Rahvusvahelise Autospordi Liidu (FIA) lipp. Foto: FIA.COM
WRC
25. jaanuar 2019, 17:59

Rahvusvaheline Autospordi Liit vastas Mäkineni vihapurskele: oli ebaprofessionaalne meid rünnata (3)

Autoralli MM-hooaeg pole õietigi jõudnud veel alata, kuid juba on Toyota meeskonna tiimipealik Tommi Mäkinen Rahvusvahelise Autospordi Liidu (FIA) suunas teele saatnud karme süüdistusi. 

Monte Carlo ralli teine päev algas Toyota jaoks kehvasti, sest esimene kiiruskatse jäeti turvakaalutlustel ära. Päeva liidrikohalt alustanud Ott Tänak panustas aga just sellele katsele, mistõttu saarlase plaanidele vesi peale tõmmati. 

See ärritas aga Tommi Mäkineni, kes ajakirjanike abil FIA suunas karmid sõnad teele pani. "Kogu meie rehvistrateegia oli üles ehitatud tänasele esimesele kiiruskatsele. Me oleks seal võitnud kõiki minutiga, aga kaotasime hiljem hoopis pool minutit. Otilt võeti ära liidrikoht ja kui me selle jama pärast kaotame hooaja lõpus meistritiitli, siis kes vastutab?" paugutas Mäkinen meediale.

"Korraldajad oleks pidanud ära jätma kõik kolm katset, sest Monte on ainus ralli, kus rehvistrateegia pannakse paika kogu ringi kohta. FIA bossid ei saa senimaani aru, et ralli toimub Monte Carlos."

FIA võistluste direktor Yves Matton - kes oli üle-eelmisel aastal veel Citroeni meeskonna tiimipealik - kaitses Monte Carlo ralli korraldajaid. Prantslane viitas selgelt asjaolule, et otsuseid katsete toimumise/mittetoimumise osas teevad ikkagi ralli korraldamisega seotud inimesed mitte FIA. Ehk Monte Carlo puhul võttis vastava otsuse vastu Monaco Autospordi Klubi. 

Yves Matton. Foto: PA/Scanpix

"Ma olen väga üllatunud, et ta nii agresiivsete kommentaaridega ning üldse mitte professionaalse sõnavõtuga, nii meid kui ka korraldajaid, ründas," vahendab Motorsport Mattoni sõnu.

"Ta teab, kui keeruline on raja ääres olevat publikut kontrollida ning kui oluline turvalisus meie jaoks on. Turvalisus on ralli puhul meie jaoks prioriteet number üks. Me teame, et WRC rallid toimuvad tsüklitena, mistõttu tuleb rehvivalik teha rohkem kui üht katset silmas pidades. See on lihtsalt osa mängust, kus vahel võidetakse ning vahel kaotatakse. 

Minu arvates oleks kõigi kolme katse ära jätmine olnud halb idee. Monte Carlo on võrdlemisi erakordne ralli. Erakordne ka selles mõttes, et siin võib juhtuda erakordseid asju. Ma ei usu, et see oleks pealtvaatajate osas olnud aus, kui kõik katsed oleksid ära jäänud. Peame austama ka neid, kes külmast ilmast vaatamata kohale on tulnud ning raja ääres sõitjatele kaasa elavad."

Ka FIA võistluste turvalisuse eest vastutav Michele Mouton sõnas, et lõpliku otsuse katsete toimumise osas teevad korraldajad.