Eesti uudised

Määratlemata aadressita ei saa lasteaiakohta ega juhiluba pikendada

Kas sul on kindlas kohas sissekirjutus? 38 000 eestlasel ei ole (103)

LISA KOMMENTAAR

Kommunism hiilib tagasi.23. veebruar 2019, 14:37
See on Stalinlik sissekirjutus.
Kaja23. september 2018, 19:23
Mina olen ka üks neist 38000 ndest. Umbes kolm aastat tagasi kui olime elukaaslasega kokku kolinud, siis tahtsime ka elukoha andmed korda teha... Aga kuna me elasime Tallinna linnale kuuluvas munitsipaalkorteris ja abielus ei olnud, siis linn keeldus sissekirjutusest. Selle otsuse alusel tehti mulle sissekirjutus linnaosa täpsusega. Ca pool aastat hiljem kui elukaaslast tabas infarkt ja ta suri, siis pidin sellest korterist välja kolima ja sealtmaalt elan üürikorteris. Selle omanik aga ei ole nõus sissekirjutusega kuigi kirjalik leping on olemas... Ja nüüd lajatab riik ka veel. Hetkel olengi hakanud uut üürikat otsima kus omanikuga oleks korrektne üürileping ja kuhu saaks ka sissekirjutuse teha. Praegune omanik on ise välja öelnud et ei taha korterisse kedagi sisse kirjutada et siis maksuamet saab teada... Igal juhul praegu olen küll Eesti riigis pettunud. Mis riik see selline on kes oma inimesi niimoodi mõnitab?
kas ÕL lugeja on poolearuline ja lugemisoskuseta?23. september 2018, 13:39
Juku.22. september 2018, 20:19
Ma ei tea veel millise maakonna alla minu elamine jääb see võib veel vahetuda.
hulgus22. september 2018, 10:05
hea uudis . need 38000 pole siis ka sõjaväekohuslased
oh ei22. september 2018, 18:26
olen üks 38000-st ja need ajateenisuse jne kirjad jõuavad kõik ilusti kohale! Valitsus lihtsalt huiab praegu. Võtavad perearsti kah ära vist. Lähen Emosse neitsikute juurde siis ;)
Juhan.22. september 2018, 08:20
Meie riigikogulased ei mõtle rahva peale ta mõtleb kuidas omale tuhandeid tasku oista.
Noh, pole probleemi siis22. september 2018, 06:07
Lapsi pole, autot ei juhi ja pohh mul mingitest valimistest, kõva hüve küll :D
Tegelikult22. september 2018, 01:18
Tegelikult peaks sellise avalduse peale siseminister koheselt tagasi astuma. Eriti siis, kui siseminnil tõepoolest sellised plaanid on, mis Pungas välja ütles.
Siseministeerium ju ähvardab luua õigusteta inimeste klassi ja see on räigelt põhiõigusi riivav.
Patarei töötaja22. september 2018, 00:01
ENSV-s oli hulkurlus,st, sissekirjutuse puudumine kriminaalkorras karistatav .Ei olegi sinnani palju jäänud.
kas....21. september 2018, 22:29
....peale surma need 38000 ikka maha tohib matta?
Et siis nii?21. september 2018, 22:20
Riik läbi Siseministeeriumi ähvardab kodanikke, et kui need ei allu nende ametnike kapriisidele, võetakse neilt võimalus tööd teha (autojuhid), võetakse kodakondsus (teil pole riiki) ja ei lubata valimistel osaleda.
Seega, esmakordselt ähvardab Eesti vabariik oma kodanikke lindpriiks kuulutamisega.
See on ajalooline pretsedent ja mina keeldun igasugusest enda registreerimisest kusagile, ka keeldun ID kaardist- pigem kaalutlen EV kodakondsusest loobumist, sest sellise riigi kodanik on olla alandav.
Tölpa22. september 2018, 06:03
Kodakondsust pole võimalik ära võtta, loe põhiseadust.
Ära plära Tölpa22. september 2018, 09:11
Jutt on Pungase avaldusest, Põhiseadusega olen kindlasti kursis sinust paremini.
22. september 2018, 09:21
teine ei saa seda ära võtta, ise saab loobuda küll.
olgu muuga kuidas on, kuid valida ei olegi vaja.
