Kas keegi sisusse ka süübis, enne kommentaarima asumist? Jutt oli ju sportlastest, mitte jalgratturitest. Öeldi ju, et ratturitest pole probleemi- kasvõi pidurdab nulli. Vanduma võtavad sportlased... Kas avalik maantee on üldse sobilik koht sportimiseks? Ka minul on nii, et tavaratturi pärast pidurdan hoo maha ja möödun suure kaarega aga kileviineri pärast seda küll tegema ei hakka, kui spordib maanteel (viidab lihtsalt aega) siis kõlbab talle 5cm ka vahet
Õiguse realiseerimine eeldab mõistust.14. september 2018, 06:51
Eestlasel on rumal komme oma õigust taga ajada. See kehtib igal elualal. Samamoodi ka jalgratturile maanteel. Jah kullakesed, teil on õigus seal sõita. Aga ... Õigus ei ole kohustus. Õigus on välja töötatud lootuses, et selle rakendaja suudab ka ise veidi mõelda. Ja iga maanteel kihutav isik (pole vahet millega) peab arvestama elementaarsete füüsika seaduspärasustega. Ehk siis maakeeli ja hästi lihtsustatult - NÕRGEM JÄÄB ALATI KAOTAJAKS. Ja kui lebad kuuest lauast koosnevas kastis ei oma Sinu jaoks enam mingit tähtsust asjaolu, kellel oli õigus või kes on süüdi. Küll aga võiks LE -ja lisada kaks klauslit. Esiteks punkti, milline keelaks jalgratturil sõita sõiduteel juhul, kui vahetus läheduses kulgeb kergliiklustee; ja teiseks samuti väga olulise punkti - kergliiklusteel on jalgsi liikujal TINGIMUSTETA EESÕIGUS jalgrattaga liikuja suhtes.
ütles üks navigatsiooni õppejõud: "Poisid, siit koolist võite tarkust saada kui palju tahate, merel peab omal mõistus peas olema". Miks see meelde tuli? Liiklusseaduses on koht, kus "jalgrattur tohib ülekäigurajal sõita jalgrattal, kui sõidab jalakäija kiirusega". Kes lahendab sellise seaduse ära? Kuidas see kehtima panna?
Soovitaks igalühel endal proovida järele jalgrattaga ülekäiguraja ületamise jalakäija kiirusega. Mina olen proovinud ja millegipärast pidasid autojuhid seda väga ärritavaks. Mulle anti ülekäigurajal venitamise eest ohtralt signaali ja püüti lausa autoga ülekäigurajalt minema nügida.
Hoidsin silma peal spidomeetril ja püüdsin hoida kiiruse 5 km/h peal. See on reipamat sorti jalakäija kiirus, aga jalgrattaga nõuab sellise kiiruse hoidmine rohkem piduri kui pedaali kasutamist. Ega ka jalakäijate poolt jooksmist soovitatavaks ei peeta.
teemast ka! Kuidas siis saab trenni teha, kui kergliiklusteel on jalakäijal on eelis jalgratturi ees! Samas ärge unustage-maanteerattal kinnitatakse kingad pedaalide külge!!
to Õiguse realiseerimine eeldab mõistust. See mentaliteet kõlab parafraseerides umbes nii: ("tugevama õigusega") vägivaldne pereisa (kelle endaga keegi ei vägivallatse) sajatab, et "miks see lähisuhtevägivalla ohvritest naine ja lapsed kohe oma kehalise puutumatuse õigust nõudma hakkavad...!?! On ju selge, et minu kui tugevama jõud käib neist üle ja mõistlikum oleks neil lihtsalt minu tahte järgi käituda!" Kas sellises parafraseeritud olukorras tundub ka sulle, et see "enese õiguste nõudmine" on liiast, eriti kui ei nõuta rohkemat, vaid sama palju kui sul endal on (õigust kehalisele puutumatusele vs õigust liigelda LS määratud teel)?
ma saan aru, et seda on ehk autostunud ühiskonnas raske mõista, 13. september 2018, 21:39
aga meil on inimesi, kes liiklevadki ainult jalgrattaga- nemad sõidavad ka asulate vahel maanteel koju saamiseks jalgrattaga. muusik-rekkamees kindlasti ei tule selle pealegi, aga inimesed ratta seljas ei tähenda pelgalt trenni tegevaid inimesi. tänu sellele, et on ka selliseid, on sul, autojuht, summa-summaarumis teedel rohkem ruumi sõita. ehk siis, võtaks veidi kisa maha ja vaataks asju laiemalt.
