Mina olen meeskonna kolmas number ja sellega igati rahul. Küll aga võib Oti hea kiirus häiriv olla teisele soomlasele,“ viitas ta Jari-Matti Latvalale, kes veel talvel eeldas, et just tema on Toyota kiirem mees. Reaalsus on aga vastupidine: nii Tänak kui Lappi on MMi üldtabelis Latvalast ees.
Lappit Tänaku kiirus ei üllata: „Teadsin, et ta on kiire. Toyotaga on lihtne harjuda, aga ta pole kindlasti oma täit potentsiaali näidanud. Ott pole kunagi rahul! Isegi kui läheb väga hästi, leiab ta kohti, kus areneda, kuidas veel kiiremaks saada.“
***
Tujutõstja testikatse
Ott Tänak ja Martin Järveoja sõitsid Argentina ralli testikatsel välja viienda tulemuse ja jäid esitusega igati rahule. Parimat minekut näidanud tiimikaaslasele Jari-Matti Latvalale kaotas Tänak 1,1 sekundiga. „Tulime testikatselt tagasi isegi parema tundega kui sinna minnes. Suures plaanis on tunne samasugune nagu enne Argentinat tehtud testil. Üldiselt olen auto tasakaaluga rahul. Tegime kindlaks, et kõik töötab perfektselt. Testikatse olud olid keerulised, aga hea meel oli näha, et kõik töötab nii nagu peab. Niimoodi on hea rallit alustada,“ rääkis Tänak Toyota Twitteri keskkonnas avaldatud videos.
***
Mullune edu süstib Tänakusse kindlust
Ott Tänak tunnistas võistluse eel, et tunneb end enesekindlalt. „Argentina ralli on alati olnud raske võistlus. Seal on nii siledaid ja kiireid kiiruskatseid kui ka väga tehinilisi teid. Seega mahub ühe nädalavahetuse sisse kõike,“ rääkis Tänak Toyota pressiteate vahendusel. „Eelmisel aastal lõpetasin ralli kolmandana ja see annab enesekindlust, et suudan ka seekord hea etteaste teha,“ jätkas ta. Kui mullu lõpetas Tänak Argentinas kolmandana, siis enne seda ei läinud tal Diego Maradona kodumaal kuigi hästi. 2012. aastal oli ta kümnes, 2014. aastal 17. (WRC2 klassi 8.), 2015. aastal 11. ja 2016. aastal 15.
***
Kiiruskatsete kuningas
Autoralli MM-sarja WRC kodulehekülg tegi nelja ralli järel oma kodulehel vahekokkuvõtte, kus juhtis tähelepanu faktile, et Ott Tänak on senise hooaja kiireim sõitja. Kuigi eestlane pole Toyota Yarisega veel ühtki rallit võitnud ja hoiab MM-sarja punktiarvestuses kolmandat kohta, avaldub Tänaku kiirus katsevõitudes. Neid on saarlane koos kaardilugeja Martin Järveojaga kogunud 70 võimalikust 18, mis on ülekaalukalt parim tulemus.
Sarja üldliider Sebastien Ogier on vastavas arvestuses 12 katsevõiduga teine. Järgnevad Thierry Neuville (11) ning võrdsete võitudega (6) Sebastien Loeb, Esapekka Lappi ja Kris Meeke. Samas, kui vaadata, kes kui mitme katse järel ralli liidrikohta hoidnud, on Ogier ülivõimas liider. Prantslane on nautinud esimest positsioonis enam kui poolte ehk 38 kiiruskatse järel. Järgnevad Neuville (18) ja tema tiimikaaslane Dani Sordo (8). Tänak on liider olnud vaid kahe kiiruskatse järel.
***
Argentina ralli ajakava:
Reede
SS1 Ciudad de Cordoba 1,90 km - 01.08
SS2 Las Bajadas / Villa del Dique 1 16,65 km - 14.13
SS3 Amboy / Yacanto 1 33,58 km - 15.00
SS4 Santa Rosa / San Agustin 1 23,85 km - 16.13
SS5 Fernet Branca 1 (2 läbimist) 6,04 km - 18.08
SS6 Las Bajadas / Villa del Dique 2 16,65 km - 20.51
SS7 Amboy / Yacanto 2 33,58 km - 21.38
SS8 Santa Rosa / San Agustin 2 23,85 km - 22.51
Laupäev
SS9 Tanti-Mataderos 1 13,92 km - 14.23
SS10 Los Gigantes - Cuchilla Nevada 1 16,02 km - 15.08
SS11 Cuchilla Nevada - Rio Pintos 1 40,48 km - 15.35
SS12 Fernet Branca (2 läbimist) 6,04 km - 17.38
SS13 Tanti-Mataderos 2 13,92 km - 19.23
SS14 Los Gigantes - Cuchilla Nevada 2 16,02 km - 20.08
SS15 Cuchilla Nevada - Rio Pintos 2 40,48 km - 20.35
Pühapäev
SS16 Copina - El Condor 16,43 km - 15.08
SS17 Giulio Cesare - Mina Clavero 22,41 km - 15.55
SS18 El Condor (punktikatse) 16,43 km - 18.18
***
MM-sarja üldseis enne viiendat etappi:
1. Sebastien Ogier (M-Sport) 84 punkti
2. Thierry Neuville (Hyundai) 67
3. Ott Tänak (Toyota) 45
4. Andreas Mikkelsen (Hyundai) 41
5. Kris Meeke (Citroen) 36
6. Esapekka Lappi (Toyota) 36
Kommentaarid (0)