Huvitav...21. september 2018, 21:46
meil riigiametites saavad tõõtada inimesed, kes ei tunne põhiseadustki! Selliste rumalate mõtteavalduste eest tuleks ametnikul keelata meedias esinemine. Keda te ähvardate -inimesi, kes maksavad makse ja millest te palka saate. Jah, rumalusel ei ole tõesti piire!
Need pole mõtteavaldused21. september 2018, 23:12
Need on siiski ähvardused.
kuulun21. september 2018, 21:45
ka nende 38000 hulka ja üldse ei koti lol
Jama lugu tegelikult21. september 2018, 21:23
Siseministeerium peaks juba esmaspäeval saatma Enel Pungase põhjalikule tervisekontrollile, eriti vaimse tervise osas.
Pole võimalik, et täie tervise juures väidab ametnik, et ta võtab ära kodakondsuse. Teatavasti on see siiski ääretult keeruline protseduur ja seda ei saa rakendada kodanikele, kes mingite rumalustega kaasa ei lähe.
Ka väidab Pungas, et tema võib valimisõigust piirata, mis samuti siiski tundub suurusehullustusena.
Siseministeerium peaks asja väga tõsiselt võtma.
eestlane 3. sort21. september 2018, 20:55
Valimisõigus on kenasti kirjas põhiseaduses. Mingi ametnikurott ei saa põhiseadust õigustühiseks muuta. Isegi välisriikides elavad kodanikud omavad valimisõigust kuigi neil elukohta Eestis polegi. Kui järgmistel valimistel ei saa osaleda 38 000 kodanikku siis võib selle riigi kemsupotist alla lasta.
kle 3. sort23. september 2018, 13:34
Valimisnimekirjadesse kantakse inimene elukohajärgselt. Ja elukoha registreerimise kohustus on siin riigis juba 25 aastat
Vaatleja21. september 2018, 20:32
Vahetangi praegu just auto lube välja.
10 aastat jälle muretu.
Selle aja peale kui uuendama peab hakkama, on ehk ka need debiilsed ametnikud ja punane valitsus juba ammu omadega põhjas.
Oma valimised ja "avalikud teenused" võite sisse soolata.
Ants21. september 2018, 20:12
Pungas,äkki kirjutad mind enda koju sisse,hetkel pole seda kahjuks keegi nõus tegema ja ma mõistan neid aga sinu nõudmisi mitte.
....21. september 2018, 21:29
Aga miks sa oled kodust väljakirjutatud?
P21. september 2018, 19:54
Jätke kõige kaitsetumad rahule,need kellel pole isegi kodu.
21. september 2018, 19:49
Sisu ei vastanud kommenteerimise reeglitele
See on21. september 2018, 23:10
kõige tavalisem genotsiid.
Ants21. september 2018, 19:49
Nüüd mindi kõige nõrgemate ehk kodutute kallale.Ametnik kes tahab talt ka riiki äravõtta on ikka tõeline mölakas.
Sipukaa21. september 2018, 19:10
Mul ka pole ja mul on täitsa savi. Jäävad on 38 tuhhist häälest siis ilma. Minu tööjõu maksud huvitav siis kuhu lähevad . Millisele linnale v omavalitsusele? Või pannakse need oma tasku preemiateks ? Küll keegi kaebab otsuse kohtusse. Ärge paanitsege ette . Tehku mis tahavad.
Rästik23. september 2018, 19:45
Sel juhul tuleb riigil tulumaksu see osa mis peaks minema kohalikule omavalitsusele neile 38000- le tagastada. Mille eest ma pean maksma kui mul pole õigust sotsiaaltoetustele, kui minu lapsed ei saa kohta lasteaias ega koolis jne?
ljoha21. september 2018, 18:56
riik võetakse käest, võtke kodakondsus kah ühe lükkega. ja saatke sõnakuulmatud saiberiasse nagu toimus küüditamine.
Lugeja21. september 2018, 18:45
Sellist õigust ei ole ühelgi ametnikul. Pigem on neil kohustus inimese aadress ise välja uurida.
....21. september 2018, 19:52
Kuidas lugeja seda väljauurimist ette kujutab?
mina21. september 2018, 18:21
Kas selle peale ei tulda ,et MA EI TAHA ET TEATAKSE KUS MA ELAN.
