RASKE: Toyota piloodi Esapekka Lappi tehtud foto annab aimu, mis sõitjaid Türgis ees ootab.Foto: Twitter/Esapekka Lappi
WRC
12. september 2018, 23:20

Kas autod ja piloodid peavad Türgi rallile vastu?

Hüpe tundmatusse? Ilmselt just nii võib kirjeldada neljapäeval Türgis algavat autoralli MM-etappi. Samas riigis on küll varem sõidetud, aga riigi edelaosas asuvas Marmarise piirkonnas mitte. Favoriitide ring on aga sama, mis tüüpilisel kruusarallil. Ja nagu viimastel kuudel kombeks, vajavad Ott Tänak ja Martin Järveoja MM-tiitli konkurentsis püsimiseks võitu. 

Ideaalses seisus ei lennanud Türki ükski tiim. Tänak ja Toyota on kaks viimast etappi võitnud, aga Türgi kuumuses tuleb neil reeglite tõttu sõita vana mootoriga. Uut jõuallikat, ei tohi lihtsalt vanale kerele panna. Saksamaal ja Soomes kasutatud uuem keretüüp Türgi oludele aga ei sobi.

Küsimused, kas Toyota Yaris WRC peab kuumadele oludele vastu paremini kui Mehhikos, on seega endiselt õhus. Tõsi, Sardiinias kõrge temperatuur enam saatuslikuks ei saanud, Seevastu oli probleeme radiaatoriga, mis ei pidanud ränkadele maandumistele vastu.

Thierry Neuville (Hyundai) on küll MM-sarja üldliider, aga Soomes esines ta lihtsalt mannetult ja Saksamaa asfaldil aitas ta teisele kohale ainult konkurentide ebaõnn. Pealegi stardib ta Türgi kruusal esimesena ja nii on kõrget kohta raske saada.

Valitsev maailmameister Sebastien Ogier (M-Sport) kurdab pidevalt, et tema Ford Fiesta WRC pole konkurentide, eriti Toyotaga, võrreldes piisavalt kiire. Sama retoorika juurde on prantslane jäänud ka Türgi eel.

Ning Citroen? Nemad vaatavad tulevikku. Tänavusel hooajal on nad teistest nii sõitjate kui ka auto kvaliteedi poolest maas.

Milliseid olusid nädalavahetusel oodata? Kuum on kindlasti, aga mullu Türgi ralli võitnud kohalik piloot Orhan Avcioglu rääkis WRC-sarja kodulehele, et kartusteks, nagu hakkaksid autod Marmarise piirkonna teedel järjepanu ära lagunema, pole tema sõnul alust. Samas pole sealsed trassid ka kergete killast.

„Mullu oli tegu üsna sujuva ja mitte rehve lõhkuva ralliga. Ainult mõned kohad olid sarnased Akropolise rallil nähtuga. Muidu oli kruus autode jaoks üsna sõbralik. See võimaldas meil sõita ründava stiiliga,“ ütles Avcioglu, kes triumfeeris mullu Škoda Fabia R5-autol.

Ott Tänaku tiimikaaslane Esapekka Lappi postitas aga sotsiaalmeediasse pildi, kus on näha üpris halvas seisus teed. Neljapäeva õhtul publikukatsega algava ralli tegelik olemus selgub aga ilmselt alles võistlusolukorras. Pärast Türgit jääb sõita vaid kolm etappi.

***

Eilse päeva tähtsaim uudis tuli Hyundai meeskonnalt, mis pikendas Thierry Neuville'iga lepingut kolme aasta võrra. Teistest pilootidest on ametlikult leping olemas ka Ott Tänakul (Toyotaga) ja Andreas Mikkelsenil (Hyundaiga).

Türgi ralli ajakava

(katse, nimi, pikkus ja algusaeg)

Neljapäev
Testikatse, 5,00 km, 9.30
SS1 Turkey 2,45 km 20.08

Reede
SS2 Cetibeli 1, 38,10 km, 7.58
SS3 Ula 1, 21,90 km, 9.21
SS4 Cicekli 1, 12,55 km, 10.24
SS5 Cetibeli 2, 38,10 km, 13.37
SS6 Ula 2, 21,90 km, 15.00
SS7 Cicekli 2, 12,55 km, 16.03

Laupäev
SS8 Yesilbelde 1, 36,00 km, 8.35
SS9 Datca 1, 10,70 km, 10.08
SS10 Icmeler 1, 20,40 km, 11.11
SS11 Yesilbelde 2, 36,00 km, 13.25
SS12 Datca 2, 10,70 km, 15.08
SS13 Icmeler 2, 20,40 km, 16.11

Pühapäev
SS14 Marmaris 1, 7,12 km, 10.08
SS15 Ovacik, 8,04 km, 10.46
SS16 Gökce, 13,25 km, 11.24
SS17 Marmaris 2 (punktikatse), 7,12 km, 13.18

MM-sarja üldseis

Individuaalne: 1. Thierry Neuville (Hyundai) 172, 2. Sebastien Ogier (M-Sport) 149, 3. Ott Tänak (Toyota) 136, 4. Esapekka Lappi (Toyota) 88, 5. Andreas Mikkelsen (Hyundai) 65, 6. Dani Sordo (Hyundai) 60

Võistkondlik: 1. Hyundai 254, 2. Toyota 241, 3. M-Sport 224, 4. Citroen 159