Foto: Pixabay.com
Esport
27. detsember 2018, 12:46

ESL-i lukratiivne tehing Facebookiga osutus hoopiski komistuskiviks

Lõppeva aasta alguses tegi suurim e-sporditurniiride korraldaja ESL (Electronic Sports League) suurtehingu Facebookiga, millega müüs oma turniiride otseülekannete edastusõiguse eksklusiivselt viimatimainitule.

Sotsiaalmeediahiid oli valmis arendanud lahenduse, millega otseülekandeid ise oma platvormil vaatajateni tuua ning ning vajas seega ESL-i toodetud sisumaterjali, et saada koheselt konkureerivaks voogedastus platvormiks.

ESL spekuleeris esialgselt, et võib Twitchist (oma endisest voogedastusplatvormist) välja kolimisega kaotada 10-15% olemasolevast vaatajaskonnast, mille saab hiljem Facebooki massiivse kasutajabaasi arvelt tagasi võita. Paraku ei möödunud aasta kummagi osapoole jaoks ootuspäraselt.

2018. aastal purustati e-spordimaailmas järjekordselt vaatajanumbreid. ESL-i konkurendi Turner Sportsi korraldatud ELEGUE Boston Majori „Counter-Strike“ turniir püstitas 1,1 miljoni samaaegse vaatajanumbriga rekordi – kõige rohkem vaatajaid korraga ühel Twitch.tv kanalil. 

ESL-i korraldatud ESL Pro League Season 8 turniir kulges nagu hollywoodilik muinasjutustsenaarium – Taani meeskond Astralis võitis kodumaa pinnal oma suurima võidu 1 750 000 dollarit, millega kirjutati ennast domineerivaimaks „Counter-Strike” meeskonnaks läbi aegade. Ajaloolise sündmuse vaatajanumbrid jäid aga mitmekordselt alla ootuste, ulatudes ingliskeelsel kanalil kõigest 30 000. Samas sai venekeelne ülekanne turniirist, mis ei kuulunud Facebookiga sõlmitud eksklusiivse kokkuleppe alla, tipphetkel Twitchis 75 000 vaatajat.

Mänguturniiride fännid heidavad Facebookile ette kehva teenuse kvaliteeti ja süüdistavad kompaniid ignorantsuses kommuuni vajadustega arvestamisel. „Counter-Strike'i“ kommuuni prominentide seast on kuuldele lastud väiteid, et Facebooki vaatajaloendur on Twitchist erinev, arvestades ainult sisseloginud kasutajatega, kes vaatavad mänguturniiri otse veebisaidi enda domeenilt.


ESL-i algne leping Facebookiga kehtib kuni järgneva aasta lõpuni, kuid „Counter-Strike'i“ ja „Dota 2“ mängutootja Valve pole olukorraga rahul. Igatahes on loodud huvitav pretsedent tehnoloogiatööstuses, mida kindlasti tuuakse õpikunäitena esile ka kaugemas tulevikus, sest esmapilgul oskasid vähesed ennustada nii madalaid vaatajanumbreid maailma valitsevalt sotsiaalmeedialt.

Samas poleks see esimene kord, kui börsiettevõte unustab investorite survel ära, mis on tema teenus ja kes on tema kliendid.