Michael Schumacher (pildil) on seitsmekordne maailmameister, kelle talenti hindab endine tiimikaaslane Eddie Irvine ülikõrgelt.Foto: AFP/Scanpix
Vormel 1
3. veebruar 2019, 17:09

Endine vormeliäss ladus Vettelile ja kogu sarjale puid alla, kuid ülistas Schumacherit (3)

Endine vormel 1 sõitja Eddie Irvine (53) andis BBC-le pikemat sorti intervjuu, kus kiitis kõvasti seitsmekordset maailmameistrit Michael Schumacherit, kuid nimetas neljakordset ilmatšempionit Sebastian Vettelit äärmiselt ülehinnatud piloodiks.

Viiekordset maailmameistrit Lewis Hamiltoni peab Irvine oma ajastu parimaks piloodiks, kuid Schumacheri tasemele polevat britt põhjaiirlase hinnangul lähedalgi. Lisaks kritiseerib Irvine vormel 1 sarja tervikuna.

"Vormel 1 oli ülipopulaarne ajal, kui mina ja Michael veel sõitsime," lausus Irvine, kes kihutas kuninglikus sarjas aastatel 1993-2002. Neist aastad 1996-99 möödusid tal koos Schumacheriga Ferraris. "Too ajastu oli ägedam, praegu pole sari enam nii populaarne."

Eddie Irvine (pildil kõige paremal) peab Michael Schumacherit aegade parimaks vormelipiloodiks. Foto: PA Images / Scanpix

Hamilton pole Schumacheri liigast

Kuigi Irvine tunnistab, et jälgib vormel 1 praegu palju väiksema huviga, ei hoia ta end nüüdseid tipp-piloote kommenteerides tagasi.

"Lewis on kõigist teistest pea jagu üle. Ta pole küll Michaeli liigast, tõtt-öelda isegi mitte sellele lähedal, kuigi ta võidab palju. Tal on parim masin, võidusõite on rohkem ning konkurents on vaieldav.

Vettel on hea, kui ta juhib ega pea kellegagi otseselt võidu sõitma. Lewis on keskendunud võidusõitmisele ja konkurendist mööda pääsemisele. Vettel seevastu keskendub võitlusolukorras nii vastasele kui ka enda trajektoorile, mistõttu sõidab ta tihti teistele sisse.

Vettel on hea sõitja, kuid neljakordset maailmameistrit ma temas ei näe. Ta on minu hinnangul äärmiselt ülehinnatud. Ta on ühe-triki-poni, Lewis on sakslasest palju suurem talent."

Sebastian Vettel tuli aastatel 2010-13 neli korda järjeks maailmameistriks. Eddie Irvine ei mõista, kuidas. Foto: PA Images / Scanpix

Irvine jätkab: "Michael oli alati hea, nagu Ayrton Senna, aga Lewisel on ka kehvemaid päevi. Näiteks Jenson Button kogus temast kaks aastat rohkem punkte, kui nad koos McLarenis olid (2009 ja 2011 - M.T.). Michaeliga ei juhtunud seda kunagi, tema tase oli järjepidevalt [tiimikaaslasest] kõrgem.

Lewis on imetlusväärselt talendikas piloot. Kui ta vormel 1 tuli, oli teda ja tema möödasõite fantastiline vaadata. Ta on tõenäoliselt parem möödasõitja kui Michael. Aga kogu nädalavahetuse, kogu aasta kiiruse ja järjepidavuse osas ei saa keegi Michaelile vastu. Isegi mitte Senna.

Ma arvan, et Michael oli aegade parim. Senna tehnika oli vigane. Ta oli äärmiselt suur talent, kuid tal oli mõningaid tehnilise puudujääke, mida ta ei üritanudki parandada. 

Mäletan üht Jaapani GP-d, kus Michael võitis, mina oli teine ja Senna neljas või viies. Michael harjutas boksipeatust, kuid Senna mitte. Ühe ringi lõikes oli Senna muidugi imeline piloot."

Sarjast on kadunud särts ja põnevus

Maailmameistriks ei õnnestunud Irvine'il tulla, tema parimaks jäi 1999. aasta üldarvestuse 2. koht. Etapivõite kogus ta karjääri jooksul neli, kokku külastas ta 147 GP jooksul poodiumit 26 korda.

Irvine jätkab Schumacheri teemal: "Ta polnud tehniliselt perfektne, kuid tema talent, tunnetus ja kannatlikkus tegid kõigile silmad ette. Oli kurve, kus ma ei suutnud teha sama, mis tema. Samal ajal, kui tema kopeeris mind mõnes kurvis, kus olin temast osavam.

Mäletan, et Silverstone'i ringraja viimases kurvis olin temast palju nobedam ja ta ei suutnud välja nuputada, kuidas ma seda teen. Ta töötas kogu telemeetria andmed läbi, jõudis saladusele jälile ja lihtsalt kopeeris mind. Aga minu probleem seisnes selles, et tema üüratut talenti polnud võimalik jäljendada."

Michael Schumacher (pildil) on seitsmekordne maailmameister. Endine tiimikaaslane Eddie Irvine hindab tema talenti ülikõrgelt. Foto: PA Images / Scanpix

Irvine tunnistab, et ei vaata enam eriti vormel 1, sest see on igav. "Vaatan masinaid ringiratast kihutamas ja leian, et see on erakordselt igav, sest midagi ei toimu. Kõik on liiga perfektne. Isegi kui teed vea, siis sel pole tagajärge. Minu hinnangul peaks vea hind olema vähemalt suur ajakaotus.

1950ndatel said surma, kui tegid vea. 60ndatel võisid surma saada. 70ndatel tegid endale enamikel juhtudel haiget ning 80ndatel said vahel viga.

Sari on muutunud aina turvalisemaks, mis on iseenesest hea, kuid asi on läinud liiga kaugele. Võidusõidust on kadunud särts ja sellega koos ka põnevus."