Auto-Moto uudised

Saaremaa rallil võimsa WRC-autoga sõitnud Georg Gross: tahan tänada Ott Tänakut, kes mulle see võimaluse pakkus (2)

Ohtuleht.ee, 13. oktoober 2018, 22:14
Grorg Gross (paremal) ja Raigo Mõlder tähistavad Saaremaa ralli võitu. Raivo Remmelgas
Eesti autoralli meistrivõistluste ja Estonian R2 Challenge hooaja viimase etapi, Saaremaa rallil teisel võistluspäeval, sõideti kaheksa kiiruskatset, mille hulgas ka Saaremaa ralli klassikud Kaugatoma, Undva ja Leedri. Laupäevast võistluspäeva alustasid liidrina Georg Gross – Raigo Mõlder (Ford Fiesta WRC).

 

Samal teemal

Avapäeva järel hoidsid teist kohta Ken Torn – Kaido Kaubi (Ford Fiesta R5), kes jäid liidritest maha 12,9 sekundiga. Absoluutarvestuse kolmandad olid reede järel Egon Kaur – Silver Simm (Ford Fiesta Proto), kes jäid Gross – Mõlderist 24,1 sekundi kaugusele.

Kuigi hommiku avakatsena sõidetud Karujärve võidu, pidid Gross – Mõlder loovutama Kaur – Simmile, siis sealt edasi enam midagi konkurentidele ei kingitud ning võistluse viimase katsena sõidetud Lindmetsa finišis said Georg Gross – Raigo Mõlder tähistada karjääri teist ühist Saaremaa ralli võitu. Grossile oli see karjääri kolmandaks võiduks piloodina ning möödunud aastast on Rakverest pärit mehel ette näidata ka võit kaardilugejana, Ott Tänaku kõrvalt. 

 

„Kiire hooga sõitmiseks on mul selle autoga veel palju õppida, kuigi paar katset tulid juba päris hästi välja ja hea tunne oli. Eks kuna neid sõidukilomeetreid on see aasta vähe olnud, siis on raske sellist kiirust hoida, mida tahaks. Hooaja kokkuvõttes meil küll siin enam tiitlikaitsmise osas mingit võimalust polnud, a see uus auto andis suure tõuke. Tahan tänada Ott Tänakut, kes mulle selle võimaluse pakkus ja tema isa Ivarit ning kogu OT Racing meeskonda, kes said selle maailma tasemel auto hooldamisega suurepäraselt hakkama,“ võttis Georg Gross oma karjääri kolmanda Saaremaa ralli võidu kokku

 

Gross – Mõlderi järel lõpetasid hooaja viimase meistrivõistluste etapi teisena Egon Kaur – Silver Simm, kes nagu eelpool juba mainitud võitsid proto autol ka ühe kiiruskatse. 11 kiiruskatse kokkuvõttes jäid Kaur – Simm, Gross – Mõlderist maha minuti ja 24,3 sekundiga'

 

„Meil oli sel hooajal erinevatel põhjustel palju katkestamisi, aga siia hooaja lõppu selline ilus tulemus, teeb meele rõõmsaks. Eriti hea oli veel see, et saime Georgilt ühe katsevõidu ka ära napsata ja portole uue WRC ees katsevõit, see oli magus,“ sõnas Egon Kaur eduka Saaremaa ralli lõpuks

 

Ralli lõpetasid kolmandana koduteedel sõitnud Ken Torn – Kaido Kaubi. Ford Fiesta R5 sõitnud mehed jäid võitjatest maha minuti ja 29,7 sekundiga. Kuigi Torn sõitis Saaremaal neljaveolise autoga, siis sellest hoolimata kuulus talle hooaja kokkuvõttes juba eelnevalt kindlustatud EMV6 klassi meistritiitlile ka EMV2 ehk esiveoliste absoluutarvestuse meistritiitel. Lisaks kuulub Tornile ka tänavuse aasta Estonian R2 Challenge esikoht.

 

„Kogemus oli seda väärt, mida tulime siia saama. Saime rallit nautida ning autoga harjuda. Kogemus oli suurepärane,“ võttis Torn oma esimese neljaveolise autoga sõidetud ralli kokku.

 

Viimasel katsel pidid mootoriprobleemide tõttu teiselt kohalt neljandaks kukkuma Valerii Gorban - Sergei Larens (Mini Cooper WRC). Hooaja kokkuvõttes kuulus Ukraina – Eesti ühisekipaažile EMV1 ehk neljaveoliste autode arvestuse 2018. aasta meistritiitel.

 

EMV3 ehk N4, R5 ja S2000 arvestuse hooaja viimase etapi parimad olid Torn – Kaubi. Eestlaste järel said klassi teise koha Tomi Tukiainen – Mikko Pohjanharjo (Škoda Fabia R5). Soomlased jäid võitjatest maha minuti ja 20,4 sekundiga. Klassi kolmandad olid möödunud aastal Saaremaal absoluutarvestuses kolmandad olnud Raul Jeets – Andrus Toom. Škoda Fabia R5 sõitnud mehed jäid Torn – Kaubist maha minuti ja 32,3 sekundiga. EMV3 klassi meistritiitli olid endale juba enne Saaremaa rallit kindlustanud Allan Popov - Aleksei Krylov.

