Foto: AKG Images/Scanpix
Deivil Tserp 12. märts 2019 21:20
Tippsport toetub paljuski heausksetele toetajatele. Õhtuleht uuris, kuidas jõuavad nimetatud valdkonda miljonid eurod. 21. sajandi alguses tooni andnud suurpangad ja telekommunikatsioonifirmad on pildilt kadunud, väliskapitalil baseeruvate ettevõtete kaukast pudeneb raha suurde spordikatlasse üha vähem.

Tippsport toetub paljuski heausksetele toetajatele. Õhtuleht uuris, kuidas jõuavad nimetatud valdkonda miljonid eurod. 21. sajandi alguses tooni andnud suurpangad ja telekommunikatsioonifirmad on pildilt kadunud, väliskapitalil baseeruvate ettevõtete kaukast pudeneb raha suurde spordikatlasse üha vähem.

Alljärgnevalt saab lugeja natuke aimu, milliste põhimõtete järgi ärihaid ja erasponsorid oma valikuid teevad. Kõik meie allikad kinnitasid, et selle kümnendi alguses lahvatanud dopinguskandaalid spordi rahastamist enam ei mõjuta. Ent vestlused toimusid enne Austrias vallandunud dopinguskandaali, millega on tihedalt seotud ka Eesti suusatajad ja treenerid. Kuivõrd nende hämarad teod sponsorlust mõjutavad, selgub lähitulevikus.

Europarki tegevjuht Karol Kovanen nentis pärast pöördelisi sündmusi, et suusatajatele ei tohiks punast tuld näidata. „Mõne inimese süüdimatuse tõttu kannatab terve ala,“ arutleb ta. „Peaksime näitama väga selgelt välja oma toetust suusaliidule ja kõikidele suusatajatele. Muidu rikub paar tilka tõrva terve meepoti. Esimese emotsioonina käis peast läbi mõte koondada hulk ettevõtteid ja just nimelt suusatamist toetada. Peaks olema mingisugune noorte treenerite ja talentide programm, mis aitaks „vanal“ ja „uuel“ ajastul vahe sisse teha. Olen valmis toetajana selles aktsioonis osalema.“

Edasi lugemiseks vali endale sobiv plaan:
Üks artikkel
3,99
Ühe artikli lugemisõigus
Digipakett
0,00/kuu
11 erinevat digiväljaannetÜle 2000 artikli kuusJagamisõigus 4 sõbragaTellijatele mõeldud auhinnad