Ott Tänaku stiilinäide Mehhiko rallil. Foto: www.imago-images.de/Scanpix
Spordiblogi
10. märts 2019, 22:30

Margus Murakas | MM-ralli toimumine Mehhikos pole põhjendatud (5)

Arvestades Ott Tänaku stardipositsiooni, võttis ta Mehhiko rallist kindlasti maksimumi või isegi üle selle. Paremat tulemust olnuks väga raske oodata. Ta ei teinud vigu ja auto pidas samuti vastu. Täiuslik nädalavahetus!

Ott oli esimest korda elus teepuhastaja rollis ja teine koht on pigem üllatus. Samas on ta viimase poole aasta jooksul näidanud, et oskab olukordi objektiivselt hinnata. Ta teab, kus on võimalik kiiresti sõita, kus mitte. Ta adub oma võimalusi ja ei võta põhjendamata riske.

Sebastien Ogier'st rääkides ei oska mina küll öelda, kas Citroen mõjutas kuidagi kohtunikke. See, et asi niimoodi välja kukkus, ongi rallisõidu eripära. Ma ei usu, et protsessi tahtlikult suunati, pigem langesid juhused kokku. Minu silmis ei vähenda vahejuhtum Ogier' võidu väärtust. Ta sõitis targalt ja kaalutletult. 

Aasta esimesed kolm rallit - Monte Carlo, Rootsi ja Mehhiko - on mingis mõttes fortuunasõidud. Mehhikos vaevlevad hapnikupuuduse käes nii autod kui ka sõitjad. Tehnilisi viperusi tekib keskmisest rohkem. Mingis mõttes on see muidugi põnev, et pidevalt midagi toimub. Aga lõpuks oli ju konkurentsis vaid viis WRC autot, R5 masinaga sõideti kuuendaks. 

Minu jaoks pole MM-ralli toimumine Mehhikos põhjendatud. Korraldajad ei saanud kunstliku trampliini ehitamisega hakkama, autosid oli stardis vähe ja fännidega tekkis samuti probleeme. Seal juhtub küll huvitavaid asju, aga need ei kaalu üle seda, et sportlik konkurents on nadi. 

FIA-l on muidugi oma nägemus ja geograafiat proovitakse laiendada. Minu jaoks on ralli siiski kiiruslik spordiala, mitte automatkamine. Ralli ei peaks olema autode katsetamise koht: kelle generaator paremini vastu peab või kelle jahutussüsteem on paremini konstrueeritud.

Samal ajal oli meil kaheksa erinevat kiiruskatsete võitjat, mis teeb asja igal juhul huvitavaks. See tõestab, et rasketes oludes muutub midagi võrdsemaks. Traditsioonilistel rallidel sõidavad umbes kolm meest katsevõitude peale, teised vaatavad omakeskis, mis edasi saab. Selles plaanis peab ütlema, et Mehhiko oli põnev võistlus.

Kokkuvõttes jätkab Ott MM-sarja liidrina. Võimalik, et kõige kehvem stardikoht vahetub Korsikal kõige parema vastu. Oleneb, mis olud täpselt tulevad, aga üldiselt peaks esimesena startival mehel asfaldil lihtsam olema. Tagumiste jaoks on kurve lõigates tee peale kruusa toodud.

Samas, kõige suurem konkurent ehk Ogier stardib kohe järgmisena. Ta on Korsikal alati väga kiire. Aga kindlasti on väga suur asi, et Ott suutis Mehhikos liidrikoha säilitada!

***

Mehhiko MM-ralli

1. Sebastien Ogier (Citroen)
2. Ott Tänak (Toyota) +30,2
3. Elfyn Evans (M-Sport) +49,9
4. Thierry Neuville (Hyundai) +1.27,0
5. Kris Meeke (Toyota) +6.06,2

MM-sarja üldarvestus

1. Ott Tänak 65 punkti
2. Sebastien Ogier 61
3. Thierry Neuville 55
4. Kris Meeke 35
5. Elfyn Evans 28