 

Neljaveoliste rahvusliku klassi EMV4 (E12) autode arvestuse Saaremaa ralli parimad olid Aiko Aigro – Urmo Piigli (Mitsubishi Lancer Evo VIII). Klassi teine koht Timo Pulkkinen – Lasse Miettineile (Subaru Impreza WRX). Soomlased jäid eestlastest maha minuti ja 16,1 sekundiga. Klassi kolmas koht Edgars Balodis – Lasma Tolele (Mitsubishi Lancer Evo VIII). Võitjatele kogunes neil lõpuks kaotust minut ja 33,6 sekundit. Klassi meistritiitli viisid tänavu Lätti Emils Blums - Didzis Eglitis.

Kuni kaheliitrise mootoriga kaheveoliste autode klassis EMV5 võitsid hooaja viimasel etapil võidu ning teenisid esikoha ka meistrivõistluste arvestuses, Kristo Subi – Raido Subi (Honda Civic Type-R).

 

Vendade Subide edu Saaremaal teisena lõpetanud Karmo Karelson – Tanel Kasesalu (Honda Civic Type-R) ees oli 5.45,4 ja Janno Pagar – Igor Traut (Honda Civic Type-R) ees 12.20,9.

 

Kaheveoliste kuni 1,6 liitrise mootoriga autode EMV6 klassi ja Estonian R2 Challenge arvestuses võtsid Saaremaal etapivõidu Roland Poom – Ken Järveoja (Ford Fiesta R2T). Mõlema arvestuse teised olid Kaspar Kasari – Hannes Kuusmaa (Peugeot 208 R2), kes jäid Poom – Järveojast minuti ja 34 sekundi kaugusele. Klassi kolmas koht esimest korda Ford Fiesta R2T autol sõitnud Janar Tänak – Silver Bakhoffile. Võitjatest jäid nad maha kolme minuti ja 49,7 sekundiga.

 

Rahvusliku rühma EMV 7 (E11) klassis, kus sõidetakse üle kaheliitrise mootoritega autodega ja kaheveoliste absoluutarvestuse EMV2 parimad Marko Ringenberg – Allar Heina (BMW M3).

 

Nende edu Justas Tamašauskas – Vaidas Šmigelskas (BMW M3) ees oli 1.27,6 ja Karl Jalakas – Martin Moondu (BMW M3) ees 5.01,5. Klassi meistritiitli võitsid Saaremaal viimasel katsel katkestanud Madis Vanaselja – Jarmo Liivak.

 

Kaheveoliste klassi EMV8 (E10) hooaja seitsmenda etapi parimad olid Robert Virves – Sander Pruul (Opel Astra). Klassi teisena lõpetasid Mika Rantasalo – Ali-Ossi Takala (Opel Kadett), kes jäid eestlastest 24,4 sekundi kaugusele.
EMV8 klassi Saaremaa ralli kolmas koht ning 2018. aasta meistritiitel võistluspaarile Martin Saar - Karol Pert (VW Golf 2). Värsked meistrid jäid Saaremaal klassivõitjatest kahe minuti ja 42,8 sekundi kaugusele.

 

Rahvusliku E-rühma klassis EMV9 (E9), kus sõidetakse 1,6 liitrise mootoriga kaheveoliste autodega võtsid klassivõidu Tauri Pihlas – Ott Kiil (Toyota Starlet). Klassi teise koha said Kermo Laus – Rainer Laipaik (Nissan Sunny), kes jäid võitjatest 14,8 sekundi kaugusele. Klassi kolmandad olid Raido Laulik  Tõnis Viidas. Nissan Sunnyl sõitnud mehed jäid võitjatest minuti ja 18,9 sekundi kaugusele. Klassi tänavuse meistritiitli viisid Venemaale Klim Baikov - Andrey Kleshchev.

 

Veoautode EMV10 arvestuse hooaja viimase ralli võidu võtsid Tarmo Bortnik – Rain Kaljura (GAZ 51A). Klassi teine koht Veiko ja Toivo Luikanenile (GAZ 51). Bortnik – Kaljurast jäädi maha täpselt 50 sekundiga. Hooaja viimase etapi kolmas koht Ants Kristall – Harri Jõessarele (GAZ 51), kes jäid võitjatest maha 7.03,6. Veoautode arvestuse tänavune meistritiitel Taavi Niinemets – Esko Allikale.  

2 KOMMENTAARI

r
Raul 14. oktoober 2018, 18:49
Kas see on ikka võit kui oma lõbuks elevandina portselanipoes laamendada?
l
Li 14. oktoober 2018, 13:09
"Tahan tänada..." - eks täna siis!

Põnevat ja kasulikku

PÄEVATOIMETAJA

+372 5199 3733
online@ohtuleht.ee

TELLIMINE JA KOJUKANNE

+372 666 2233
tellimine@ohtulehtkirjastus.ee

REKLAAM JA KUULUTUSED

+372 614 4100
reklaam@ohtulehtkirjastus.ee