Ma ei kujuta ette,kuidas vanemad inimesed saavad oma ülekandeid teha ja makse maksta. Siin on jälle see,et iga asja pealt maksad igasuguseid teenustasusid või peab noorem põlvkond hakkama tegelema sinu maksete ülekandega.Nii nad rõõmustavad selle üle-eriti kui elad Eestimaa kaugemas sopis.Nii ebameeldivad asjad siin pidevalt tüütavad ära.
Ma ei kujuta ette,kuidas vanemad inimesed saavad oma ülekandeid teha ja makse maksta.Pank on eraettevõte ja ei tegele heategevusega ehk toime tulematete klientide probleemidega.
Sama teema on näiteks mündivahetamise masinatega pangakontorites. Vähemalt Tartus jääb praeguse seisuga mündilugeja ainult 1 !!! kontorisse. Ülejäänud tehakse, ja juba tehtudki, sularahavabaks. Minul näiteks lapsed panevad hea meelega münte kassasse ning siis mingi suurema summa kogunedes (laste mõistes) vahetavad ära. Samuti on minumeelest enamik lapsi kassasse münte kogunud. Eks varsti tehakse ka see ainus normaalselt tööle jääv kontor ajuvabaks.
Töötades ise ühe Põhjamaade panga Soome klienditoes, pole ma küll kuulnud, et avainlukukortti kuulutatakse ebaturvaliseks ja soomlased peavad hakkama midagi muud kasutama netipanka sisselogimisel ja ülekannete tegemisel? Kuidas siis Eestis Swed ja SEB kuulutavad, et paroolikaart on ebaturvaline ja tuleb hakata kasutama IT-põhist sisselogjmist, aga teistes riikides erinevatel pankadel on paroolikaart piisavalt turvaliseks peetav?
Kes noorem, saab oma smardi nagunii võtta. aga kui vanem inimene telefoni ei taha tänapäeva oma, siis peab hakkama näiteks kaasas kandma pinni-j..i. Või kuutasuga mobiil ID - aga siis peab vahetama sim-kaarti. keda need paroolikaardid segasid. Kaotad telefoni ära, osta kähku uus, muidu panka ei saa. Paeks ikkagi olema endal võimalus valida. Kõik asjad tehakse kohustuslikuks - nagu ajudeta rahvas oleks, keda peab käskudega juhtima, et jumala eest oma peaga ei mõtleks
Ma olen 34 aga vaat ise juba hakkan hätta jääma. Nõustun siin ühe kommentaariga, et siin riigis varsti ilma IT hariduseta hakkama ei saa, mis omakorda on üli keeruline tänu oma matemaatikale. IT haridust aga tänu sellele ei saagi, seega, mingi 80 % inimestest jäävad kodututeks varsti. Või vähemalt need, kel matemaatika nõrk on. Ise küll agan ID-kaardiga asju, mobiili ID-d pole veel teinud. ID kaardi süsteem ka ei tööta hästi, eriti Windows 10-s. Mul peab olema kaks lugejat taga, et asi toimiks, ei ole normaalne ju. IT spetsialist vaatas üle ja ta ei saanud ka aru, mis jama on. Lisaks, äkki nüüd Swedbank hakkab jagama inimestele tasuta ID kaardi lugejaid või mobiili ID-sid kinni plekkima ? Sularahaga vist ongi varsti ühelpool. Mingid viipemaksed ja ma ei tea mis kõik veel, siis hädaldavad, et oi siin pätid tegutsevad jne, loomulikult, kui te neile loote sellised soodsad tingimused ja eelised lihtsamini kuritegusid sooritada, Mingid äpid ja näpid, muud eri kuulegi, oleks need siis loogiliselt üles ehitatud aga ei, seal puudub igasugune loogika. Ja süüdi on just nimelt see n.õme ülikool kus lapsed oma loogilise mõtlemise kaotavad
Vaata, need inimesed, kes toodavad lisandväärtusi ehk toodavad sellele riigile raha ei suuda oma töö kõrvalt IT-alast haridust enam omandada. Aega ei jätku sest perega on ka peale tööd tarvis tegeleda. Kui valitsejad arvavad, et pangad on neile tähtsamad kui rahvas, hakaku tasuta inimestele seda haridust andma ja sundkorras.
