Mario Alex. (Kuvatõmmis Youtube'i videost)

Laupäeval Harku järvel toimunud veemotospordi EMil õnnetusse sattunud sakslane Mario Alex on haiglas intensiivraviosakonnas ning väga palju sõltub täna õhtul tehtavast operatsioonist.

"Hetkel on ta intensiivis ja seisund muutunud ei ole. Täna õhtul tehakse talle operatsioon," sõnas Eesti Veemoto Liidu juhatuse liige Algo Kuus. Rohkem infot operatsiooni ja täpsema seisundi kohta pole isikuandmete kaitse seaduse tõttu teada.

Mario Alexil on kaelalüli murd

"Ta läks ajasõiduringile, oli üksinda järve peal. Paat võttis tuule alla ja sellise kiiruse peal, umbes 160 km/h, ta lendas päris kõrgele paadist välja ja maandus vette, aga alates kuskil 100 km/h on vesi justkui asfalt," selgitas Algo.

"Ta maandus halvasti ja ütleme nii, et kael sai haiget, ehk hetkel on kaelalülimurd. Kõige kurvem tagajärg võib olla, et ta ei tulegi sellest välja, aga hetkel veel lootus on ja lootus elab. Kõik sõltub sellest, kas operatsioon õnnestub," lausus Kuus karmi tõsiasja.

Sportlased vastutavad enda turvalisuse eest ise

"Igal piloodil on ühes käes rool, teises, meie ütleme gaasiruska, ehk see millega gaasi vajutatakse. See otsus peab olema peas tehtud, ehk kui tunned, et midagi on halvasti, siis peab gaasi järele andma ja mõistusega sõitma."

"Mario rääkida ei saanud, mis seal täpselt oli. Kas ta lasi gaasi maha või mitte, seda me praegu ei tea. Me ei saa neid panna turvakapslitesse ja vatti ümber mähkida. Iga piloot peab tõdema, et on väga kiire masinaga väljas."

Kiirused tuleb taas alla viia

"See on rahvusvahelise alaliidu otsus, kes reegleid välja töötab," vastas Algo küsimusele, mida saaks teha, et spordiala turvalisemaks muuta. "Viimase 7-8 aastaga on kiirused lihtsalt nii palju tõusnud. Tõenäoliselt mingi kardinaalne otsus sügisel tuleb, et viia need kiirused jälle alla."

Ka Eesti teeb ühe ettepaneku, mis praegu on koostamisel. "Eestlased on selles klassis suhteliselt edukad olnud ja meil on know-how (oskusteave – toim) olemas, seega me proovime itaallastega natuke koostööd teha ja välja töötada sellise ettepaneku, et kiirused langeksid vähemalt 20 km/h. Siis on väiksem see risk ja kiirused madalamad, et lendu minnes tõsiseid vigastusi nii palju ei tohiks tulla."

Medalid jäävad välja jagamata

"See on rahvusvahelise alaliidu otsustada, aga tõenäoliselt neid medaleid ei antagi välja üheski kolmes klassis (GT-30, F-250 ja F500). Tavaliselt antakse korraldajamaale uus võimalus võistlust korraldada, aga hetkeseisuga meie selleks valmis ei ole," tunnistas mees, et selleks korraks on EM lõppenud.

Jaga artiklit

9 kommentaari

A
aga  /   12:09, 1. aug 2018
kus video on?
V
vast  /   22:03, 31. juuli 2018
oleks ammu aeg vastu võtta aerodünaamilised lahendused, mis esiotsa ohtlikul tõusmisel automaatselt rakenduksid.

Päevatoimetaja

Triinu Laan
Telefon 51993733
Triinu.laan@ohtuleht.ee

Õhtuleht sotsiaalmeedias

Õhtuleht Mobiilis