VANAD SÕBRAD: Sebastien Ogier (paremal) ja Julien Ingrassia (vasakul) jaotavad väidetavalt oma teenistust kõige võrdsemalt.Foto: Imago Sport/Scanpix
WRC
10. detsember 2018, 19:07

Kas ralliautos hinnatakse vastutust õiglaselt? Arutlevad Becs Williams ja Miika Wuorela

RALLIDUO HIERARHIA – palgalõhe ja erinevate suurustega karikad

„Muidugi tahaksin mõelda, et autos jaotub vastutus võrdselt, aga...“ ütleb tuntud ralliajakirjanik Becs Williams Õhtulehele. Ühe ekipaaži hierarhia tõstis taaskord esile Sebastien Ogier’ kõrval kaardilgejana maailmameistriks kerkinud Julien Ingrassia. Kas õigustatult?

„Muidugi tahaksin mõelda, et autos jaotub vastutus võrdselt, aga...“ ütleb tuntud ralliajakirjanik Becs Williams Õhtulehele. Ühe ekipaaži hierarhia tõstis taaskord esile Sebastien Ogier’ kõrval kaardilgejana maailmameistriks kerkinud Julien Ingrassia. Kas õigustatult?

Juba mitmendat aastat järjest juhib 39aastane prantslane avalikkuse tähelepanu Rahvusvahelise Autoliidu (FIA) sümboolsele käitumismaneerile. Tema paarimees Ogier sai maailmameistriks tuleku puhul suure ja võimsa karika, Ingrassia leppis samaväärse tulemuse puhul kordades pisema trofeega.

Loomulikult pole asi vaid auhinna suuruses, küsimus on tunduvalt laiem, sest veel kõnekam on autosisene palgalõhe. Soome ralliekspert Miika Wuorela toob välja, et tavaliselt moodustab kaardilugeja palk kõrval istuva mehe omast 10 protsenti. Loomulikult on ka erandeid, üks neist ongi just Ogier–Ingrassia tiim.

Edasi lugemiseks: