Ott Tänak ja Martin Järveoja kihutavad sellest aastast Toyota tehasetiimis. Foto: AFP/Scanpix
WRC
15. november 2018, 18:50

Miks Tänaku tööandja üldse panustab mootorisporti?

Kui öelda eestlasele aastal 2018 sõna "Toyota", meenub ilmselt esimesena Ott Tänak, rallipiloot, kes kihutab Jaapani autotootja tehasetiimis Yarise masinaga. 

Lisaks WRC-sarjale osaleb Toyota tehasemeeskond tänavu ka näiteks kestvussarja MMil (WEC), mille raames võideti juunis kuulus Le Mansi 24 tunni sõit. Kusjuures võiduka auto üks kolmest juhist oli vormeliradadelt tuntud hispaanlane Fernando Alonso. Eelmisel kümnendil oli Toyotal suisa oma vormel 1 tiim.

Niisiis, mootorisporti meeldib Toyotale panustada. Aga miks? Vastuse leiab Jaapani pealinnas Tokyos asuvast Toyota näituseruumist, kuhu on jäädvustatud autotööstuse looja Kiichiro Toyoda 1952. aastast pärit sõnad:

"Jaapani autotööstus peab suutma edukalt ehitada masinaid reisijatele. Selle saavutamiseks peavad tootjad osalema võistlustel, et testida oma masinate vastupidavust, jõudlust ja näidata nende suutlikkust piirsituatsioonis. Võistlustega kaasneb progress ja fännide erutus. Võidukihutamiste eesmärk pole meie uudishimu rahuldamine, vaid pigem Jaapani autotööstuse arendamine."

Foto: Mart Treial

Näituseruumi kohta nii palju, et Tänaku ja tema kaardilugeja Martin Järveoja pildi võib selle välisseinalt juba leida, kuid Yarise WRC masinat (veel) mitte. Küll aga saavad huvilised tutvuda mitmete teiste vingete autode seas ka legendaarse Toyota Celica GT-Four masinaga, millega kihutasid 1990ndate alguses WRC sarjas näiteks Carlos Sainz ja Juha Kankkunen.

Carlos Sainzi Toyota Celica GT-Four masin aastal 1992. Foto: Twitter / @HeyTurn
Foto: Mart Treial