Kas Eesti riigis elamise ja siin pankade kliendiks olemise eelduseks on IT-alane kõrgharidus? Kas siit peavad hakkama lahkuma normaalsed, seaduskuulekad riigikodanikud või peaks siit minema peksma need välismaised röövpangad? Kelle riik see on, kas riigikodanike või röövlitest välispankurite oma? Kas me vajame selliseid lakeipoliitikuid, kes oma rahva müüvad välismaiste pankurite huvidele?
Siia tulevad ju need haritud tondid, kes kõike jagavad ja nii polegi meiesuguseid enam siia tarvis. Meie valime nüüd selle maa oma kodumaaks, kust need ülitargad tulevad ja siis õpime seal uuel maal "tarkust" täis ja tuleme siia siis tagasi, kui enam on, kuhu tulla.
Tänases Sakalas artikkel, et pangakaardiga tasumisel ei tohi võtta lisatasu võrreldes sularahaga. Aga samas monopoolsetel pankadel on õigus kehtestada tasulised makseviisid. See kõik on jälitamise järgmine aste . Nagu Eesti Loto piletite müük ID kaardi alusel reklaamiti, et siis ei jää võidud välja maksmata, nüüd aga võetakse neid teatud juhtudel arvesse muude tulude arvestamisel ..
nüüd notaritel tööd ja raha nii et tapab20. juuni 2018, 05:09
Kas see ei ole ebaturvaline, kui vanainimesed oma digiallkirja andmise ja panka sisselogimise vahendid oma järeltulijatele loovutavad. Nood võivad "ei tea mida" digiallkirjastada oma nimele. Paroolikaartidega piirdus kahju ainult 200 euroga kuus. Nüüd läheb aga maa ja mets. Tuleb siis kõigil saamatutel vanainimestel teha notariaalne leping järeltulijaga ainult pangatoiminguteks ja piirata see lepingus 200 euroga kuus, et üür ja telefon saaksid makstud?
Kas sa oled mingi panga kojamees või turva, et kilkad ainult pangakaartidega seotud artiklite all, mujal sind mädanemas ei ole näha. Laulad vaid kiidulaule oma leivaandjatele.
Ei, kodanik Mädanik klikkab ja jaurab iga pensionäridest kõneleva artikli all. Küll elavat pensionärid noore põlvkonna kulul, küll võtvat noort töökohad eest ära, vanainimesele polevat 2-3 toalist korterit jne selles stiilis. Ta on kas diagnoosiga või muidu l o l l , kes provotseerib aga sügav puue tal vanurite kohapealt igatahes on.
Mina olen sõlminud paroolikaardi kasutamise lepingu. Miks ma ei saa siis enam teenust, mida soovisin ja soovin kasutada? Lõpetatagu juba ükskord see peale surumise taktika ja arvestatagu inimeste tegelikke soove. Olen juba niigi mõelnud, et hakkan töötasu nõudma sularahas.
Olen penskar ja korjan kõik oma arved sellest pangast ära kui paroolikaarde kasutamist ei võimaldata tulevikus Kui mulle soovitud toiminguid ei võimaldata kolin naabrite juurde. Väikesed kliendid ei huvita meie panka
Smart ID jupsib. ID kaardiga maksete tegemine on tegelt närvide proovilepanek. 😀 Aga mida pensionärid peavad tundma= Neid pole Eesti riigis mitte vähe, sest enamus paneb siit putku.
kõik see ongi paha sellepärast,et20. juuni 2018, 06:43
inimese ligi ei peaks olema nii palju igat kiirgavaid ja kiiritavaid esemeid.Nutikas inimene hoiaks hea meelega sellistest seadmetest eemale, aga siin lausa sunnitakse omama ja kaasas kandma.