Truth22. september 2018, 01:12
Nii kui oma aadressi mõnda asutusse teatad, siis mõni aeg hiljem hakkab su postkasti igasugust paberipahna tekkima > väidetavalt reklaamid.
Telefonid ja meilid on niigi umbes igasugusest jamast, postkastis paberipahn.
Ja pealegi, ma ka ei taha, et iga umbkeelne kusagil firmas mu aadressi teab.
Meil siin Eestis21. september 2018, 18:00
on niipalju võlglasi tulnud, et muidusööjad ei tea kust otsida. Paljud on läinud üle lombi ja neil puudub sellekohane teave. Sellise ilusa pöördumisega ajate viimaks tõesti Eesti tühjaks. Juhilubade kohapealt niipalju, et kui elad kuskil mujal siis nagunii ei pikendata neid Eestis, vaid tuleb pöörduda vastava riigi ametkondade poole ja taotleda selle riigi juhiload.
Truth21. september 2018, 17:52
Kohe, kui kuhugi teenusesse või tellimusse oma aadressi annad (või isegi paljudes tellimustes nõutakse: täida aadressi lahter. Ja kui aadressi kuhugi ütled, siis hakkab sinna postkasti igasuguseid paberil reklaame ning teateid saabuma. Otsepost ja nii edasi. Kuidasja miks saab OTSEPOST minu (meie maja) lukustatud välisuksest sisse.
nojah21. september 2018, 17:21
selged pildid, ametnikearmee on jälle hoolega tagumiktunde pingutanud teha, et kuidagigi oma olemasolu õigustada ning selle tulemuseks on igati ootuspäraselt mõttetu ning riigielanikele täiesti kasutu psk...
kurb21. september 2018, 18:09
ametnike armee kosub enne riigikogu valimisi kui värsket pärmi saanud taigen. pappi pitsitakse igas suunas . Keegi ei keela ega käsi, sest valitsusel puudub juht. Kõik ametid ja ametnikud toimetavad oma äranägemisel ja kerivad palka oma suvast lähtuvalt.
need 3800021. september 2018, 17:21
on ilmselt Soome sissekirjutatud! Meie migratsiooniamet kirjutab eesti kodaniku oma kodust automaatselt välja, kui oled soome resident! Ja nii, et isegi teadet ei saadeta!!! Mu meelest võib Eu kodanikul olla kaks sissekirjutust EU maades!
Järeldus21. september 2018, 17:17
Kõikide viimaste otsuste ja ka muu põhjal võiks järeldada, et kusagilt on tulnud käsk ametnikele Eesti kodanikud alandustega surnuks kurnata.
poolvenelanna21. september 2018, 17:13
,et meid alandati ,isegi ei räägitud sellest ,et meil on ka õigused,jooksin sellest vastikust koolist minema,sain pikkade aastate möödudes oma ema korteri.Parem aidake lapsi,kellel pole sissekirjutust,need õnnetud ei ole milleski süüdi.
ametnik on sõimusõna21. september 2018, 17:03
ametnik on üldiselt rumal ja püüdlik pugeja ega tea, et sellised repressioonid kodutute suhtes pole just päris lihtsad läbi viia
naer21. september 2018, 18:11
ja kellele see ametnik siis pole kui juhtigi riigi ees ei ole?
vaba tahe21. september 2018, 16:48
on olla seal kus inimesele meeldib. mis õigusega te lööte rahva kastidesse. kui ei taha hüvesid siis on tema enda valik. aga juhilubade pikendamine on sel kombel kurjast.
ENSV21. september 2018, 16:45
Nõukogude kord on vargsi tagasi hiilinud.
mõtlik21. september 2018, 16:55
vaata kes valitsust juhib
Alles mitteammu21. september 2018, 16:22
oli suur rahvaloendus, kus pandi inmiesed kõik kindlatel aadressidel elama. Elades emaga ühes individuaalmajas, pandi meid isegi eraldi korteritesse kirja. Kuhu need andmed kõik siis kadusid, et nii palju inimesi on ilma aadressita? Kas jällegi kellegi tegematta töö?