Eesti teedele viiekesi kõrvuti sõitma...aga isegi nö maakas tõmmatakse rekka poolt maanteserval sõites totaalselt tuulde, sest rekka ei vali, mis sul seljas on- lükra või dressipüksid...füüsikaseadused mõjuvad kõigile ühtlaselt vaatamata riietusele. Ja ülla-ülla ei ole ikka neid jalgrattateid, kus kõigil oleks mugavam liigelda, meil nii rohkelt. On teatud jupid, jalgrattatee lõppemisel peaks siis nagu põllule ronima, et neljarattalised saaks vurada. hea suhtumine...
ja lisaks arvavad mõned oinad jalgratturid, et neil on ülekäiguradadel ja mujalgi eesõigus ettevaatamata teed ületada ja üleüldse liigelda kuidas parasjagu pähe tuleb. Kuigi LS järgi on neil eesõigus vaid loetud juhtudel ja ainult tänu ettevaatlikele autojuhtidele on enamus selliseid rattureid veel üldse elu ja tervise juures...
Selle "alati" all pead sa ilmsesti ikkagi silmas "alati, kui seda mitte miski ei takista"? Viisakalt ääres sõitjana ei ole ma küll kunagi täheldanud, et mõni veokijuht ennast tagasi hoiaks, kui ei suureks ega väikeseks kaareks parajasti ruumi ei ole. Jalgratturitelt nõutakse teeserva liibumist ainult selleks, et võimaldada autojuhtidele takistamatut möödapääsu mis iganes kiirusel ja kui tahes väikese vahega, nagu olud parajasti "nõuavad". LS mainib ka uduselt mingit ohutut külgvahet, aga selle nõude täitmist ei kontrollita.
Maanteel sõidetakse rattaga sellepärast, et kilomeetreid saada . Metsavahel kilomeetreid ei tule. Üks suur mu.n sõitis mulle rattaga peateele suure kiirusega ette, sain vaevalt pidama. Ise oli kirjudes riietes ja isegi kõrvale ei vaadanud, nagu oleks teda metsloom taga ajanud. Tervena surra on parem, kui haigena.
Õnneks on enamik Eesti veokijuhtidest tervemõistuslikud ja suhtuvad jalgratturitesse mõistvalt. Suurem osa neist on Euroopa liikluskultuuriga kursis ja saavad aru, et jalgrattur on liikluses täieõiguslik osaline. Jalgpalli ja jalgratta maanteesõidu võrdlemine on kohatu. Samamoodi võiks kitarrimängu selgeks saada taburetti tagudes. Ohtlikuks muudab olukorra see, kui autojuhid tegelevad nutiseadme imetlemisega ja tähelepanu on laikidel-tshättidel-kassipiltidel - need ei kannata ju oodata...
seal on teistsugused tolad st pidurid..nadikatel liigub ja jutt on sellest, aga mis sa siin seletad ega kõigile ei jõua kohale, millest jutt! Kes jalgratturit teel ei näe, on pime ja ei tohiks sõita autoga! See käib ka liiklusseadust eiravate juhtide kohta!
Mängin pilli, sõidan rattaga ja ei veo- ega sõiduautoga tööd tehes pole ratturid mind häirinud, pigem on asi enda peas kinni, me kõik oleme teel liiklejad, arvestada tuleb kõigiga.
Minu 40-neaastase sõidukogemuse juures võin väita, et jalgrattast möödumine tuleb sooritada korrektselt ja ohutult, kui vaja, siis alandada kiirust ja mida iganes. Kuid kahjuks on mingeid tuberkuloidseid muusikutest veokijuhte, kes julgevad avalikult väita, et teised on kuidagi kehvemad kui nemad ja võtavad ka õiguse nendesse halvasti suhtuda. Ma ise sõidan päris palju jalgrattaga ja olen jalgratturina selliseid ka näinud. Mind jalgratturid ei sega ega pole seganud- peale ühe korra, kui pimedas, üsna järsus sisekurvis, asulas, tuli meeskodanik minu sõidusuunas vastu, ehk siis liikles vasakul pool teed. Kui keegi vastu oleks tulnud, siis oleksin pidanud valima, kas sõita see "inglismaa rattur" laiaks või sõita teisega ninapidi kokku. Õnneks oli võimalus temast mööduda. Aga see "muusik, lüpsja, rekkajuht" või kes ta ka on- ta võiks lugupidavamalt teistesse kaasliiklejatesse suhtuda.