00.55 kirjutas: ID kaardiga maksete tegemine on tegelt närvide proovilepanek. Vahete-vahel samuti ennast ära vihastanud, kui proovinud ID kaardiga ülekandeid teha. Paroolikaart on igal juhul parem ja paremini toimiv.
Pangad ju enamuses ka enam sularahaga ei arvelda, vaid mõni kontor veel jäänud. Arvuti peab muidugi olema ja üks risk ongi nüüd, et rahaasjad usaldatakse noorematele sugulastele kes konto tühjaks tühjaks võivad teha. Pank muidugi pole kunagi süüdi.
..vanainimestel pole isegi arvuteid ja nuti telefonidest rääkimata.Heal juhul üpris tavaline mobiil,et suhelda lastega.Mida küll pangad endast mõtlevad?Arvavad ,et 80.a. `sel nuti telefon,samas saab ta oma igapäeva panganduse ise hakkama pangakaardiga.
hahahha aga üheski artiklis nad Swedpanga PR osakonnast ei ütle, mida kasutavad inimesed välismaal "arenenud euroopa tööstusriikides" veebi ja mobiilipanka sisselogimiseks.. Kas te teate, et sellel on põhjus? Väga banaalne põhjus.
Lugupidamatus klientide vastu19. juuni 2018, 23:46
Siin riigis käib kõik vaid käsu korras! Minu kui pangakliendi arvamust ei küsienam keegi. Peaks nii ikka olema, kui klient tahab jätkata paroolikaardiga, siis on see tema õigus!!!
Muuseas, aprillis vormistatud ja korralikult järeleproovitud digivõti enam jaanuaris paroole ära ei tundnud - inimene vahepeal ei kasutanud seda lihtsalt. Pangas pidime lihtsalt vale pinni niikaua tampima kuni kinni jooksis - siis sai pangatöötaja värskendada andmeid. Ei ole just mugav ja turvaline lahendus.
Paroolikaart on palju turvalisem. Kui keegi ka minu kaardi leiaks, ei ole tal sellega midagi teha, sest kasutan poroolinumbrikoodide lõpus veel tähti. Swedbankist muidugi oeldakse, et paroolikaart on ebaturvaline ja see ärakaotamine on Brüsseli käsk. Las riik siis maksab minu arved, sest ka paberarved on kõik ära kaotatud, et postkontoris tasuda!
Millise panga poole pöörduda? Pank, kes oma kliente kuulda võtab, mitte direktiive ei-tea-kust. Kas uus pank, mis mõeldud rahulolevatele klientidele on loomisel? Pank, mis mõeldud oma rahvale?
et mobiil ID kuutasu on 1 euro? Vähemalt Telias. Paroolikaardil pole siiani mingit kuutasu olnud. Äkki pakuks inimestele tasulist varianti, peaasi, et saavad oma paroolikaardi alles jätta? Mingit SmartID'd mina küll ei usalda :(
Kasutan smart-id-d ja 2 korral pole panga makset saanud teha,pangast öeldakse et võtke smart-idga ühendust,nemad ajavad kohe et sul on nuti seadmes asi...no ega ikka ei ole,teie süsteemides on viga ja tunnistage vähemalt seda...Küsiks pangaametnikult kas te korvate inimestele kui juhtub nagu soomes et 12 tundi ei töötand ei kaardimakse ei netimakse...arvan et siis on vaid vabandame...äkki jätaks inimestele mingigi tagavara väljapääsu...
pole saanud? Kas pangast pole piiksugi nutile tulnud? Mul ka mõned korrad nii juhtunud, aga läksin ise ID -äpile ja sain tehingu tehtud. Mõtlema ka peab ikka ise.
