Kohustuslik tehnoülevaatus tekitab ikka korralikku hirmu ja põhjustab pahameelt. Samuti kulutad omajagu raha ja aega, et auto ülevaatuse onklite silmis sõidukõlblikuks remontida. Nägin remonditöökoja hinnakirjas rida „Tehnoülevaatusel assisteerimine 15 eurot“, mis tähendab, et päris paljud kardavad oma autoga tehnoülevaatusele minekut.
Minu teada ei morjenda näiteks USAs ja idanaabritegi juures kedagi, mis seisus masinaga sa sõidad, oma asi. Rääkimata sellest, millist tossu su auto summutist tuleb. Aga meil seevastu on üks range nõue teise otsa!
Aga ma vist poleks muidu niipea eesmisi pidurikettaid ja klotse välja vahetanud. Ega äsja tagumisi piduritorusid. Arvasin, et 23 aastat vana auto peabki viletsasti pidurdama ja sealjuures vibreerima. Aga nüüd, pärast remonti ja kordusülevaatust, pidurdab see nagu vastu müüri. Seega on kohustuslik tehnoülevaatus meie kõigi turvalisuse huvides.
Teine asi auto tehniline seisund. Pidevalt muutuvad ja karmistuvad nõuded, aga mitu õnnetust on põjustatud tehniline rike?
Kui tahame liiklust ohutumaks muuta, tuleb välja segitada õnnetuste põhjused, siis neid analüüsida, mitte promoda autotöösturite huve. Mõni uus auto on juba ostes vanem kui korralikult peetud vana.