Pidage nüüd ametnikud21. september 2018, 16:15
"Tal ei ole ei omavalitsust ega riiki," selgitas Pungas raadiouudistele."
Kui olen EV kodanik ja sellest piisab et siin riigis elada aga kus ma resideerun, see pole juba mitte kellegi asi. Teie tahted vastavad juba omaaja ehk siis NSVL aegse süsteemiga, et pead end sisse kirjutama muidu 15 päeva soolas. Vabandage, aga me elame VABAS ÜHISKONNAS ja sellega on asi nii, et te ei tohi piirata inimeste õigusi isegi mitte registritega mida üritate kohustuslikuks muuta. Palun tehke endile selgeks, et me ei ela enam NSV Liidus, vaid oleme EESTI VABARIIK.
au21. september 2018, 16:10
ja kiitus meie palavalt armastatud ametnikearmeele-kolm korda ELAGU
ehmunu21. september 2018, 16:57
kas tõesti asi on juba nii kaugele läinud, et ametnikke ja ministeeriumeid keegi ei juhigi ?
e-riigis21. september 2018, 17:42
aga21. september 2018, 16:09
Tõeleid21. september 2018, 16:58
ikka otsitakse . Olla hoopis Gröönimaal.
aga vald?21. september 2018, 16:08
Kas Vallavalitsus on kohustatud mind vallamajja sisse kirjutama kui keegi teine pole nõus oma pinnale mind sisse kirjutama?
mõtlik21. september 2018, 16:11
Oleks mõistlik valitsuselt küsida, sest just valitsus korraldas selle , et ka kõigil kodututel saab olema oma kodu !
Kas kodutu makse peab maksma?21. september 2018, 16:03
see Pungas võiks omale lihtsama töö valida. Ilmselgelt käib musta valgeks rääkimine talle üle jõu ja parem kui ta üldse vait oleks. Palju sellised pungased ka palka saavad? Mille eest? Olen selline ilma aadressita kodanik ja mul seisab juhiloa uuendamine kohe kohe ees. Ma tahaks seda keeldumist näha- kaeban riigi kohe kohtusse!
Inimene21. september 2018, 16:01
Mina olen üks nendest, kes on märgitud rahvastikuregistrisse valla täpsusega. Seda lihtsalt seetõttu, et üürikorteri korteri omanik keeldus mind sisse kirjutamast. Ja rahvastikuregistrisse ei saa andmeid lisada, ilma, et korteri omanik seda lubaks. Käisin üürilepinguga vallas, aga nemad ei saanud ilma korteriomaniku nõusolekuta midagi teha. Lõpuks tuldi vastu ja märgiti elukoht vallapõhiselt. Nüüd ei teagi mis edasi saab. Omanik keeldub endiselt, aga seadus nõuab. Ei tahaks seetõttu päris kuuse alla
ka jääda.
lohutaja21. september 2018, 16:05
Pole viga. Uuest aastast ei pea sa ka enam makse maksma ega sõjaväkke minema.
kellel valu, sellel jalad21. september 2018, 17:05
las riik ostab kui tal on seda registrimärget tarvis
Tõeleid21. september 2018, 18:15
eestlane on peremeesrahvas, kus igal õigel peremehel on oma kodu mere ääres või villa kas Malagas või Torremolinoses.
Huvitav, et21. september 2018, 16:01
"38 000" on sama, mis "umbes 38 000".
Põhiseadus21. september 2018, 15:58
§ 12. Kõik on seaduse ees võrdsed. Kedagi ei tohi diskrimineerida rahvuse, rassi, nahavärvuse, soo, keele, päritolu, usutunnistuse, poliitiliste või muude veendumuste, samuti varalise ja sotsiaalse seisundi või muude asjaolude tõttu.
Kas elukoha või kindla elukoha puudumine on selline asjaolu, mille alusel tohib inimest diskrimineerida? Ma loen välja, et temalt võetakse ka õigus autot juhtida, sest juhiloa pikendamise keeld seda ju on. Need punased tuleb kiiremas korras riigitüüri juurest minema ajada!
juristidele21. september 2018, 15:47
Kas see on ikka seaduslik?
on ebaseaduslik jah23. september 2018, 13:36
kui pole elukohta registreerinud.
