Martin Järveoja valab Sebastien Ogier'le kesvamärjukest kombinesooni vahele. Mõlemad mehed võivad oma esitustega Mehhikos väga rahule jääda.Foto: ALFREDO ESTRELLA
WRC
11. märts 2019, 13:06

MEHHIKO RALLI HINDED | Ideaalne Ogier ja küps Tänak (2)

Kes said Mehhiko MM-ralli tulemuse üle rõõmustada, kelle jaoks läks Põhja-Ameerika ainus etapp lörri? Õhtulehel on vastused olemas, sest meie hindame kõiki WRC-tiimide ridades Mehhikos sõitnud piloote!

Valitsevast kuuekordsest maailmameistrist Sebastien Ogier'st rääkides on pikk jutt mõttetu jutt. Kui sa võidad kindlalt ralli ja oled punktikatsel parim, tegid sa ideaalse nädalavahetuse. Ogier'le anname hindeks 5+!

Prantslase selja taga hõivasid poodiumi madalamad astmed teisena lõpetanud Ott Tänak ja eestlase endine meeskonnakaaslane Elfyn Evans. Vastavalt Toyotat ja M-Spordi Ford Fiestat roolivad mehed saavad hindeks 5-.

Elfyn Evans ja Scott Martin Mehhikos. Foto: ALFREDO ESTRELLA

Esimest korda WRC-karjääri jooksul pidi Tänak esimest täispikka võistluspäeva alustama esimesena. Kui näiteks asfaldil on see parim stardipositsioon, siis Mehhikos tähendas see suurt tööd teepuhastajana, sest just tema pidi hakkama saama suurima hulga libeda kruusa ja kividega. Avapäeva lõpuks kaotas Tänak liider Ogier'le 37,1 sekundit, ainult sõiduga oli seda vahet vaat et võimatu tagasi teha.

Eestlane seedis olukorda külma kõhuga ega võtnud järgnevatel päevadel liiga suuri riske. Ta oli stabiilselt kiire, jõudis poodiumikohale üha lähemale, kuniks Kris Meeke'i rehvi purunemine ta kolmandaks tõstis. Vahe Elfyn Evansiga sulas kui kevadine lumi ning viimase võistluspäeva esimesel katsel tõusiski meie mees lõpuks waleslasest mööda.

Tänak ei võitnud küll sõda, ent näitas taaskord küpset esitust. Ta valis oma lahingu targalt ning väljus sellest võitjana. Punktikatse lisasilmad olnuksid väga magusad, kuid purunenud rehv punktide mekkimist ei võimaldanud.

Ott Tänak ja Martin Järveoja võitsid Mehhikos kuus kiiruskatset. Foto: ALFREDO ESTRELLA

Ehkki teine koht Mehhikos oli väga hea, valmistab suurt rõõmu ka MM-sarja liidrikoha säilitamine. Sõidetakse ju järgmine etapp Korsika asfaldil.

Karjääri kaheksanda poodiumikoha noppinud Evans oli avapäeval üks nendest, kes suutis hea stardipositsiooni ära kasutada. Tugev reede ja konkurentide probleemid kindlustasidki talle poodiumikoha, kuigi M-Spordi jaoks valmistab ilmselt veidi pettumust, et Evans jäi võitluses kindlalt alla nii ees kihutanud Ogier'le kui ka tagantpoolt tulnud Tänakule.

Rääkis ju Suurbritannia meeskonna juht Richard Millener eelmisel etapil Rootsis, et kui M-Spordil on võimalik võidu eest võidelda, lubab meeskond ekipaažil suruda nii kõvasti kui torust tuleb. Poodiumikoht on Evansi ja M-Spordi jaoks siiski väga hea.

Thierry Neuville'ile maksis ralli esimene täispikk päev valusalt kätte. Küll pidi teisena rajale läinud belglane tegelema raja puhastamisega, küll polnud ta autoga rahul, küll purunes rehv. Nõnda pudeneski Hyundai esinumber poodiumikonkurentsist välja.

Aga. Neljas koht pole tragöödia, sest MM-sarja üldarvestuses minetas ta liidriga võrreldes vaid kolm punkti. Head hoogu Neuville Mehhikos siiski üles ei leidnud, talle anname hindeks 4-.

Thierry Neuville koos kaardilugeja Nicolas Gilsoul'ga. Foto: ALFREDO ESTRELLA

Põhja-Ameerikas varem võidurõõmu maitsnud Meeke tõusis tänu kümenda katse peatamisele ja Sebastien Ogier'le kohtunike poolt määratud ajakaotusele liidriks. Kohe järgmisel katsel läks põhjaiirlase ralli aga lörri.

Meeke'i Toyotal lõhkes rehv, mistõttu sai lõpuks viga ka vedrustus. 39aastane piloot langes esikohalt viiendaks ning õige pea oli selge, et sellest kohast kõrgemale Meeke ei tõuse.

Kindlasti saab Toyota ja ka roolikeeraja ise olla rahul näidatud kiirusega. Seekord ei õnnestunud see küll väga heaks tulemuseks realiseerida, kuid potentsiaali on Meeke'i ja Yaris WRC kombinatsioonil küllaga. Mehhikos teenis Toyota taltsutaja hinde 3.

Erinevatel põhjustel pidid katkestama Esapekka Lappi (väljasõit), Teemu Suninen (väljasõit), Andreas Mikkelsen (kivi tabamine), Dani Sordo (elektroonika) ja Jari-Matti Latvala (elektroonika). Punktilisa võisid nad küll saada, kuid rõõmu rallil juhtunu üle – pole oluline, kas katkestati enda või tehnika tõttu – ei saa kvintetist tunda keegi. Istuge, 2.

Õhtuleht hindas rallisõitjaid skaalal 1 kuni 5+, kus esimene tähistab kõige madalamat võimalikku hinnet. 5+ on võimalik saada vaid rallil kogutud maksimaalse punktiarvuga, katkestajatele läheb automaatselt kirja hinne 2. Ülejäänud hinnetele paika pandud kriteeriumit pole. 

Loe, millise pilgu viskas Mehhiko MM-rallile Õhtulehe paberväljaanne.