Vanaduse tarkus pole kadunud ja ei kao ka. Ainult tänapäeval tuleb teiesuguste lollusi liiga palju peale, mis on nii tähtsusetud, et need teie poolt põlatud vanainimesed lihtsalt ei lepi igasugu üleliigsete rumalustega. Aga teile jõudu ikka mõnitamisel, igavesti "nooreks ja targaks" jääv eksemplar.
Paluks tuua üks näide paroolikaardi turvariski kohta. Hiljuti teles swedi tädi ütles, et pole ühtegi juhtumit olnud! Võin siia ka oma paroolikaardi pildi panna, aga kasutajatunnust ja püsiparooli ju keegi ei tea, mis mõttes siis on ebaturvaline? See mobla julla on kordi ebaturvalisem ja pensionärid ei hakka seda kasutama.
Kindlasti tuleb kuulutusi kus pakutakse end aitama vanainimesi maksete sooritamisel, lihtsalt südame headusest. Juhul kui ebaausatest sugulastest jääb raasukesi maha vanainimese kontole.
See id kaardiga maksmine ka vaid Internet Explorer all võimalik, pole Chrome ega FFoxiga saanud panka sisse. Siis peab olema uuendatud software ja id lugeja arvutis, äärmiselt ebamugav.
ja tegutseb alailma igasugu lollustega? Kas tõesti pole nendel suurepalgalistel igavusest tõesti midagi muud teha, kui ikka selle liidu muusika saatel tantsida? Mis tähendavad kõik need asjad, et id kaardiga maksmine ainult Internet Explorer alt? Miks ei saanud siis Chrome ega FFoxiga panka sisse? Mis tähendavad need uuendatud softwared ja id lugejad ja veel palju muud pahna? Ega kõik ju pole it tegelased, et teie uuendustest peab lihtsurelik aru saama.
No see küll su oma arvuti viga. Mul pole aastaid olnud võimalikki Internet Explorerit kasutada, kuid id-kaart töötab juba väga ammu ideaalselt. Sellest on ikka väga palju aastaid tagasi, kui id-kaardil ainult Windowsi ja Internet Exploreri tugi oli.
Kõik uuendused peal, äkki mu win7 ei sobi, mu tuttavad ka mitmed kurdavad, et ei saa peale exploreri muuga id panka, ei tea mis op sys neil on. Meil tööl ma ei saanud win10 all sisse id panka muuga. Äkki mingi imetarkvara peale kaardivara veel vajalik teistel tuhnijatel? Asi puudutab vaid pangamakset id kaardiga, mul on swedbank.
nii lihtne see ei ole jah, lõpuks pead veel IT guru olema, et saaks oma koduarvutis ID-kaardiga pangamakseid teha. Miks kõik nii keeruliseks tehakse, jätke nendele, kes tahavad paroolikaarti kasutada see võimalus alles. Kõik ei saa ja ei taha endale nutitelefone osta ning neid kasutada.
va id-nn. tarkvara nii-öelda täiendatakse ka pidevalt ja ikka vaid sellele sobivalt või tollele sobivalt. Aga üldvärk, et kohe kõigile ühesugune - mida pole, seda pole.