PS21. september 2018, 15:44
Kas see on ikka Põhiseadusega kooskõlas, et kui mul pole peale auto muud elukohta, siis ei tohi ma ka autot juhtida?
Muigega21. september 2018, 15:43
"Tal ei ole ei omavalitsust ega riiki," selgitas Pungas raadiouudistele. Fantast ametnik! Isegi ei oska öelda, kas nutta või naerda antud ametniku jutu peale.
22. september 2018, 09:43
moj adres ne dom i ne ulitsa...
Palju küsimusi21. september 2018, 15:41
Mul polegi oma kodu. Olen üürinud korterit siin ja seal aga korteriomanikud ei taha üürnikku sisse kirjutada ja neist võib ka aru saada. Kas ma siis polegi kodanik kui mul pole oma elukohta? Kas ma saan õigesti aru, et mul pole ka valimisõigust või on see piiratud ja ka teised õigused on piiratud või puuduvad? Kas see on seaduslik? Kuida nendega on, kellel on elukoht välismaal?
Mädanik 21. september 2018, 18:49
Tasuta eratajatel on mõnus haukuda.
xxx21. september 2018, 16:26
Mine ID-kaardiga oma eesti.ee lehele ja registreeri oma elukoht kus Sa parajasti elad. Korteriomanik ei peagi seda tegema ja loomulikult see jutt neile ei meeldi kuna kardetakse, et siis saab üürnikust omanik. Ei saa. Korteri omanik on ikka see, kelle nimel on korter.
xxx-le21. september 2018, 16:41
Aga kui ta autos elab? Siis paneb auto numbri aadressiks või?
@ 16.2622. september 2018, 20:24
Imelik lugu, ütled, et mine Eesti.ee lehele ja registreeri >
mul ei õnnestunud seal isegi oma uut telefoni numbrit kirja panna!
Kaja23. september 2018, 18:54
Korteriomanikud ei karda mitte seda et üürnikust omanik saaks vaid nad ei taha oma üüritulult makse maksta. Kardavad et kui üürnik ennast korterisse sisse kirjutab et siis maksuamet saab neile jälile.
opossum21. september 2018, 15:37
Kas ma auto numbri võin panna aadressiks?
Jah21. september 2018, 16:06
Riigikohtusse peab kaebama või vahetama kodakondsust.21. september 2018, 15:29
Uue aasta alguses me teeme kõik sellised aadressid tühjaks. See tähendab, et võtame ka selle omavalitsuse ära ja inimesel ei ole üldse aadressi. Tal ei ole ei omavalitsust ega riiki," selgitas Pungas raadiouudistele.
Inimesed, kes ka siis oma elukohta ei registreeri, jäävad ilma elukohaga seotud avalikest teenustest nagu lasteaiakoht, juhiloa pikendamine, aga näiteks on piiratud nende osalemine ka valimistel.
Nüüd sooviks selgitust, millisel moel on seotud juhtimisõigus ja kohalik omavalitsus ja aadress?
Kas peab hakkama ka juhilube Lätis käima pikendamas?
Kas te kodanikud saate aru, et meid lülitatakse normaalsetest suhetest riigiga lihtsalt välja ja riik on muutumas repressiivseks monstrumiks, meie aga orjadeks?
Mingi Pungas21. september 2018, 15:31
väidab tegelikult, et nad võtavad meilt EV kodakondsuse: "Tal ei ole ei omavalitsust ega riiki",
Mis asi see on ja kuidas selline põhiseaduslike õiguste riive üldse jutuks saab tulla?
mõtlik21. september 2018, 16:24
küsige Rataselt, tema on ju valitsuse juht. Tema heakskiidul on ka see seadus rakenduse leidnud. ?
Truth21. september 2018, 17:46
Jah, aga idapoolt sisseimbunutel on KÕIKIDEL oma korterid ja aadressid ka. Põlisrahvast nülitakse.
pole riiki21. september 2018, 22:30
Siin ei ooole pangaautomaati... laulis laul.
Mulle meenub, et minu registrisoleku kustutas Eesti Vabariik KOHTU OTSUSEGA. Pärast nimetatud sündmust pole mul mingit huvi end kuhugi registreerida.
Lisaks meenub, et olen vastu tahtmist andnud VANDE nõukaarmees. Nõukogude võimu vihkasin, Eesti vabariik vihkab mind... mis edasi?
