KOOSTÖÖS: Nii nagu sukk ei saa ilma saapata, ei saa ka Ott Tänak MM-sarjas tiitli eest heidelda head ettevalmistustööd tegeva kaardilugeja abita. Foto: AFP / Scanpix
WRC
25. oktoober 2018, 00:01

Kuldar Sikk tutvustab: kaardilugeja töö MM-ralliks valmistumisel A-st Ü-ni

Autoralli MM-sari on aastaringne karussell, kus vaba aega priisata pole. Kaardilugejate jaoks algab töö järgmise etapi nimel piltlikult öeldes kohe pärast eelmise ralli purki saamist. Õhtuleht uuris, kuidas navigaatorid võistlusteks valmistuvad.

Autoralli MM-sari on aastaringne karussell, kus vaba aega priisata pole. Kaardilugejate jaoks algab töö järgmise etapi nimel piltlikult öeldes kohe pärast eelmise ralli purki saamist. Õhtuleht uuris, kuidas navigaatorid võistlusteks valmistuvad.

„Kaardilugejate jaoks on ettevalmistus enamasti rallipõhine. Kahega me üldjuhul korraga ei tegele, välja arvatud siis, kui võistluste vahe on väike. Sel puhul tuleb mingid tegevused ära teha, et pilt ette saada,“ alustab selgitustööd Kuldar Sikk, kes on kaardilugejana osalenud suisa 102 MM-rallil. Rohkemat pole ette näidata ühelgi teisel eestlasest navigaatoril ega piloodil.

Ettevalmistuse esimeses faasis tuleb üle vaadata eelneva aasta legend ja katsed. Seejärel tehakse parandusi vastavalt sellele, mida oleks saanud paremini teha ning kas rajal oli ohtlikke kohti. „Kui veel süvitsi minna, siis vaatad, miks kaotasid mingil lõigul kellelegi rohkem. Räägin küll praegu Ott Tänaku eest, aga mingil määral saab mõtteid ka auto seadistuse kohta, sest vaheaegu saab ju võrrelda, kus oli keegi kiirem või aeglasem,“ ütleb Sikk.

Edasi lugemiseks: