Seisukoht
20. september 2018, 17:12

Seisukoht | Tartus käi jala (9)

Poliitvõitluse tuure kogudes potsatavad üha sagedamini postkasti elektronkirjad, kus leitakse ikka ja jälle mingeid puudusi keskerakondlikus Tallinna linnas. Mõistagi pole vaja linnaosavalitsusi, mõistagi vohab ka pealinnas korruptsioon ja onupojapoliitika ning mõistagi sooviksid linna äärealade elanikud tihedamat bussigraafikut.

Reformierakondlikus Tartus bussiliiklust sisuliselt aga ei eksisteeri. Ja seda mitte bussiettevõtte apsakate tõttu, vaid seetõttu, et poolteist parteid on liiga kauaks võimule jäänud ja igasuguse reaalsustaju kaotanud. Küsimus ei olegi niivõrd selles, milline partei parasjagu omavalitsuses tegutseb. Nagu oli vajalik, et riigitüüri juurde pääseks vahelduseks mõni teine partei, on verevahetus vajalik ka omavalitsustes.

Väike näide Emajõelinna bussindusest. Tartus jõuab kiirema sammuga astudes südalinnast Raadi kõige kaugemasse otsa poole tunniga. Üks viimaseid number 7 busse väljub südalinnast kell 21.33 ning eelviimane kell 22.23. Vahe on viiskümmend minutit. Kui argipäeval üks buss siiski veel väljub peale seda südalinnast, siis nädalalõppudel läheb viimane buss teele 22.30.

See on imestusväärne, et Tartus keegi üldse veel bussiga sõidab. Nii mõnigi tartlane on bussisõidust loobunud protesti pärast. Kui Tallinnas või Võrus saab tasuta sõita, ning tasuta saab sõita koguni Tartust Võrru või Valgasse, siis Heade Mõtete Linnas endas peab bussisõidu eest suure papi välja köhima. Muud selgitust sellele ei näe, kui et võim on lihtsalt liiga kauaks ühele kohale istuma jäänud. Kellel on auto, toob lapse trennist sellega koju, kel pole, tuleb ketse kulutada või takso tellida.