Kahtlev kodanik21. september 2018, 15:24
Peale kogu seda ebaõiglust, mida EV minu ja minu sugulaste peal on teostanud, olen aastaid määratlenud oma aadressiks "Planeet Maa".
Kodutu21. september 2018, 14:57
Jaa, tõepoolest huvitav.... Jään oma riigist ka ilma.... Kuhu ma pean end registreerima, kui elukohta ei ole?
vana kesik21. september 2018, 16:25
Mine Lätti , seal saad mõne sõbra juures isegi sissekirjutuse teha.
Põhja- Korea 21. september 2018, 20:49
Siseministeerium rikub räigelt Põhiseadust. Eesti kodanikke ei saa riigist välja saata ega ilma riigita jätta - ka kodutuid kodanikke.
Stalini propiska21. september 2018, 14:49
Stalini aegne sissekirjutus lubati taasiseseisvumisel ära kaotada. Mingiks ajaks kaduski ära aga siis hakkas uuesti tagasi tulema.
Zen21. september 2018, 14:44
Mille jaoks seda krdima seadust vaja oli? Saan aru et kyi elukohta vahetad siis pead ka sissekirjutust muutma aga omast kogemusest võin öelda et mina olen nende nömedate seaduse vahel.sissekirjutust muuta saa kuna lapse isa ei anna nõusolekut selleks.aga riik nõuab sissekirjutust ja kohalik omavalitsus lapse isa nõusolekut.Seega riigiisad seal pukis võiksid veidikenegi ajudega mõelda .
no jah21. september 2018, 14:42
kas pole enam meeles kui vabariigi algaastatel ,suhtuti sissekirjutusse kui mingisse noukaaja igandisse,iga inimene voibs elada kuidas tahtis ja kus tahtis polnud vaja mingit sissekirjutust,nuud siis on käes ,tuleb välja et siiski on vaja.Koik mis kunagi toimis,taheti lammutada ja nuud häda käes.
Kas see uudis on e-hääletamisega seotud?21. september 2018, 14:47
Et mõningad saaksid näppu nupul hoida ja hääletada endale sobivalt?
noukaajale - voibs21. september 2018, 16:05
Juku21. september 2018, 14:39
Kas kodutu peab siis märkima aadressiks Pargipink nr. 1 või Põõsa all
Mul on paat,21. september 2018, 16:21
suvel Järve 99, talvel 66.
ära palun veiderda21. september 2018, 18:39
ega sa ometi talveks paati järvele jäta. Talvel on sinu aadress ju Kalda 66.
mõtlik21. september 2018, 16:26
kindlam oleks näiteks Keskväljaku prügikonteiner nr 4.
22. september 2018, 09:50
Vabaduse väljak, prügikonteiner nr 2.
no21. september 2018, 14:37
milleks mul selles taevani kiidetud e-riigis seda sissekirjutust ja majaaadressi vaja on?
Kas postiljon ei oska muidu e-kirja kohale toimetada?
Segane värk21. september 2018, 14:43
Ei tegele üldse selle e-asjandusega. Kas mult võetakse ka riik ära? Ja kus ja kuidas peab end registreerima või teavet saama?
21. september 2018, 14:26
Enne uurige välja, kuidas nad sellised aadressid üldse said, kas see on ov ametnike töö?
Noh21. september 2018, 14:26
Ja ikka modereerige ära .modereerige otse prügikasti
Noh21. september 2018, 14:25
Elan töö tõttu kahes kohas-kaks nädalat ühes ja kaks nädalat teises linnas.kuhu ma siis ennast sisse peaksin kirjutama?praegu on üks aadress registris.mõistlik oleks võimalus jätta sinna kahe elukoha andmed.
Poole kohaga21. september 2018, 16:03
k.21. september 2018, 14:22
Kui ei ole omavalitsust ja riiki siis ei tohiks makse ka küsida. Kellele need siis lähevad?
21. september 2018, 14:16
Sisu ei vastanud kommenteerimise reeglitele
irw21. september 2018, 14:42
Esimesel pensioni päeval esitad sellele riigile küsimuse ,miks nii vähe.
21. september 2018, 15:21
sellises riigis naljalt pensionini ei ela...