WRC

Majanduslikud huvid sunnivad WRC-sarja Euroopast eemale (1)

Toimetas Mart Treial, 6. veebruar 2019, 16:26
Sebastien Ogier ja Julien Ingrassia Monte Carlo rallil. @World/Scanpix
Pole saladus, et mitme Euroopa WRC-ralli tulevik on ohus, sest sari tahab muutuda globaalsemaks.

Juba järgmisel hooajal võivad kalendrisse lisanduda Jaapani ja Keenias toimuv Safari ralli.

"Tahan, et meistrivõistlused oleksid ülemaailmsed, seega tahan Euroopast rallisid, kus ala ajalugu algas, kuid tahan ka sarja laiendada igasse maailma nurka," sõnas rahvusvahelise autospordiliidu FIA president Jean Todt.

"Tunnen end kehvasti, et meil pole rallit Hiinas, Indias, Indoneesias või Tais. Tahan naasta Aafrikasse, töö selle nimel käib. Nagu ka Lähis-Ida osas. Samas on selge, et kalender ei saa paisuda 20 rallini, seega on vaja leida kriteeriumid.

Minu soov on, et üks ralli võiks toimuda korraga kahes riigis. Minu soovid ei täitu alati, kuid mul on tunne, et peaksime lähenema asjale loovalt. See aitaks lahendada küsimusi Euroopa kalendri osas."

Keenias ja Jaapanis toimuvad tänavu kandidaatrallid. Kui need õnnestuvad, siis tõenäoliselt on nad järgmisel hooajal WRC-kalendris. Autospordi väitel teeksid neile ilmselt ruumi Korsika, Saksamaa või Sardiinia.

Tänavuses kalendris on 14 rallit, millest 9 toimuvad Euroopas (või 10, kui arvestada ka Türgit). Lisaks on kalendris Austraalia, Mehhiko, Argentina ja esmakordselt Tšiili võidukihutamised. See tähendab, et nii-öelda valge laik laiutab Aafrikas ja Aasias.

Sarja promootori tahtest hoolimata näib ebatõenäoline, et kalender hõlmaks enamat kui 14 rallit, sest meeskondade kulud paisuks liiga suureks.

"Minu arvates ei peaks üldse tähtsustama, milline ralli kalendrist lendab," lausus sarja tegevdirektor Oliver Ciesla. "On see Prantsusmaa, Itaalia või Saksamaa, tol momendil on see niikuinii kurb uudis.

Aga kui me ei suundu suurimatele turgudele, nagu Hiina või USA, siis pole sponsoritel ega autotootjatel tulevikus huvi siia investeerida. Pole suurt vahet, millises Euroopa riigis me oleme või pole, kui nad tahavad minna Hiina, India või USA turule. Pikas perspektiivis pole ühe Euroopa ralli kadumine oht meistrivõistlustele."

Todti kahe riigi idee olevat Ciesla sõnul iseenesest mõistlik, aga... "Poliitiliselt on see ideaalne mõte, sest aitab puudutada rohkemaid turge, kuid reaalsus on see, et kahe korralduskomiteee kombineerimine on väga keeruline. See hõlmab ka kaht erinevat politseid. Väga vähesed riigid teevad nii head koostööd."

Samal teemal

31. jaanuar 2019, 17:12
Valitsus toetab Rally Estonia korraldajaid ligi miljoni euroga
31. jaanuar 2019, 15:01
Eesti rallimehed hübriidmasinatele üleminekut ei pelga, kuid kardavad sarja populaarsuse pärast

1 KOMMENTAAR

n
Nipi 6. veebruar 2019, 17:27
Loteriiga tuleb loosida sõitjatekohad igaks etapiks. Milleks väntsutada ümber Maakera

Põnevat ja kasulikku

PÄEVATOIMETAJA

+372 5199 3733
online@ohtuleht.ee

TELLIMINE JA KOJUKANNE

+372 666 2233
tellimine@ohtulehtkirjastus.ee

REKLAAM JA KUULUTUSED

+372 614 4100
reklaam@ohtulehtkirjastus.ee