See "inglise jalgrattur" võis vabalt olla ameti poolest veokijuht. Mulle on üks vihane veokijuht õpetanud, et rattaga tuleb sõita maanteel, mitte linnas, ja kindlasti vasakul pool teed nagu tema teeb. Sest muidu puhuvad lähedalt mööduvad veoautod ta pikali või imevad endasse.
See "vihane veokijuht", keda "imeb endasse" miski seletamatu jõud, see imeb ise täiega ja kahest otsast korraga. Lihtne rehkendus paremal pool liiklemise korral: jalgratturi kiirus 30, veoki kiirus 90 ja kokku tegelikult 90-30= 60, sest mõlemad liiguvad samas suunas. Nii, nüüd tuleb 90 km/h liikuvale veokile vastu "vihane veokijuht" jalgrattal 30 km/h ja veok vähem vihase juhiga 90 km/h. Mis rehkendus ütleb? Rehkendus on 30 + 90=120, ehk siis "imetakse" ju õhuvooluga, mis 60 km/h kiirem kui samas suunas liikuvate jalgratta ja veoki korral. Kindlasti on siin nüansse, millest ma aerodünaamika kesise tundmise tõttu aru ei saa, aga loogiline oleks küll. Tervita seda imejat ja näita rehkendust temalegi.
Sõidan pidevalt jalgrattaga ja seda maanteel, millel veokid võivad liigelda 90 km/h ja samas liiklen maanteel ka veokiga, täismassiga kuni 48 tonni ja peaksin nagu asjadega kursis olema. Nii maailma silmadega 2,5m kõrguselt, kui ka jalgrattalt vaadates. Ja jalgratturi ohutuse tagamiseks kasvõi peatun, kõigi nende tonnidega, sest ka jalgratturit oodatakse kuskil ja ta on kellelegi kallis, lähedane ja kesiganes. Ja sina, ninatark, kas ema juba lubab sind rattaga "suure tee" peale?
teadagi on veokijuhid hädas ülekaaluga, kuna liikumist on vähe! Seepärast vabal ajal kõnnin jooksen ja sõidan maanteerattaga! Maanteerattaga trenni tehes keskmine kiirus sinna 28-45km/h ja kujuta nüüd ette, kui pean seda tegema kergliiklusteel, kus liiguvad noored emad rulluiskudega koos lapsevankriga, memmed jalgsi ja ratastel, mille kiirus on olematu, tasakaaluliikurid ja muu...ehk soovitad mul nendega tempot hoida või saalis trenažööril trennida! Tead, elame vabas maailmas ja kõik, mis pole keelatud, on lubatud! Jälgi ja täida liiklusseadust ning ole solidaarne teiste liiklejatega! Sellisel juhul pole probleeme! Kui aga närvikava nõrk, siis ära istu autorooli, käi jala-eks ole!??
30 km/h kiirusega liikuv jalgratas jalakäijate ja teiste jalgratturite vahel on rohkem ohtlik kui 100 km/h liikuvate autode vahel? Veokijuhi loogika, tundub vist olevat naissoost veokijuht, oma loogikaga.
Mis tähendab vahel?? Jalgrattur liigub seal, kus tal õigus sõita on! Kus sa oled näinud jalgratturit autode vahel liikumas, millised liiguvad 100 km/h?? Soe oled peast ve? Euroopa lõunaosariikides sõidavad jalgratturid mägistel ja kurvilistel teedel, kus on kordades rohkem veokeid ja sõidukeid ning kõik mahuvad teele ära..eestis aga, kus 2 autot ja üks jalgrattur 10 km lõigul, ei mahu need kuidagi teele! Õpi sõitma ja ole solidaarne kaasliiklejatega, kasuta piduripedaali ja unusta, kus asub auto pasuna nupp! Selle aasta avariistatistika räägib enda eest..sinusugused närvihaiged, kes tuututavad signaali närviliselt ja ei näita suunatuld, tulevad teedelt ellimineerida..ja kui kohtan sinusugust, siis jutt tuleb tõsine..
signaal hoiatamaks ohu eest ja seda peab tegema enne möödumist ratturist, siis ta teab olukorda aga muidugi kütavad paarisrakendina, mitmel korral olen neist möödunud ja see on neile ohtlik kui rekka tuleb vastu- see õhulaine teeb tõsiselt oma töö, isegi 1,5 tonni sõiduauto kõigub selle tagajärjel ilusti, rääkimata rattast mis kehva juhitavusega võib kraavis maanduda- eurokraavid pole naljaasi.
paraku see nii ongi... juhid võivad ju hoolivad olla kuid paraku on nad ainult inimesed ja eksivad...ma räägi siin tolgustest kes gaasi pidevalt põhja vajutavad...
KOMMENTAARID (48)