Kimi Räikkonen.Foto: Reuters/Scanpix
Vormel 1
31. oktoober 2018, 10:53

KATKEND RAAMATUST | Sõidad kiiresti, räägid vähe, ei otsi vabandusi ehk Kuidas sai Kimi Räikkonen oma hüüdnimeks Jäämees

Õhtuleht avaldab katkendi vormelistaari Kimi Räikkoneni elulooraamatust "Tundmatu Kimi Räikkonen."

McLareni sponsorite hulgas oli kaks luksusbrändi, Šveitsi kellatootja TAG Heuer ja Saksamaa moemaja Hugo Boss. Viimane tahtis loomulikult, et sõitjad tema riideid kannaks.

„McLareni ajal olid riietumisreeglid üliranged. Bossi ülikonnad olid jubedad, mustad ja läikivad. Õudsed kanda. Aga Roni arvates pidi kõik alati viimase peal olema.“

Iceman. Selle hüüdnime andis Kimile just Ron Dennis. See võtab kokku kõige rohkem poole Kimi tegelikust olemusest, aga tema töömina kirjeldab see täpselt: tuled külmalt maalt, sõidad kiiresti, räägid vähe, ei otsi vabandusi, teed oma tööd nii hästi, kui oskad ja lähed järgmisele etapile.

Pisut hiljem sai rolli osaks ka mustade päikeseprillide kandmine igal pool, välja arvatud duši all. Profipoksijatel ja show-maadlejatel on peaaegu kõigil hüüdnimed. Selle varjus on neil võimalik hõlpsamini lüüa ja verd valada, ilma et eramina pihta saaks.

Icemanil eraelus rakendust polnud, nii nagu polnud ka Soome profipoksija Jukka Järvineni hüüdnimel Käpylä Lihunik. Kuigi õnnestunuks ei saa pidada ka Järvineni kolleegi Amin Asikaineni hüüdnime Idi. See, mis toimib ringrajal või poksiringis, ei toimi elutoas ega Prisma kassajärjekorras.

Iceman toimis harukordselt hästi võistlusrajal ja selle vahetus läheduses, aga keset noore perekonna argielu vajus nimi laiali. Neli aastat McLareni meeskonnas õpetasid Kimile selgeks kõik ja veelgi enam. Sauberi meeskonnas oli ta õppinud ellujäämiseks vajalikku hädapärast inglise keelt. Nüüd õppis ta rääkima mitmekülgsemalt, aga valikuliselt: meeskonnale parasjagu, pressile mitte midagi. Eelkõige leidis Kimi hea seltskonna, oma võidusõidukodu. Selle keskmes olid treener Mark Arnall ja võistlusinsener Mark Slade, kes töötas meeskonnas juba Mika Häkkineni ajal.

„Ma sain Slade’iga pagana hästi läbi. Kutsusin teda endaga Ferrari tiimi kaasa, aga see oli keeruline, kuna tal oli pere ja oleks pidanud Itaaliasse kolima. Kui me pärast ralliperioodi* Lotusega läbirääkimisi pidasime, teatasin ma, et tahan ise endale inseneri valida. Ilma korraliku insenerita ei tule midagi välja. Teadsin, et Slade on põhimõtteliselt vaba, sest ta tegi Mercedese tiimis hoopis muid töid. Ta tundis Lotuse tegelasi juba varasemast ajast, nii et ka selles mõttes oli ta parim variant. Mu praegune insener Dave Greenwood* ja Mark Slade on kindlasti parimad insenerid, kes mul olnud. Seejuures on nad iseloomult ka täpselt ühesugused, võiks peaaegu vennad olla.“

Kimi Räikkonen. Foto: Raamat