ID-kaardiga saab Chrome ja FireFoxiga panka normaalselt. Tihti on peale brauserite uuendamist id-kaardi lisamoodulid jälle kinni keeratud uuendustega. Tuleb lihtsalt lubada lisamoodulid uuesti. Näiteks Firefoxi puhul juhend siin -> https://www.id.ee/index.php?id=34158
endal chrome, kõik adblock'id peal, kuid id-kaardiga pangaskäik toimib ideaalselt!! pole seda nõmedat ie-d juba ammu kasutanud... tuleb lihtsalt id-kaardi rakendusi pidevalt uuendada! kui ise ei oska, palu targem appi:)
pani paroolikaardi juba enam kui pool aastat enne EL tähtaja kukkumist kinni, ülekannete ajakulu kasvas märgatavalt. Vajab ootamatuid ja kiireloomulisi tarkvarauuendusi samuti. Ei ole pangakliendid ainult Z ajastust, pealegi tuleb X,Y ka maksude maksmiseks tööd teha ja mitte vaid arvutis kügeleda, nii eesminejaid kui tagant tulijaid toetustega toetada praeguse nn solidaarsuse ajal. Küllap on muutused ülikiired, et 2030-ks sularahavabasse aega purjetada, suurpankade-korporatsioonide totaalkontrolli alla. Pankade ja eriti pankurite usaldusväärsus võrreldes paroolikaardiga? Millega üldse riskivad, ise.
et pole kinni pandud? Kuid ähvardanud on nad ammu. Peaks olema keelatud kliendi soovi ignoreerida. Paroolikaardiga pole MITTE KUNAGI andmed lekkinud. Mis toimub ja miks toimub? Kas totaalse kontrolli nimel?
pean ostma kalli nutika, et seda tarvitada. Või pletin oma nupukaga iga kuu euro juurde, kuigi panka kasutan vahel vaid korra-paar kuus. Päris kallis lõbu
vabandust, aga mina ei saanud juba nädal tagasi paroolikaardiga swed-i sisse ja olin sunnitud banka vahetama, tegelikult oleks varemgi banka vahetanud, aga paroolikaardi pärast ei vahetanud, nüüd oli põhjust seda kohe teha.
Swed-ist saabus teade, et septembrist (vist oli 13.kuupäev, sep.t) alates saab paroolikaardiga ainult 100 € ühe ülekandega ühel päeval teha. Ja samas veel teade, et novembrist muutub asi veelgi > üks päev ja üks ülekanne > ainult 50 € päevas. Aitäh teavitamast, vahetan banka.
Nii lollilt võib tõesti ainult üks mäda inimene mõtelda, kes ise kuulub sinna tobedate seltskonda. Ja mis see üldse sellisele tüübile peaks korda minema, kui palju on kellegi kontol raha?
Kala hakkab ikka mädanema peast! Aga sul tundub peale mäda ka lihtsalt kivikõva pea olevat, loe nüüd ja pane hoolega tähele: Vanainimestel ei ole enamasti nutitelefone!!!
inimene, ka sina vananed - soovitan juba varakult ise mõni patsiga poiss üles kasvatada. Asi pole ju ka lihtsalt vanaduses kuivõrd soovis ise valida, millist telefoni tahan, millist pangamaksevahendit tahan jne.
Ja pealegi olen ka alati hämmastunud olnud, et tehke otsekorraldus, tehke otsekorraldus Bänk tahab ISE mu arvelt raha võtta. Mina aga tahan I S E oma ülekandeid teha. Töötasin eluaeg raamatupidajana ja tegin iga päev asutuse ülekandeid, seega: oskan. Bänk võib ju tahta mu arvale ise raha maha võtta, aga sinna arvele pean ma ikka ju ise raha teenima. Kas bänk paneb ise raha mu arvele ka, kui tahab sealt ise raha maha võtta???
Tegelikult masendav on see suurfirmade monopilistide oma kasumiahnusest tingitud tahte pealesurumine. Muudkui vaheta välja see täiesti töökorras vidin ja too asi, kuna see enam ei ühildu selle tehnoloogiaga jmt. Lihtsalt närvidele hakkab käima klientidelt pidev raha väljapressimine ja meeletu raiskamine, mõtlen töötava tehnoloogiaga seotud asjade äraviskamist.
Ühesõnaga: ühtegi vettpidavat tõendust ei tooda ebaturvalisuse osas, küll aga sunni üle minna neile sobivatele autentimisviisidele. Ei näe kahjuks ka suuremat pilti, et milleks seda neile tegelikult vaja on.
KOMMENTAARID (129)