Egon Kaur esimesel katsel, veel terve autoga. Foto: Aldo Luud
Auto-Moto uudised
14. juuli 2018, 11:55

ÕL RALLY ESTONIAL | Metsikud hüpped tõid juba esimesed katkestajad. Kas kunstlike trampliine on liiast? (1)

Rally Estonia eel pakkusid palju kõneainet trampliinid, mida Lõuna-Eesti teedel on nii loomulikult kui ka kunstlikult tekitatud hulgim. Juba esimesed kiiruskatsed said mõnele mehe saatuslikuks. 

Kui WRC-masinatele pole õhulennud eriline probleem, siis madalamate klasside sõitjad peavad olema äärmiselt ettevaatlikud. Paraku maandusid Egon Kaur (Ford Fiesta Proto) ja Karl Kruuda (Ford Fiesta) nõnda õnnetult, et pidid võistluspäeva pooleli jätma. 

"Maandumisel läks midagi katki," sõnas pettunud Kaur, kelle masina kallal mehaanikud samal ajal usinalt töötasid. Mis täpsemalt katki on, pole veel selge. "Õli on väljas, aga paistab, et karter on terve. Ilmselt on mõni teine ühendus katki." 

Tagantjärgi targana tõdes Kaur, et oleks pidanud hüppe eel veidi enam maha pidurdama. Kuid eelnevad kaks trampliini, kus muresid polnud, andsin talle kindlust. 

Eestlane loodab auto siiski korda saada ning homme võistlust jätkata. 

Tänase võistluspäeva jooksul ongi peamine jututeema olnud hüpped. Mõned naudivad neid, teised kiruvad. Benediktas Vanagas (Škoda Fabia R5) ütles eilses pressikonverentsil, et tema luges testides kokku umbes 80 trampliini. 

Petter Solber, kes abistab siin oma 16aastast poega Oliveri, ütles eilse võistluspäeva eel Õhtulehele, et hüpetel tuleb olla äärmiselt ettevaatlik. 

„Me ei saa liiga palju riskida, nende hüpetega on väga lihtne näiteks radiaator lõhkuda. Siinsed rajad on MM-ralli väärilised, aga hüppeid on natuke liiga palju," arvas Solberg.